Annons:
Etikettköpes-säljes-och-transport
Läst 1256 ggr
Zabbio
2/22/14, 4:48 PM

(S) Skånska Jätteharar ;)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det är ju ingen riktig ras förståss :) Men korsningar mellan Tysk Jättescheck och Belgisk hare.

Ålder och leveans: Ungarna är runt 4 veckor nu och kan tänka sig att komma till nya hem om en månad ca.

Ras: De brokade är efter Tysk Jättescheck och Belgisk hare, de enfärgade är efter tysk jättescheck/svensk päls och belgisk hare. Det är alltså två kullar, födda med en dags mellanrum och som lever ihop.

**Kön och färg:
**

Hanar: De 3 järngrå mantlade, 1 järngrå schecktecknad, 1 viltfärgad. 2 järngrå.

Honor: 1 järngrå schecktecknad, 3 viltfärgade.

Jag reserverar mig för att könsbytar-fen hälsar på och ändrar, eller för att jag ska ha räknat och sett fel 😉Naturligtvis kollas det upp igen när det kommer till eventuellt köp.

Bilden visar de jag inte tänkt behålla själv. Och så klippte jag in en extra bild på en av de järngrå för den färgen är så mysig! :)

Vuxenvikt: Jag gissar att de hamnar på 4-7kg. 

Pris: 300kr till gott hem med bra levnadsvillkor. Säljs inte till dåligt hem. Finns i Skåne.

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Annons:
Zabbio
2/22/14, 5:00 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Väldigt mycket gult/rött i den bilden  såg jag.. testar med en ny..

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

[Guldvingens]
2/23/14, 6:56 AM
#2

Alltså, de är ju helt fantastiska! Hade jag inte bott i lägenhet så hade en prickiga honan varit given! 😃

Zabbio
2/26/14, 2:37 PM
#3

Den prickiga honan är tingad :)

Bild från deras ''naturliga'' miljö.. det ser trångt ut eftersom hela gruppen samlas runt den smaskiga pilgrenen på en yta av typ 2kvm.. när de har 14 ;)

Här finns även andra kaniner samt de jag tänker behålla själv.

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Upp till toppen
Annons: