Annons:
Etikettdvärghare
Läst 4161 ggr
Anoki
9/22/13, 11:05 PM

Opal-En oslipad diamant #2

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

http://harkaniner.ifokus.se/discussions/509e455c88f4724aa20f38d8-opal-en-oslipad-diamant?discussions-1

Den förra tråden har ju blivit på tok för lång (iallafall för min dator^^). Så får väll göra en ny, ganska roligt att se tillbaka på utvecklingen :P

Igår debuterade ju Opal msv (krok). Det gick över förväntan. Trots 4 fel på banan gick hon väldigt fint, tycks gilla höjden mer än i lätten :)

http://www.youtube.com/watch?v=M3upDOjJZqw&feature=c4-overview&list=UUj5A4jZRTSdcR5kvTEoNR1A

Annons:
[Guldvingens]
9/23/13, 3:55 AM
#1

Jaa, min dator tyckte också gamla tråden var lite långt. Vill du att jag ska låsa den? :) 

Superkul att följa Opal!

Anoki
9/23/13, 9:37 AM
#2

Ja lås den gärna :P

RebeccaG
10/8/13, 5:15 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Utställning på lördag i Värnamo & självklart kommer Opal vara på plats!😎

Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning 
| Youtube

Anoki
10/13/13, 3:35 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Opal fick 94p igår med avdrag för fällning och kissfläckar. Kul att hon bedömdes av en domare som inte stod och småpillade på henne, visste hur man hantera en dvärghare.. Han tycket iaf hon skulle fortsätta att ställas då hon kan nå 95p :')

Saaara
10/15/13, 3:58 AM
#5

Opal är så fruktansvärt fin ♡ :') Du tror inte att jag kan få låna henne till sommaren och para med Sid? Skulle vilja ha en avkomma från dom för vill ha harar med Opals utseende.

Sara

Nattglimskaniner.webbnode.se

Anoki
10/15/13, 10:43 AM
#6

#5 Skulle ju själv vilja ha en unge efter Opal. Men vill isåfall para henne i vår (då jag inte vet hur hon reagerar med en ny kull eftersom hon bet ihjäl sin kull hon fick hos uppfödaren) och att hon bor hemma hos mig eftersom jag vet att hon känner sig trygg här, så hon slipper mer stress än nödvändigt. 

Gillar också utseendet, mer harigt lixom :)

Annons:
Saaara
10/15/13, 7:29 PM
#7

#6 :-) Vill nil låna Sid å para henne med? Isåfall kan ju jag komma å lämna han hos er några dagar när ni vill para henne. Kanske bättre jag tar han till er eftersom Opal blev så stressad och orolig sist. Vill jätte gärna ha en opal bebis :-)

Sara

Nattglimskaniner.webbnode.se

RebeccaG
10/19/13, 5:03 PM
#8

#7 Skulle säkert gå🙂
Vi vill också ha en liten MiniOpal❤️

Är inte du i USA btw? 😛

Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning 
| Youtube

Saaara
10/19/13, 7:55 PM
#9

#8 Haha jo men jag kommer hen till nyår igen :-)

Sara

Nattglimskaniner.webbnode.se

Anoki
10/20/13, 7:26 AM
#10

Idag har Opal bott här i 1 år, helt otroligt vad fort det går. Och vad man utvecklats tillsammans. Hon har inte gjort utfall på månader, och knappt morrat. 

Älskade vän <3

Saaara
10/20/13, 9:41 PM
#11

Kul att höra att det är så bra med henne nu! Ibland önskar jag att jag hade haft kvar Doris men  jag har inget tålamod med aggressiva kaniner. Jag blir typ aggressiv tillbaka vilket inte är så bra kanske ;-)

Sara

Nattglimskaniner.webbnode.se

Parvel
10/23/13, 8:52 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Åh, hade velat ha en liten hoppis efter henne och lilla Wilmer. En dvärghoppis!

Elin Eliasson, Uppsala Läns Kaninhoppare

Medarbetare på Kaninhoppning ifokus

Anoki
10/27/13, 12:19 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

#12 Kan bara ta en kull på henne och vill para med en hare. Men din grabb e supersöt :)

Förra helgen tävlade Opal igen. Fick tyvärr ingen film, men gud vad hon hoppade fint! :') 
Idag blev tyvärr tävlingen inställd, men nästa helg kommer hon tävla krok msv i Brålanda :D

Annons:
RebeccaG
11/7/13, 4:17 PM
#14

Video från senaste hopptävlingen: http://www.youtube.com/watch?v=w9cQDXPdUKM

Hon hatade verkligen mattan😛

Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning 
| Youtube

[Guldvingens]
11/8/13, 2:19 PM
#15

När hade ni tänkt para Opal då :) ? Mest en nyfiken undran då jag ingen dvärghare ska ha ;)

RebeccaG
11/8/13, 2:35 PM
#16

#15 Jadu, när vi hittat en hane & vi har en annan hona som ska ha kull ;)

Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning 
| Youtube

Anoki
11/8/13, 5:13 PM
#17

#16 med andra ord, efter Kvänum som är i Januari eller efter LU i mars :P

RebeccaG
11/8/13, 6:19 PM
#18

#17 Precis😃

Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning 
| Youtube

Anoki
11/9/13, 5:24 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#19

Inte för att skryta eller så, men Opal hade bäst presentation av dvärghararna idag 😎 
Haha fattar inte hur, men denna gången satt hon perfekt… Men tyvärr lönade sig inte min timmes puttsande under tassarna igår, så hon fick 1p avdrag för gula tassar, annars hade hon fått 94,5 xP

[Guldvingens]
11/11/13, 12:34 PM
#20

#19 Man fåååår skryta ;) Det är okej.

Ang hanar så vet jag att Jennie har ett gäng, hon som jag lånade Kaj utav. Dvärgharar i alla möjliga färgvarianter :) Fast ni kanske var mer inne på någon hoppkorsning? Hon brukar åka till Kvänum :)

Eller så finns ju denna dvärgharekorsningen som är lite läcker: http://d15288952.u200.surftown.se/harar/sverigehare/arlando.htm

Beror ju lite på om ni ska avla fram snygga dvärgharar eller inte ;)

Annons:
Anoki
11/11/13, 2:56 PM
#21

#20 Hon som har Doris (Opals syster)?

I helgen på utställningen träffade vi Ottmos kaniner och hon hade 3 st helt bedårande hanar som har just de där harlika utseendet som jag tycker dom ska ha. Och hon säljer dom efter LU, men kanske kan man fjänska till sig en parning istället för att köpa en… :P

jaja.. vill att de ska vara en perfekt hane till henne, så håller ögonen öppna till mars :)

[Guldvingens]
11/11/13, 3:06 PM
#22

#21 Ja precis.

Förstår känslan av att man måste hitta den perfekta hanen som helt saknar nackdelar när man enbart tänkt ta en kull. Var ju lite samma grej för mig med Siran. 

Haha, fjäska på ;) I värsta fall säger hon väl nej och då får du väl köpa en istället. Ni borde kolla med Linda (Silfverdalens) hon har trevliga och snygga harar :)

Saaara
11/11/13, 4:32 PM
#23

#21 Tove Corneliussen finns ju också :-) Ska köpa en vrö hona från henne faktiskt. Hört att hon har rätt snälla harar dessutom! Och ska även köpa en viltgrå hane från Jennie så hojta till om ni vill låna Sid eller den viltgrå. :-)

Sara

Nattglimskaniner.webbnode.se

Anoki
11/30/13, 10:36 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#24

Missat svaren här, woops :x

Men får se hur vi gör. Finns ju, som ni sa, många fina hanar, så de blir säkert en gudomlig hane när de väl är dags. Längtar som sjutton efter mini-opaler 😍

Anoki
12/7/13, 4:08 PM
#25

Snöbus! 😃❤️

Saaara
12/7/13, 5:12 PM
#26

Härliga bilder :3

Sara

Nattglimskaniner.webbnode.se

Anoki
3/6/14, 12:16 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#27

Tänkte uppdatera lite med två videos från förra tävlingen. Opal hoppade krok medel x2, och såhär bra har hon aldrig hoppat innan. Hon gick på 2 fel båda gångerna, superstolt över lilltjejen <3

Sen är jag nästan helt säker på att Opal inte kommer paras, har inte hittat någon bra hane till henne, varken dvärghare eller hopphare. Ingen som känns helt perfekt. Och eftersom jag kommer satsa mer på hoppningen än utställningen så känns det bäst att hon får göra detsamma då hon verkligen brinner för hoppningen. Kompanjoner som vi är :) 

Medel 1
Medel 2

Annons:
louise1993
3/6/14, 6:19 PM
#28

Hon är så duktig! Och så sööööt! 😃

/Louise Andersson
Hasselöns Kaningård

Anoki
3/10/14, 6:01 PM
#29

#28 Hon har sin charm😍

En liten video från helgens borta-träning. Riktigt duktig om jag får säga de själv :D

http://www.youtube.com/watch?v=kTPBAsKTJ-c&list=UUj5A4jZRTSdcR5kvTEoNR1A

Anoki
4/3/14, 6:08 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#30

Nu när värmen kommit har Opal verkligen börjat tagga till på tävlingarna. Är superroligt att ha en sådan kanin i andra änden av kopplet.😃

I söndags hoppade Opal krok msv x2. 

_**Grund 1
Final 1

Grund 2
Final 2**_

Upp till toppen
Annons: