Annons:
Etikettmake-maka-sökes-parning-planerad
Läst 2973 ggr
louise1993
2016-02-06 19:58

(P) Elli och Benjamin

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Nu antar jag att det börjar bli dags att göra ett inlägg om den kommande kullen! 

PARADE 27/3

E: Benjamin Breeg
EU: Sunshine's Sandwich af Ström
EE: Moonshine's I will Survive

Klassning:
Rak: Elit
Krok: Elit
Höjd: Elit (70 cm)
Längd: Ej Elit, 1 pinne (170 cm, endast startat en gång)

Emma om Benjamin:
Jag har under många år sagt att om jag av någon anledning bara skulle kunna behålla en kanin - så skulle det vara Benjamin. Han är en fantastisk liten kompis som bara älskar att umgås. Utöver det är han väldigt glad i andra kaniner (oavsett kön..) och i att gräva, han tar sig an vilket underlag som helst!

Benjamin kan hanteras (och hoppas) av alla, så han får ofta vara med på "prova på-hoppningar" för nybörjare. Som yngre hade han för mycket spring i benen för att mysa i famnen, men nu är det något av en favoritsyssla. På tävlingsbanan kan han vara lite långsam, men han tar alltid i från tårna! Maxade elitkombinationer löser han stillastående. 

U: Hasselöns Sol Campbell
UU: Hoppípollas Rust Maid
EU: *PippiAdolfs* Dream Come True (Belgisk hare)

Klassning:
Rak: Medelsvår, 2 pinnar
Krok: Medelsvår, 1 pinne
Höjd: Ej Elit
Längd: Ej Elit

Elli är en väldigt rolig kanin, hon är lättlärd, envis, fylld med energi och väldigt glad. Hon är den pussgladaste kanin jag träffat och hon far ofta runt i glädjeskutt. Jag skulle vilja säga att hennes envishet är både hennes största fördel och nackdel. När hon väl bestämt sig så är det svårt att övertala henne till något annat. När hon gör något ger hon allt, vilket gör att hon är riktigt häftigt att föra när hon ger allt. Då går det i full fart och med ett riktigt fint fokus.

Elli tycker att det är väldigt roligt att hoppa och hon hoppar säkert och springer på i ett tempo som jag uppskattar. Hon har behövt tid på sig att mogna, det första året innehöll mycket hormoner och ett virrigt huvud. Det märktes tydligt att hon mognade vid ett års ålder och hon fick ett annat fokus.  Efter det började pinnarna trilla in, hittills har hon tagit 9 pinnar varav 5 varit vinster! 

Ungarna blir besläktad med Kasper(6e led),  William (6e led), Toppen x2 (6e led),  Hampus (7e led) och Skåningen (7e led), och får 0,4% inavelsgrad.

Kullen kommer finnas i Jönköping, men eftersom jag ofta håller till i Lysekil är även Västra Götaland aktuellt att skriva ut.

Mer information: http://hasselon.weebly.com/ellibenjamin.html

/Louise Andersson
Hasselöns Kaningård

Annons:
louise1993
2016-03-29 11:16
#1

I söndags fick de träffas så nu är det bara att hålla tummarna och vänta!

/Louise Andersson
Hasselöns Kaningård

NelliMohrle
2016-04-12 15:19
#2

Tycker denna kullen verkar väldigt spännande och är kanske intresserad av en liten hona om allt går bra och det inte bara blir hanar :)

Älskar kaniner Kär

louise1993
2016-04-15 13:30
#3

#2 Så roligt! Skicka gärna ett meddelande eller mail (andersson.louise@live.com) så kan vi hålla kontakten lite där :)

Dag 19 idag, så nu är det inte långt kvar. Håller tummar och tår att det kommer smått!

/Louise Andersson
Hasselöns Kaningård

louise1993
2016-04-28 23:20
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Igår så överraskade Elli mig med 7 små knyten i sitt bo! Ska bli spännande att följa dessa små❤️

/Louise Andersson
Hasselöns Kaningård

Cochon
2016-05-23 02:04
#5

Tass, mste följa sötnosarna.

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

Ninjapig
2016-06-29 14:09
#6

Tass!

// www.Ninbebis.weebly.se
Ninbebis, uppfödning med kvalitét

 

Annons:
Papaya
2016-08-29 11:43
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

I förrgår blev ungarna 4 månader! Tänk vad tiden går fort! Jag har i alla fall haft en väldigt härlig upplevelse i att lära känna min bebis - Hasselöns Gillar Din Vibe, eller Vela som hon kallas. 😍 Hon bor tillsammans med sin halvsyster (som också är efter Benjamin) och de är ett roligt par. Vela har hunnit med en del selpromenader och även fått kika lite smått på hinder. Hon är väldigt smart, busig och något av en rebell - DET har hon säkert fått från Elli! Ska bli jättekul att se vad hon och hennes syskon tar sig för i framtiden 🤗

(bilden är ett par veckor gammal)

//Emma
Hartassens Kaniner - uppfödning av hartypade hoppkaniner

-Greta
2016-08-31 16:47
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

#7 Vad roligt att se en bild på syrran! Så fin 😍

Jag har hanen ur kullen, Hasselöns Hetare än Lava. Helt fantastisk liten filur. Han är väldigt framåt, social och orädd. En sån där kanin man blir lycklig av att bara titta på som en bekant så fint beskrev honom. Samtidigt har han alltid nåt nytt hyss pågång, men det är ju endel av charmen. 😉
Även lillgrabben har hunnit testa på hoppning, han tycker det är jätteroligt och tanken är att tävlingsdebuten blir om ett par veckor då inom kaf.

/Greta

Medarbetare på rexkanin.ifokus

Papaya
2016-08-31 20:43
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

#8 Så himla fin han är! Åh vad han påminner om Benjamin i den åldern! Vad kallar du honom? Får instämma om att det är kaniner man blir lycklig av att bara titta på, känner precis så om Vela också. 😉 Benjamin också egentligen, 8 år i år och gör fortfarande glädjeskutt på daglig basis.. haha. Stort lycka till på eran stundande tävlingsdebut!

Bifogar en nytagen bild på Vela (den enda som inte blev suddig, för sitta still vill hon ju inte göra!)

//Emma
Hartassens Kaniner - uppfödning av hartypade hoppkaniner

-Greta
2016-09-11 20:29
#10

#9 Wow, riktigt bra bild! Sitta still och se foto-fin ut hör inte till det min gosse gör heller 😉 Han har faktiskt inte fått nåt riktigt smeknamn ännu… jobbar på det hehe. 

Vi debuterade igår, första starten var nån h efter vi åkt 30 mil och mycket publik så han hade inte riktigt hunnit landa tror jag då varken han eller min andra hoppkanin gått så dåligt förut, 6 fel var i kroken. Raken gick mycket bättre, 2+2 ❤️

/Greta

Medarbetare på rexkanin.ifokus

louise1993
2016-09-14 12:08
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#11

Så kul att ni uppdaterar här! Glömde änna bort tråden efter de föddes, hahaSkrattar

Fortsätt gärna komma med uppdateringar om hur det går för er, kul att se hur de utvecklas. Skickar med ett par bilder på Yra, honan som stannade Hjärta

/Louise Andersson
Hasselöns Kaningård

Upp till toppen
Annons: