Annons:
Etikettbilder
Läst 862 ggr
[Guldvingens]
2/6/14, 3:43 PM

Glädjens Tokig

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Den 19 januari så fick jag hem en grabb på foder, Glädjens Tokig. Han är efter en vädurskorsning vid namn Sheldon och en belgisk hare vid namn Elisa.

Tok är i nuläget klassad msv med 1 pinne i rak och lätt med 2 pinnar i krok.

Han går lös i lägenheten och trivs ypperligt med det, en underbart härlig kanin.

Bilder kommer först nu då jag försökt hitta laddare utan resultat till min kamera :)

Annons:
[Guldvingens]
2/6/14, 3:43 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

I sin nya sele & koppel

[Guldvingens]
2/6/14, 3:44 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Sötnosen ❤️

louise1993
2/6/14, 3:58 PM
#3

Så galet söt! ❤️

/Louise Andersson
Hasselöns Kaningård

[Guldvingens]
2/6/14, 8:23 PM
#4

#3 JAAA, han är charmig till tusen!

[Guldvingens]
2/6/14, 8:23 PM
#5

#3 Men han ogillade att sitta på bordet, men så är han höjdrädd också xD Siri skulle poserat till max om jag satte henne där. Haha, Tok försökte bara ta sig ner hela tiden :P

Henni-Chan
2/7/14, 11:04 AM
#6

Så kul att se denna grabb igen Hjärta
Känns som att alla hel-/halvsyskon har försvunnit lite på senaste tiden Skämtar

Hendrike "Pinkku" Palm 

Miss Pinky's Hoppkaniner ~

Reg. gårdsnamn i SKHRF

Annons:
[Guldvingens]
2/7/14, 11:54 AM
#7

#6 Ja, jag känner det också. Blev superglad när jag fick chansen att ta hem honom, och funderar faktiskt på att fråga J om jag får köpa loss honom då vi älskar honom hela familjen.

Men ja, Sheldonbarnen och Elisabarnen har alltid varit "favoriter" hos mig :P så är glad att jag äntligen fick hem en som har båda dem som föräldrar. + Att det ser ut som att han får barn snart med ;)

Henni-Chan
2/7/14, 12:00 PM
#8

#7 - Har ju massa Shellisar här hemma, men bara 1 som är direkt efter honom. Vet inte om du känner till min Zuki (Vintervittra) dock är hon ju allt annat än hare haha. Men de är halvsyskon hon och Token Skämtar

Hendrike "Pinkku" Palm 

Miss Pinky's Hoppkaniner ~

Reg. gårdsnamn i SKHRF

[Guldvingens]
2/7/14, 12:03 PM
#9

#8 Jag vet vem din Zuki är ;) har hyfsat bra koll på Shellisarna faktiskt, som den nörd jag är. 😃 Vet att Lisa J har en kullbror till Tok, och han har ju fått ett gäng avkommor. Sen är det väl Lycklig i Sthlm någonstans? Modig vet jag inte vart han försvann, han var ju till salu rätt nyss såg jag. Likaså Liam? Vart han nu tog vägen.

Nåväl, jag har lyckats lägga vantarna på en ;) och det är den goaste kaninen jag någonsin haft. Mer som en hund än en kanin, vi har faktiskt tränat lite handtarget och han fattade fort. Så det är kul :)

Henni-Chan
2/7/14, 12:11 PM
#10

#9 - Lycklig bor precis som du säger här uppe i Stockholm hos Liljekonvaljens kaniner och hoppar och har det bra. Om jag inte har helt fel är han elitklassad i rakbana om inte minst.

Modig hade jag ett tag här hemma innan han åkte tillbaka till Sofia W, men vad som har hänt honom och Liam vet jag inte riktigt. Både Sofia och Sandra drog ju ner på kaninerna och många kaniner såldes lite hit och dit. Kanske dyker upp så småningom Skämtar

Härligt med harar ute på banorna igen. Ska allt se till att få till ett par 50% kullar igen Skämtar

Hendrike "Pinkku" Palm 

Miss Pinky's Hoppkaniner ~

Reg. gårdsnamn i SKHRF

[Guldvingens]
2/7/14, 2:40 PM
#11

#10 Låter bra, behövs fler harkorsningar som hopptävlar :D . Jag ville ju ha en mantlad hare till Siri, gärna lite klassad - låt mig säga att utvalet är minimalt ;) Haha. Var Tok med syskon samt dvärgharekorsningen Kai som passade in på beskrivningen. Och ja, det är ju inte så många :P

[Guldvingens]
2/11/14, 3:49 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Jag tror de planerar bus ;)

Upp till toppen
Annons: