Annons:
Etikettmake-maka-sökes-parning-planerad
Läst 1486 ggr
Ellen Thomé
2014-02-23 23:50

Intressekoll Alva + Dexter

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I mitten av maj planeras denna spännande kull födas här hemma. Som jag har letat efter den perfekta hanen till Alva, nu har jag äntligen hittat honom. Detta är en kull som jag tror kommer ge stora kelsjuka, otroligt snälla harkorsningar med ett stort lass potential att lyckas på hoppbanorna framöver.

Planerad parning: I mitten av april

__________________________________________

Far: Boltens Glowing Delight

E: Ch All Star   U: Glädjens Blossande

Dexter är en stor svart herre på ca 3,2 kg. Enligt hans ägare Malin har han ett lika stort hjärta. "Han är en sån som kommer skuttande och vill bli myst med. Såå barnvänlig och gosig, snällare kanin får man leta efter, han är ouppfostrad men har ett hjärta av guld." På banan bestämmer han själv om han är på humör eller inte. När han är taggad är han otrolig. Han springer på i ett bra tempo och nollar ofta i finalen. 

Klassad

Rak: Svår

Krok: Svår 1p (tagen genom vinst på debuten)

Höjd: Elit (pb 70 cm)

Längd: ej Elit (pb 180 cm)

___________________________________________

Mor: Starlight´s Hearts In Atalantis

E: Hen´s Kristoffer Robin   U: Sweety´s Pacific Paradise

Alva kom till mig för knappt 3 månader sedan, redan första veckan kärade jag ner mig totalt i henne. Hon är en stor och slank tjej och inget annat än vacker. Hon kommer alltid fram för att hälsa i buren och är ursnäll att handskas med. Hon älskar att mysa och uppskattar verkligen kel. Hon blev inte hopptränad hos förra ägaren så jag har börjat hoppträna henne så smått. Hon har tävlat Mini, vilket hon kliver över. Hennes föräldrar är högt klassade och jag tror att hon med lite träning kan bli riktigt duktig.

Klassad

Rak: Mini

Krok: Mini

Höjd: ej startad

Längd: ej startad

__________________________________________

Besläktat med: Skåningen, Tess, Kasper och Elliot

Förväntade färger: Viltgrå, viltblå, viltgrå rödförstärkt, viltröd, dessa i helfärgat, övermantlat och brokat samt svart i helfärg.

Pris: Inte bestämt än (förmodligen 400-500 kr)

Visa intresse: Om denna kull låter intressant är du välkommen att lämna intresse. Att lämna intresse är inget bindande, det är inte först till kvarn som gäller.

Ungarna kommer att finnas i Fjärdhundra, utanför Enköping (Uppland).

Annons:
Ellen Thomé
2014-02-23 23:51
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Dexter

Ellen Thomé
2014-02-23 23:51
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Dexter

Ellen Thomé
2014-02-23 23:52
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Dexter

[Guldvingens]
2014-02-23 23:52
#4

Åh vilken rolig kull! Glad jag är för din skull att du hittade en harkorsning med blåanlag, dum jag var som inte ens tänkte på Dexter :)

Fin Alva är också!

Ellen Thomé
2014-02-23 23:53
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Alva

Ellen Thomé
2014-02-23 23:55
#6

Har Dexter blåanlag? Jag valde honom enbart för hans personlighet och hoppförmåga, att han hade blåanlag visste jag inte, vilken glad överraskning! :D Ja, jag ser verkligen fram emot denna kull, tack så mycket :)

Annons:
Ellen Thomé
2014-02-23 23:57
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Alva

Ellen Thomé
2014-02-23 23:58
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Alva

Haha, jag ser lite sammanbiten ut, menmen :P

Ellen Thomé
2014-02-24 19:27
#9

Dexter är krok medelsvår klassad, inte svår, råkade skriva fel :)

louise1993
2014-02-25 10:01
#10

Så fin Alva var! Vad väger hon? :) Sen blir ju ungarna besläktade med Exit och Hampus med! (Bossa har dem bakom sig förutom skåningen)

/Louise Andersson
Hasselöns Kaningård

Ellen Thomé
2014-02-25 15:33
#11

Tack! Jag har inte vägt henne, ska göra det, men kanske 3-3,5 kg :) Åh, okej :) Jag pratade med Dexters ägare men hon var inte säker på vad han var besläktad med så jag skrev bara de vi visste säkert.

louise1993
2014-02-25 16:10
#12

Tyckte allt att hon såg stor ut! Superfin verkligen :) Min kompis har mamman till Dexter och det var just Exit som var den enda jag visste säkert var bakom :P Finns säkert någon mer också^^

/Louise Andersson
Hasselöns Kaningård

Ellen Thomé
2014-02-25 18:57
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Ja, hon är stor och slank. Vad kul att du tycker hon är fin, tycker själv att hon är så vacker <3 Ja, jag är inte så bra på det där med vad kaniner är besläktade med så jag är bara glad om någon annan vet :)

Alva hoppade en maxad lätt bana idag och hoppade alla hinder hur lätt som helst och sprang på superfint! Såå glad :)

Annons:
louise1993
2014-02-26 15:06
#14

#13 Skickar ett pm med mer om det :D

Kul att det gick så bra! :D Har du planer på att starta henne i lätt? :)

/Louise Andersson
Hasselöns Kaningård

Ellen Thomé
2014-02-27 23:40
#15

Denna kull kommer tyvärr inte att tas då Dexter är släkt med Exit, som troligtvis gett bettfel. Jag söker därför vidare efter ny hane åt Alva.

Upp till toppen
Annons: