Annons:
Etikettsjukdomar-och-hälsa
Läst 736 ggr
kaninlyckan
2013-10-05 23:02

ororlig min kanin vikt

 Heej jag är ganska ororlig över min ena kanin då hon inte går upp i vikt och eftersom att det börjar närma sig vinter så  gör det  mig en u mer ororlig så jag undrar om ni har någon bra idee. Jag har höjt hennes mat mängd till 1dl 1gång om dagen och hon har fri tillgång till pinnar och hö+vatten så klart

å varje gång jag går ut till kaninerna så får hon va ute i en gräshage+ om det är något gott som har ramlat ner då hagen står under ett äppel/päron träd och den maten hon får har endå ganska mycket fett i sig så nu undrarjag om ni har något bra tips till henne att gå upp i vikt

                                   Tack för svaren

Annons:
[SophD]
2013-10-06 17:20
#1

Har hört av en uppfödare som föder upp till utställning att hon ger kaniner som väger för lite morötter i lagom mängd, så de ska få upp vikten. Ge morötter/äpple och sådant som är som godis för kaninen. 

Inte bra med för mycket pellets för kaninen heller. Men det är bra att den får vara ute och äta gräs, osv. 

Jag ger mina kaniner faktiskt mat två ggr om dagen nu innan vintern. Så att de ska få upp hullet. Vad är det för kanin du har? Min dvv hane får ungefär 1 1/2 deciliter pellets om dagen.

kaninlyckan
2013-10-06 21:14
#2

SCB blandad med lejonhuvad

Upp till toppen
Annons: