Annons:
Etikettbelgisk-hare
Läst 1181 ggr
Ellen Thomé
11/10/13, 8:35 PM

Pippiadolfs Kaningård

Hej! 

Jag har lämnat intresse på en belgisk hare från Pippiadolfs kaningård. Vi har haft mailkontakt i några dagar och de har alltid varit snabba på att svara. Nu har jag hittat transport från Örebro till Västerås och jag har skickat flera mail och även skrivit till dem på facebook, men de svarar mig inte längre. 

De kanske bara har fullt upp just nu? Har ni några erfarenheter av om pippiadolfs är seriösa, brukar de vara sega på att svara ibland? Blir lite orolig då jag verkligen var intresserad av kaninen…

Tacksam för svar!🙂

Annons:
RebeccaG
11/11/13, 1:16 AM
#1

Jag har en belgisk hare från dem och dem är mycket trevliga att ha och göra med. Men till att börja med så tycker jag att du ska lugna ner dig, det är ingen ide att stressa och jaga på dem, det tar den tiden det tar. PippiAdolfs är väldigt seriösa och VÄLDIGT måna om sina djur, så gör dig själv en tjänst och pressa dem inte, dem vill säkert bara vara säkra på att haren hamnar i ett bra hem. Jag skrev till dem första gången för 1,5 år sedan och för 2 månader sedan kom en liten hona hem till mig. Jag förstår att du är intresserad av kaninen, men att jaga löser ingenting.

Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning 
| Youtube

Ellen Thomé
11/11/13, 7:01 AM
#2

Jo, det förstår jag :) Jag har också skrivit med dem förut, för några månader sedan. Grejen är den att jag ansträngde mig mycket för att fixa transporthjälp på något sätt, nu har jag hittat transporthjälp som åker väldigt snart, det är därför jag känner att det skulle vara bra om de svarade mig då det nog kommer dröja ett tag tills nästa gång det finns transport :) Annars så skulle jag inte vara så på med att höra av mig 🙂

RebeccaG
11/11/13, 10:31 AM
#3

Du får tänka på att kaninen kan lika gärna vara såld, ha tålamod. 
Och skulle dem inte svara så får det helt enkelt bli en annan gång. Det är ingen ide att stressa och ligga i så, det har man inte mycket för.

Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning 
| Youtube

Zabbio
11/11/13, 12:13 PM
#4

Sen kan ju jag tycka att man som uppfödare svarar även om det inte blir ett positivt eller är ett osäkert svar. Men det är klart att folk kan vara upptagna och inte haft tid att kolla mailen. Då hjälper det inte heller med flera mail. Men är det bråttom ser inte jag något fel i att testa andra mefier en gång.. kanske mailen eller datorn krascchat? TS - Bäst stt ta det lugnt. Har ingen erfarenhet av dem men det är antagligen något bra skäl att de inte svsrat. :)

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

[Guldvingens]
11/11/13, 12:31 PM
#5

Har du ett nummer så ring! Inte alltid folk har tid att kolla internet, då är det bättre att ringa om man vill ha ett snabbt svar :) som i detta fallet när du hittat transport.

Ellen Thomé
11/13/13, 7:05 PM
#6

Tyvärr så har jag inget nummer. Vi har lite kontakt på facebook nu så jag får hoppas att allt löser sig :)

Annons:
Upp till toppen
Annons: