Annons:
Etikettallmänt
Läst 691 ggr
Zofie
7/31/15, 10:55 AM

Belgisk Hare eller Dvärghare?

Vilken av ovanstående raser gillar ni absolut bäst? Rösta och motivera sen varför ni väljer just den rasen.

:)

Kosmos Kaniner - Harar för avel, hopp & kel

Sajtvärd på Harkaniner Ifokus 

Annons:
Evelina!
7/31/15, 12:26 PM
#1

Belgisk hare av den enda anledningen att jag tycker om storleken.

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

Zofie
7/31/15, 4:37 PM
#2

Jag föredrar Dvärghare då de har ett lynne som passar mig, känsliga och lyhörda.

Kosmos Kaniner - Harar för avel, hopp & kel

Sajtvärd på Harkaniner Ifokus 

louise1993
8/1/15, 2:05 PM
#3

Belgisk hare! Mestadels för storleken jag med ^^

/Louise Andersson
Hasselöns Kaningård

iWontBite
8/1/15, 8:21 PM
#4

Jag säger belgisk hare, fast då tycker jag de är på tok för stora, haha! Går ju inte alls att bära i famnen när kaninen är lika lång som jag är😉 Men jag går alltid och är rädd för att något ska hända småkaninerna, de är så… SMÅ. De slinker in på små ställen, de är ett bytesdjur för nästan varje rovdjur, de blir könsmogna så förbaskat tidigt. De belgiska hararna är bättre för mitt hjärta. 🥶
I temperament, hmm, det är lite svårare men! Jag tror att dvärgharar kanske ligger mig närmast där egentligen, med lite spurt i. De hade gärna fått chilla lite mer, jag har inte uppfattat dvärgharar som speciellt sociala, men belgiska harar i sin tur kan kännas snäppet för latoxe, så jag är nog verkligen för en BLANDNING.

//Päpple Holstwiik
Hoppípollas Hoppkaniner
Registrerad i SKHRF sedan 2015

Kilala
8/2/15, 7:36 PM
#5

Säger som Eryxa… Dvärghare är verkligen en ras som passar mig både inom hoppning o utställning…. Ställer mest ut nu men inom kort så ska jag börja hoppa igen med dom….

Mvh Susanne

Upp till toppen
Annons: