Annons:
Etikettot
Läst 527 ggr
Evelina!
1/6/15, 12:06 PM

Harkaniner 6 januari

Så var det nytt år också. Vi har haft mildväder här ända sedan nyår, men nu har det börjat bli kallt igen och vattnet till kaninerna fryser. Idag blåser det även ordentligt, så jag har valt att låta kaninerna få vara inne i stallet idag, även om jag varit ute med två i koppel (ska ut med en tredje också, men det blir efter lunch).

Min dräktiga Klaras mage bara växer. Två veckor kvar till BF, kan knappt hålla mig! Hon har dessutom blivit så himla snäll och go, kanske beror det på att hon fått en ny bur eller också beror det på dräktigheten. På lördag (då jag tänkte städa burarna) tänker jag även sätta in bolådan till henne så hon har gott om tid att boa och göra i ordning.

I övrigt följer jag Kistatävlingarna via Skuttli, då min opålitliga bil hindrat mig från att åka ner själv och kolla. Inget LU blir det heller då ungarna bara kommer vara några dagar gamla när det är och jag inte vill att någon annan ska ta hand om dem då.Vi får satsa på nästa år helt enkelt, då hoppas jag även att Klara klassat upp sig till åtminstone svår så vi kan tävla på Kista.

Har ni några planer inför kommande året? Skriv om dem här!

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

Annons:
Upp till toppen
Annons: