Annons:
Etikettköpes-säljes-och-transport
Läst 916 ggr
louise1993
2014-05-29 23:06

Otto + Connor PARADE

Idag (29/5) täffades Otto och Connor!

Detta är en kombination jag har gått och väntat i nästan ett år på att få ta och jag tror stort på den! Och nu känns det som det är hög tid att få tummen ur och faktiskt lägga ut en annons ;) 

Rust Maid "Otto"
Picture

Otto är en nätt liten flicka på 1,9 kg. Hon är slank och högrest och med en vilja av stål. Hon är en helt fantastiks liten varelse på alla sätt och vis som har förgyller mina dagar. Hon är helt galet tillgiven, kelig och full av hyss. Jag har så svårt att försöka beskriva henne kortfattat på detta viset. Jag skulle kunna prata om henne i timmar.

På banan tror jag att jag har hållt henne tillbaka. Hon besitter en stor kapacitet och hoppar väldigt fint. Hon springer på i lagom takt (stannar inte och rusar inte heller), och är säker på vad hon gör. Hon föredrar ridhus och krokig bana. 

Filmer: https://www.youtube.com/playlist?list=PLl_dJljD8xotRl5JAbYwMX-pDw7NhGI7v

Ras:  75% Vädur
        12,5% Dvärghare
        12,5%  Belgiskhare
Vikt: 1,9 kg
Färg: Madagaskar brokad (A_ bb C_D_ gg Kk)
E: Paradisets Independent Gemini (Svartotter Brokad)
U: Pralinens Flirty Apricot (Madagaskar)
Klassning rak: Lätt, 2 pinnar
Klassning krok: Medelsvår 

PippiAdolfs Dream Come True "Connor"
Picture
Foto Martina Rudén

Jag ska försöka sammanfatta Connor lite utifrån vårt besök idag och vad Maritna har berättat. Connor verkar vara en väldigt glad och bekymmersfri pojk. Väldigt mild och trevlig pojk som njuter av sällskap och gör många glädjeskutt. Han är väldigt slank och fin, vilket inte är så konstigt kankse. Han är väldigt vacker.

Jag har sett honom hoppa på filmer och han ser ut att tycka det är roligt. Han springer på och bjuder mot hindren. Vilket jag tycker är en god egenskap i och med att han inte är hoppavlad. 

Ras

: Belgiskhare

Vikt

: 2,9 kg (gammal siffra dock)

Färg: Svart Tan (Aa B_ C_ D_ Go_)
E: Tony Montana (Svart Tan)
U: PippiAdolfs Zoloft (Vit Rödögd)
Klassning rak: Lätt, 1 pinne
Klassning krok: Lätt
Ägare: Martina Rudén, Åkerby Kaningård

Jag tror att ungarna kommer landa på ca 2,6 kg. Förväntade färger är svartotter och svart otterbrokad. Connor bär på vitrödögd, och det finns en möjlighet att Otto också bär på det eller zobel, vilket innebär att vitrödögd och zobel white också är möjliga färger, trots att chansen är ganska liten. Jag tror att ungarna kommer få en väldigt fin typ, ett underbart temperament och en hoppglädje!
Tänk pris 350 kr, ungarna kommer säljas öronmärkta. 
Intresse skickas till andersson.louise@live.com

Mer info: http://hasselon.weebly.com/ 

Denna tråd kommer också fungera som en typ av "dagbok" under dräktighet och kull.

/Louise Andersson
Hasselöns Kaningård

Annons:
louise1993
2014-05-29 23:08
#1

Picture

Picture

Picture

Picture

Picture

Foto Martina Rudén.

/Louise Andersson
Hasselöns Kaningård

louise1993
2014-06-05 09:07
#2

Idag har en vecka gått, alltså tre kvar.. Det går lååååångsamt. Otto har hållit på och boat nästan konstant, men det är i och för sig  inte så förvånande då hon har boat väldigt mycket sedan hon blev könsmogen. Det är bara att fortsätta hålla tummarna!

/Louise Andersson
Hasselöns Kaningård

louise1993
2014-06-15 16:10
#3

Nu har Otto gått mer än halva tiden och jag är nervööös. Första veckan höll hon på och stökade hur mycket som helst. Efter det har hon varit helt lugn. Hon är väldigt svår att läsa faktiskt. Men jag hoppas :D

/Louise Andersson
Hasselöns Kaningård

louise1993
2014-06-23 09:51
#4

Igår började hon böka runt massor inne i huset. Det ser ut som hon har byggt grunden till ett bo, bara halm och päls som fattas :P Imorgon tänker jag lägga in lite halm till henne. Det är så svårt att veta om detta är något hon gör som "tidsfördriv" för att hon tycker det är kul, eller om det faktiskt är ungar på g..

/Louise Andersson
Hasselöns Kaningård

louise1993
2014-06-26 09:19
#5

Dag 28 och inga nya tecken, inget bo eller något tecken egentligen. Nu går tiden förfärligt långsamt!

/Louise Andersson
Hasselöns Kaningård

louise1993
2014-06-29 20:26
#6

Dag 31 och ingenting har hänt, börjar tappa hoppet lite :/

/Louise Andersson
Hasselöns Kaningård

Annons:
Anoki
2014-07-03 17:41
#7

Hur går det för lilla Otto? Händer de något?😍

louise1993
2014-07-04 18:11
#8

#7 Idag är det dag 36 och ingenting :/ så nu blir det till att planera omparning!

/Louise Andersson
Hasselöns Kaningård

Anoki
2014-07-04 19:27
#9

#8 Synd, hoppas de tar sig nästa gång då! Så himla häftig kombo😛

louise1993
2014-07-15 21:16
#10

Och vips så är det dags att börja räkna ner igen! Igår så träffades de på nytt och jag vet inte om jag tror varken bu eller bä. Så det är väl bara att hålla tummarna, igen :P

/Louise Andersson
Hasselöns Kaningård

louise1993
2014-07-29 12:49
#11

Idag är vi på dag 15, halva tiden har gått. Vilket innebär att det inte är fruktansvärt långt kvart tills det blir säkert om det är något eller inte!

/Louise Andersson
Hasselöns Kaningård

louise1993
2014-08-05 22:55
#12

Idag är det dag 22! Dag 20 började hon lite smått att boa och hon höll även på igår. Idag har jag inte sett någon större action. Magen känns fortfarande tom, så jag vet verkligen inte vad jag ska tro :P

/Louise Andersson
Hasselöns Kaningård

louise1993
2014-08-13 10:05
#13

Dag 30 idag, sjukt spännande nu. Känner mig faktiskt lite hoppfull :)

/Louise Andersson
Hasselöns Kaningård

Annons:
louise1993
2014-08-14 09:32
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

Idag föddes två stycken runda, fina, välmående bebisar! Det ser ut att vara två honor och de kommer få sig en egen tråd, denna börjar bli lång :p

/Louise Andersson
Hasselöns Kaningård

Upp till toppen
Annons: