Annons:
Etikettbelgisk-hare
Läst 760 ggr
millimanni
3/15/14, 8:39 PM

Få en belgisk hare att sluta spratla!

Jag har köpt mig en Belgisk Hare på 9 månader och som heter Nikita. Hon er hur härlig och gosig som helst. Det ända jag undrar lite över är hur jag kan göra för att hon inte ska spratlla när man ska lyfta henne? Har försökt lite grann med henne fast då inne i hennes bur så hon inte ska göra illa sig. Men i och med att hon är så stark i bena så är det ganska svårt att hålla kvar henne och jag är rädd att hon gör illa sig. Samtidigt vill jag att hon ska vara vann vid lyft både av mig och andra då jag ska ställa ut henne. Kanske ger det med sig med tiden, har haft henne i snart två dagar. Men är ändå tacksam för råd och tips. Förutom det så är hon hur härlig som helst.

Annons:
Cotast
3/18/14, 7:43 PM
#1

Belgiska harar är ju kända för att vara svåra att lägga på rygg vad jag vet, men har inte hört om någon som sprattlar när man lyfter upp🤔
Hur lyfter du henne? Det är ju inte ovanligt att kaniner har brutna revben, så har du testat att inte hålla i bröstkorgen? 
Har hon vart hos vetten så du vet att hon inte har ont någonstans?

Men jag tycker först & främst att du ska låta henne vara ifred om du bara haft henne i några dagar, så hon få "bo in sig" lite. Stressa henne inte, det e bara onödigt.

Hahahahahahahahahaha- FUCK YOU 

Henni-Chan
4/1/14, 11:04 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Alla mina belgare har varit rätt sprattliga och haft lite svårt att känna sig bekväma i famnen. Jag har jobbat mycket med dem och lyfter de så ofta jag bara kan. In och ut från bur-hage, mycket när jag hoppar, går många promenader m.m. Alltså jobbar mycket med hanteringen med dem. Mina yngre har jag haft nu i ca 3 månader och har kommit en bit men har långt kvar.

Mitt tips är att försöka hålla haren likt på bilden till en början när du bär den kortare stunder. Men se till att försöka ge den stöd för fötterna om du bär den längre stunder.

Att hålla de emot kroppen tycker jag tyvärr inte är den optimala ställningen då hararna klättrar upp mot halsen och ska sitta på ryggen.

Men sen kanske du ska inse att haren kanske inte är en av de lättaste och lugnaste när det kommer till förflyttning i famnen :)
Försök jobba på er relation och umgås mycket med henne både i hage, vid buren och kanske när hon är lös på t.ex. balkong, terrass Skämtar

Hendrike "Pinkku" Palm 

Miss Pinky's Hoppkaniner ~

Reg. gårdsnamn i SKHRF

Upp till toppen
Annons: