Annons:
Etikettallmänt
Läst 696 ggr
Cochon
3/1/15, 2:13 PM

Aktivering/motion?

Hej hej, jag är lite nyfiken, hur mycket motion behöver en Belgisk hare? Har hört att vissa springer någon kilometer med dem varje dag, lite som med en hund, är de så pass aktiva djur? Eller vad gör ni för att aktivera/motionera era harar?

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

Annons:
RebeccaG
3/1/15, 4:51 PM
#1

Jag springer vanligtvis med mina 1-2km/dag när dem inte hoppat. Det + lite klickerträning så är dem aktiverade för dagen😃

Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning 
| Youtube

Cochon
3/1/15, 4:54 PM
#2

#1 Aha, men blir det då så att du bestämmer rundan så hängen kaninen på eller den vill endast gå den vägen den själv har bestämt sig för?

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

RebeccaG
3/1/15, 4:57 PM
#3

#2 Jag har 4st olika "rundor" jag tar med dem, så dem vet vart vi ska gå någonstans. I början förstod dem inte riktigt varför dem skulle göra som jag ville(envisa i vanlig ordning😎) men efter ett par gånger på varje "runda" så lärde dem sig vägen. 
Vissa dagar går/knatar/joggar jag med dem, andra dagar är det mer språngmarsch och så finns det dagar då dem inte vill gå ut alls(typ vid ösregn eller för mkt blåst), det beror helt på hur deras energi ligger för dagen :)

Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning 
| Youtube

Cochon
3/1/15, 5:06 PM
#4

#3 Haha, så man fick nästan dra dem genom rundan första gången eller? 😛

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

RebeccaG
3/1/15, 5:08 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

#4 Inte så mycket dra faktiskt🙂
Men det bestod av en del "puttande", en massa vända fram & tillbaka och tillfälligt lite språng, följt av en språngmarsch när dem "äntligen fick vända hem"😂

Dottir orkade inte gå hela rundan första gången, så fick bära henne hem sista biten😃

Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning 
| Youtube

Cochon
3/1/15, 5:11 PM
#6

#5 Haha, ok, men låter ju riktigt mysigt när man väl ha fått rutinen liksom. 😃

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

Annons:
RebeccaG
3/1/15, 5:15 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

#6 Det är väldigt trevligt faktiskt🙂
På efm när jag kommer ut med selar och reflexer blir dem helt till sig, då dem vet att dem ska få komma ut och springa😃

Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning 
| Youtube

Cochon
3/1/15, 5:36 PM
#8

#7 Haha, vad kul, tror jag måste skaffa en hare någon gång i framtiden. 😛

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

RebeccaG
3/1/15, 5:38 PM
#9

#8 Det tycker jag du ska göra😎

Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning 
| Youtube

Upp till toppen
Annons: