Annons:
Etikettaktivering
Läst 1501 ggr
Zofie
2015-08-07 10:46

Hoppande harar

Vilka här har harar som tävlar i hoppning?

Bifoga gärna bild när er kanin hoppar och berätta gärna klassning och mål :D

Kosmos Kaniner - Harar för avel, hopp & kel

Sajtvärd på Harkaniner Ifokus 

Annons:
Papaya
2015-08-11 22:36
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Alla mina hoppkaniner är harar (BH-korsningar + en dvärghare), och jag kommer nog alltid ha den typen av kanin så länge jag håller på med hoppningen - hararna är ju så galet roliga!

Mina hoppharar håller sig på en rätt stabil nivå, jag vet vad jag kan förvänta mig av dem och det blir någon pinne med jämna mellanrum. Den jag hoppas på mest för framtiden är min egenuppfödda Vegard (efter min harkorsning Benjamin och min belgiska hare Tösabit). Han har startat medelsvår i rakbana vid ett par tillfällen, och plockade en pinne på sin senaste start under Hjärtecuperna. Han är precis vad jag hoppades på efter den kombon och hoppning tycker han är jättekul! 😍

//Emma
Hartassens Kaniner - uppfödning av hartypade hoppkaniner

louise1993
2015-08-17 12:56
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 5
Förhandsgranskning av bild 2 av 5
Förhandsgranskning av bild 3 av 5
Förhandsgranskning av bild 4 av 5
Förhandsgranskning av bild 5 av 5
#2

Tja, jag hoppar med alla kaninerna och alla kaninerna har mer eller mindre hare i ^^ Men jag kan ju ta och presentera dem ändå.

Paradisets Independent Gemini "Ayax" 
Ayax blir 8 år i år och orkar inte hoppa så mycket längre. Men han hänger allt med på någon tävling då och då och startar UT i mini eller lätt, det varierar lite. Men han är medelklassad i rak och lätt i krok. Har inga mål för honom längre, så länge han tycker det är kul får han hänga med!

Paradisets en Sfinx för Osiris "Siri"
Siri, som också är lite äldre, är klassad medel i båda grenarna hon är dock fortfarande pigg och tävlar som hon är klassad. Visst hade det vart kul om hon fick någon medelpinne, men har inga speciella mål för henne heller.

Hoppípollas Rust Maid "Otto"
Otto är även hon medelklassad i båda grenar, men efter att hon fick en kull förra året har hon blivit lite osäker och tappat gnistan. Så målet för henne är väl främst att hon ska tycka det är kul igen, så hon för mest starta UT i lätt vilket hon tycker är lite roligare.

Hoppípollas Bronze Rebel "Flodo"
Klassad i medel med en pinne i varje gren. Hade velat se att han kom upp i svår, men vi har inte brottom. 

Hasselöns Sol Campbell "Elli"
Elli är min yngsta, men också den jag har mest förhoppningar och mål för. Hon är just nu lätt klassad med en pinne i rak. Hon har lite svårt för lättklassen och lättare för de större hindren. Så mitt främsta mål är att få henne ur lätten och se vad som händer sen. Tror hon hade kunnat klättra upp i klasserna!

/Louise Andersson
Hasselöns Kaningård

iWontBite
2015-08-25 12:29
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Hasselöns Kolo Touré aka Ture!
Tog precis sin första pinne som femma av femtio starter. Har inte tävlat jättemycket ännu, men har redan från början visat att han har talang och förstår vad det går ut på. Har en precis lagom lång kropp för att ha kontroll och ta sig över rätt längd, det är faktiskt rätt häftigt. Lagom fart och hindersyn, han kan ta sig an hindren på relativt nära avstånd. Som det oftast är på hararna är det frambommarna som kommer ivägen och trillar ibland, men längden är inte ett problem ;) Inte höjden heller för den delen, vi taggar vår första höjdstart på nästa tävling!

//Päpple Holstwiik
Hoppípollas Hoppkaniner
Registrerad i SKHRF sedan 2015

louise1993
2015-08-31 09:05
#4

Fina, fina Ture! Ska bli kul att se honom starta höjd :D

/Louise Andersson
Hasselöns Kaningård

Mickis1994
2015-08-31 22:31
#5

Jag hoppar med min harkorsning, eller hon är 25 % Belgisk hare. Idag är hon medelsvårklassad i båda bangrenarna med en pinne i krok som hon tog genom att dubbelnolla i spöregn (lite kul du hennes namn är Nonjans Rain 😉 ). Just nu har hon även en kull så dom ungarna blir 12,5% hare, vilket jag tycker är lagom då 25% känns lite väl mycket ibland haha! 

Målet som jag har för Luna som hon kallas är att vi ska komma upp till svåren och stanna där 😎 Sedan hoppas jag att hon kan fortsätta vara en bra avelshona och ge mig några spännande och duktiga avkommor.

Mvh Michaela Glansk.
Riverruns Hoppkaniner, uppfödning av hoppkorsningar. 

PandaFish
2015-10-06 15:40
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Nu tävlar ju inte Pia längre men när hon gjorde det så var hon den absolut bästa hopparen jag haft! Hon heter Grenens Super Champion Pacifica och är efter en Sverige hare och en harkorsning. Elit i allt och Champion i rak, krok och höjd där hon har hoppat 90 cm och försökt på svenskt rekord. Hon har sammanlagt 20 cert och en hel drös med meriter. Så vi har inga direkta mål ;) Hon har redan bevisat allt. Hon är även en fantastisk avelskanin. Tyvärr blev det bara en kull men alla i den kullen som tävlar är Champion i minst en gren ( Ch Vinterstorm, Gt Ch Nattens Demon, Gt Ch Månhäxan , Gt Ch Eldsvärdet) och hon är även mormor till Gt Ch Chrystal Sahara :)

Sandra Eriksson, Örebro Läns Kaninhoppare

www.sherlocksgard.weebly.com

Annons:
Upp till toppen
Annons: