Annons:
Etikettot
Läst 543 ggr
Evelina!
2014-12-21 11:15

Harkaniner fjärde advent

Så var det snart dags för julefrid i hus och hem. Att december gått så himla fort är för mig en gåta!

Igår var vi och tävlade kanin. Upp klockan 03:30, packade in kaniner i bilen, iväg 05, 3,5 timmar i bil, fullt ös hela dagen och sedan hemma igen vid 20:30. Själva tävlandet gick inget vidare, en kanin blev opl i båda klasserna och de andra två kom igenom banan, men med tillräckligt många fel för att det inte skulle bli final. Synd. Men de var duktiga i alla fall, de är ju mina älsklingar.

Precis innan vi åkte hem parades även min hona. En lyckad parning blev det bara, så vi får se om det tog sig och om det blir bebbar kring den 20 januari. Annars har vi en god anledning till att åka ner igen och tävla i februari, woop woop.

Vi lämnade också av min andra hona som ska tränas och tävlas av en tjej som är duktig på "problemkaniner". Ska bli grymt spännande att se vad hon kan åstadkomma med lilla damen, även om det var bra vemodigt att lämna över henne och inte ha någon kanin att kasta in i hennes bur när vi kom hem.

Hoppas att ni alla har en toppendag idag!

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

Annons:
Upp till toppen
Annons: