Annons:
Etikettdvärghare
Läst 1548 ggr
Saaara
9/6/13, 10:33 PM

Tredje gången gillt

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

För ett tag sedan blev Zelda tjuvparad och resultatet blev en vit unge med röda fina ögon och ser inga tecken på konstigheter! Är väldigt glad över detta :-)

Sara

Nattglimskaniner.webbnode.se

Annons:
Anoki
9/7/13, 12:06 AM
#1

Åh vad roligt att höra! :)

RebeccaG
9/7/13, 12:32 AM
#2

Åhhh så roligt, grattis!😍

Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning 
| Youtube

Saaara
9/7/13, 10:04 AM
#3

Ja blev överglad när jag såg att den tittade tillbaka på mej igår ;-) Pebbles kommer tas bort tyvärr då hennes öga inte blir bättre :(

Sara

Nattglimskaniner.webbnode.se

[Guldvingens]
9/7/13, 9:57 PM
#4

Så glaaad för din skull över att denna lilla föddes med fina ögon.

Och du gör rätt val ang Pebbles! Hon ska inte behöva ha ont pga sitt missbildade öga :(

Saaara
9/7/13, 10:37 PM
#5

#4 tack Sofie! Nä det är ju svårt för mej att säga om Pebbles lider eller inte. Hon gör glädjeskutt när hon är ute och hon äter som vanligt m.m. Men ögat varar väldigt ofta och är rädd att det ska göra ont på henne.. Måste sitta och tvätta rent det väldigt ofta. Kommer verkligen sakna henne och kommer bli en tung dag. Men nu ska jag och försöka fokusera på lilla Babushka (mobba inte namnet xD) istället. Tyvärr kommer jag ju bara att ha henne nån vecka till då jag åker om två veckor. Men en uppfödare jag känner ska ta hand om henne och mamman så blir säkert bra.

Sara

Nattglimskaniner.webbnode.se

Zakarias
9/9/13, 10:15 AM
#6

Vad skönt att du fick en som är frisk och mår bra! Men den kommer väl inte avlas på? :)

/Zakarias

Annons:
Saaara
9/9/13, 10:45 AM
#7

#6 Nä min kompis som ägde Pebbles (ungen ur första kullen som fick problem med ett öga) ska få denna :-) Hon har dom bara som sälskap.

Sara

Nattglimskaniner.webbnode.se

Saaara
12/6/13, 3:23 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Bestämt mej för att spara ungen då min kompis inte kunde ta henne. Och jag kommer para henne med pappan till våren eftersom syskonen fått ögonproblem. Dyker det inte upp några konstigheter tror jag det är lungt. Men kommer nog göra två kullar mellan dom för säkerhets skull ^^ Somsagt är jag i USA nu men bara 13 dagar tills jag kommer hem och hämtar kaninerna strax därefter. Längtar!!!

Sara

Nattglimskaniner.webbnode.se

Saaara
12/6/13, 3:23 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Dubbelpost.

Sara

Nattglimskaniner.webbnode.se

Cahira
12/8/13, 2:30 AM
#10

Vilken sötnos!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[Guldvingens]
12/8/13, 2:31 AM
#11

Ska bli kul att få se hur hon ser ut nu när du kommer hem :) 

Jag önskar mig en bild där hon sitter som en hare ska ;)

Saaara
12/8/13, 3:08 AM
#12

#10 tackar! :) # 11 Ja det ska bli riktigt kul :) Japp det ska jag fixa ;-)

Sara

Nattglimskaniner.webbnode.se

Saaara
12/10/13, 3:15 AM
#13

Fick nyss reda på att hon bara dött utan anledning igår :( Hittades i buren helt död. Känns riktigt trist då jag hade sett fram emot att ställa min första egenupfödda kanin. Fick höra att hon är väldigt liten. Dvärgharar ska ligga på ungefär 500g vid 4 mån men hon vägde knappt 400 så något kanske var fel. Kommer säkert från mamma Zelda som alltid haft problem med hullet. men.. Får leta upp en annan hona och hoppas på bättre lycka nästa år.

Sara

Nattglimskaniner.webbnode.se

Annons:
Cahira
12/10/13, 5:48 AM
#14

Beklagar. :(

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[Guldvingens]
12/10/13, 2:11 PM
#15

Beklagar förlusten med lilla Brooklyn, 2 vackra vita harar som vandrat vidare alldeles för tidigt på ingen tid alls här på forumet :(

RebeccaG
12/10/13, 2:12 PM
#16

Stackars liten😕

Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning 
| Youtube

Saaara
12/10/13, 10:20 PM
#17

Tack för omtanken alla ♥ Känns så tråkigt alltså.. Jag såg så mycket fram emot att få hem henne igen, väldigt mycket.. Kändes skönt att veta att jag hade Pebbles syster. Det gjorde sorgen mycket lättare. Men jag har väl inget annat val än att gå vidare nu. Kommer säkert kännas bättre så fort jag fått tag på nya honor och avelssäsongen börjar.

Sara

Nattglimskaniner.webbnode.se

RebeccaG
12/10/13, 11:34 PM
#18

#17 Hör med Tove, hon skulle sälja några vit rödögda vid/efter LU. 
Där kanske du hittar något?🙂

Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning 
| Youtube

Saaara
12/10/13, 11:48 PM
#19

#18 Jo jag har pratat med Tove och ska köpa en från henne! Adele heter hon. Du kan kolla på hennes kaninsida på FB. Sen ska jag ringa till Alods när jag kommer hem för vill gärna ha ett viltgrå avelspar och ett vitt avelspar :-) Vill ha det jäma par ;-)

Sara

Nattglimskaniner.webbnode.se

RebeccaG
12/10/13, 11:50 PM
#20

#19 Förstår dig!😃

Men ååååh så roligt, då ser vi fram emot maaaaaaaaaaaaaaassa bebbar i år😎

Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning 
| Youtube

Annons:
Saaara
12/11/13, 4:17 AM
#21

#20 Haha vi får verkligen hoppas detta!! :-D

Sara

Nattglimskaniner.webbnode.se

Saaara
12/13/13, 4:00 AM
#22

Så jäkla kul att jag ska låna en white zobel blå hona från Jennie så blir väl lite bebisar redan om en månad eller något :3

Sara

Nattglimskaniner.webbnode.se

Upp till toppen
Annons: