Annons:
Etikettallmänt
Läst 890 ggr
Zofie
2014-10-29 11:16

Vad gör ni med era harar?

Lite nyfiken på vad ni gör med era harar.

Hoppar ni? Isåfall klassning och vad tycker era harar om det :)
Ställer ni ut? Resultat :)
Kel?
Avel?

Jag tycker att just haren är en rätt mångsidig ras om man får tag på rätt individ. :)

Kosmos Kaniner - Harar för avel, hopp & kel

Sajtvärd på Harkaniner Ifokus 

Annons:
Evelina!
2014-10-29 13:53
#1

Hade en renrasig belgisk hare som numer ägs av min syster. Han hoppas det för fullt med i miniklassen (han har inte riktigt fattat att han ska gå på mellan hindren, så åtta hinder på två minuter blir lite för många, därav tävlan i mini). Min svåger kelar med honom så gott han hinner, för det är en kanin som är väldigt kelsjuk och socialt "krävande". Tanken är att vi ska ställa ut honom någon gång, bara för att se vilka poäng han skulle få. Används ej i avel.

Min harkorsning som jag har hemma hoppar jag med. Hon är klassad msv med pinnar, men just nu har vi en svacka då både jag varit sjuk och hon haft väldiga problem med ett argt humör. Tanken är att vi ska kastrera henne hos kunnig (växer ej på träd härikring, så gäller att researcha noga och välja med omsorg) veterinär och sedan börja om med hoppningen igen.

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

sfut
2014-10-29 23:09
#2

Min dvärghare är främst till sällskap och är en underbar "huskanin" men tävlar också hoppning. Hon är lättklassad utan pinnar men har varit nära ett par gånger och går flera rundor med bara ett fel så snart kanske kanske!

Det är svårt att ge bort vänlighet.
Den kommer hela tiden tillbaka till dig.

www.hoppfullt.blogg.se

RebeccaG
2014-11-07 18:56
#3

Har mina harar främst till hoppning, då både dem & jag tycker det e roligt😊
Sedan blir det ju avel & mer uställning, men jag har ingen brådska med att varken avla eller ställa ut för tillfället😛

Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning 
| Youtube

Upp till toppen
Annons: