Annons:
Etikettbilder
Läst 1817 ggr
Zabbio
2013-12-20 22:39

En ritad hare ;)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ritade av Sir Petalot ikväll :)

God jul på er!

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Annons:
Odd
2013-12-20 22:49
#1

Så otroligt vacker! Älskar din stil och de tjocka pendragen du har använt dig av, det finns så mycket känsla i bilden att jag inte ens kan sätta ord på allting jag gillar med den, jag kan inte sluta titta! 😍

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

Zabbio
2013-12-20 23:35
#2

haah tack :P Det är nu jag inte ska berätta att jag ritat så smala penndrag jag kan med lätt tryck för att få pälskänsla? :P Fast det är en hyfsat liten bild så det är svårt :)

Hur gör du för att få så smala penndrag? Du använder mycket hårda pennor, eller? Förstår inte hur du får svärtan med 3B i hästbilden :)

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Odd
2013-12-21 00:42
#3

#2 Man kan se de tunna penndragen vid de ljusare partierna, men jag gillar blandningen du har med de svarta tjocka, som vid halsen och mellan öronen. Det gör bilden så intressant att titta på, man hittar hela tiden nya mönster 😃

Jag föredrar faktiskt mjuka pennor, men jag använder mig av många olika. Oftast brukar jag börja med att rita upp nyanser och ljuset med en som är relativt ljus genom att göra täta och lätta drag, i samma vinkel som pälsen rör sig i men utan att bry mig om om det ser ut som päls eller inte. Sen gör jag samma sak över det jag redan har ritat med en mörkare penna. 

När jag tycker att allt ser någorlunda bra ut går jag in för att göra detaljer med en 0.3mm HB stiftpenna, så som enstaka hårstrån, skarpa konturer o.s.v. Brukar även rita ögon med endast stiftpennan.

När jag gjorde bakgrunden på hästen började jag med ett lager som jag ritade med täta och hårda drag, sen drog jag med fingret över allting (också med täta drag) och gjorde ett nytt lager över det för att det skulle se jämnare ut. Min penna dog dock 😂

Men jag tycker att du har lyckats bättre än vad jag gjort med att fånga den där pälskänslan och jag tycker definitivt att du ska hålla hårt i den stilen som du har, den är så extremt vacker!

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

Zabbio
2013-12-21 00:55
#4

Ah, du menar så :P

Ja, jag gör nog nåt liknande, fast inte så mycket lager och..uhm.. tja..

0.3 penna.. ack, jag får panik av att min 0.5 bryts så fort jag glömmer mig.. :P

Fast hästar har ju inte riktigt samma typ av päls :)

Tack! Jag lär inte kunna bli av med den stilen, har försökt skapa lite variation i flera år, men den är fast *lol*

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

[Guldvingens]
2014-01-27 09:25
#5

Vad fint du målar :) Önskar jag också kunde måla :P Men tyvärr är det en begåvning jag fick klara mig utan xD

Zabbio
2014-01-27 11:17
#6

Tack :)

Öva i 26 år så lär du dig nog också ;)

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Annons:
[Guldvingens]
2014-01-27 11:22
#7

#6 Haha. Börjar jag nu så kommer jag vara fullfärdig konstnär när jag är 50 med andra ord! :D

Zabbio
2014-01-27 11:29
#8

ja precis… om jag nu skulle vara fullfärdig :p

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Upp till toppen
Annons: