Annons:
Etikettot
Läst 3541 ggr
hjartelyckanskaniner
2013-08-28 07:36

Klotterplank #10

Dags för nytt klotterplank :) Vi är flitiga på att skriva i klotterplanket här på Harkaniner :D

Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

 

Annons:
[Guldvingens]
2013-08-28 08:52
#1

Veligast i stan, men att byta kulltema har varit i mina tankar nu ett bra tag. Och idag kände jag att NEJ, jag kan inte ha kvar det gamla kulltemat. Det passar inte, det är inte jag. Så då blev det ett kulltema jag sugit på ett tag :D

iWontBite
2013-08-29 20:56
#2

Imorgon blir det att storpacka… Sedan iväg till Uddevalla och spendera en natt där, och på Lördag till Trestads tävling och döma och efter det direkt mot Stockholm. Welp!

//Päpple Holstwiik
Hoppípollas Hoppkaniner
Registrerad i SKHRF sedan 2015

[Guldvingens]
2013-08-31 06:25
#3

Satt på köksgolvet igår, och Siri kom upp flera gånger och satte sig i mitt knä innan hon skuttade ett varv runt köksbordet - och kom tillbaka. Jag börjar få tillbaka min goa tjej ❤️ ! Chilli blev dock avundsjuk över att jag hade någon ANNAN i mitt knä och satte sig där efter en stund, Siri lät inte det hindra henne utan hoppade upp på Chilli. Känner mig som  en älskad matte till mina djur!

hjartelyckanskaniner
2013-08-31 10:30
#4

#3 känner likadant ❤️ Sven ville inte att jag skulle åka till Ullared utan skulle stanna och klappa honom på huvudet istället haha.

Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

 

Papaya
2013-09-01 13:23
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Såå nöjd med hararna efter gårdagens tävling! Aktiv gick opl i första lätten (hoppade felfritt men hann inte i mål, som vanligt alltså, haha), i andra lätten var hon enda nollan i grundomgången! Hon rev tyvärr två i omhoppningen, så ingen placering. Men riktigt kul ändå!

Vespis skulle debutera medel, efter att ha samlat ihop sina krokpinnar i lätt. Medel passar henne så mycket bättre! Hon hoppar faktiskt istället för att bara kliva. 1+1 blev det, och precis utanför placering! :) Nu oroar jag mig bara över rakbanan där vi hittills inte samlat på oss en enda pinne.. Hon är ju så stor att lätthindren inte lockar fram något vidare engagemang. :I

Benjamin hoppade svår, sprang ur banan då jag släppte kopplet som trasslade sig i bakbenen, sedan bars han in på banan igen och tog sig i mål precis innan tiden gick ut… x) Han hoppade de sista hindren som om inget hänt, nästan löjligt vad cool han e. ;) Sista klassen för honom var Höjd EjE, och han tog sin andra pinne på 65cm. :) tre goda försök på 70cm fick han också göra, men då föll översta bommen. Nu är det inomhussäsong som gäller, tagga ridhus och dubbla raggsockor! 🥶😃

Bild på Benne från förra tävlingen där sprången var enorma, men då vi ironiskt nog inte hann i mål.. ;) (Förlåt för superlångt inlägg, kände att det kunde vara värt det när jag inte sagt ett ord på iFokus på jättelänge..)

//Emma
Hartassens Kaniner - uppfödning av hartypade hoppkaniner

Zakarias
2013-09-03 11:48
#6

Var på kaninutställning i Söndags, hanen jag tänkt para min hona med fick 95 poäng! Hoppas att min hona ska få lika bra resultat, även om hon är två år. Ska hålla tummarna att hon håller måttet på utställningarna i vinter, vill gärna att hon får två till 95:or, så att hon blir utställningschampion! :)

/Zakarias

Annons:
[Guldvingens]
2013-09-07 21:56
#7

Kaninerna har fått nytt hö, 1 dl pellets och nytt vatten. Samt att jag passade på att tömma toalådan - som fylls på nolltid nu när alla 3 använder den nitiskt. Härligt med rumsrena kaninungar förvisso ;)

Så nu hoppas jag att Siri inte stampar inatt…

iWontBite
2013-09-08 16:27
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Det slog mig nu att eftersom Flodhästen har flyttat till Louise har jag inte en enda "riktig" hare. Det känns jättemärkligt! Harar är ju min grej! Vädurar är min inte-grej!
Oj oj oj.

Kan kanske trösta mig med att alla mina "vädurar" i alla fall har hare i sig…

//Päpple Holstwiik
Hoppípollas Hoppkaniner
Registrerad i SKHRF sedan 2015

louise1993
2013-09-09 09:18
#9

Är så glaaaad, livet rullar på nu! Precis klarat utbildningens första tenta, jag har tre (!!!!) kaniner hemma och alla är "typ harar" (förutom ayax, han är hare på riktigt!) och en harkull planerad! Flod och Ayax är såååå lika och det är väldigt kul att ha båda på en gång och jämföra :D

/Louise Andersson
Hasselöns Kaningård

[Guldvingens]
2013-09-12 08:44
#10

Jag mår skit idag. Febervärk i hela kroppen, illamående, frossa… fy tusan. Och så är jag själv med båda barnen idag, kunde varit bättre. Får hoppas att lillan somnar nu när storebror är på fsk, så kan jag också sova en liten stund. 🙂

[Guldvingens]
2013-09-23 14:43
#11

Städat åt min lilla kaninfamilj. På fredag flyttar Triss (7v5dgr) och i helgen får Rocky egen bur. Hade tänkt sära på dem tidigare men Siri njuter av att ha ungarna hos sig så då får hon njuta så länge som det går.

Men det är så mysigt med en helt nystädad bur. Skrubbat botten ordentligt så den luktar gott, och lagt på nytt spån. Funderar däremot på alternativ till spån då det luktar. Men vet inte om matta kommer fungera på Rocky? Mamma Siri är ju 95% renlig så där hade det nog gått att bara ha toa-lätt i lådan eller så :)

hjartelyckanskaniner
2013-09-23 17:42
#12

Min hjärna sprängs nog snart av all information. 33min film om förintelsen, 20sidor om tiden mellan första och andra världskriget. Prov på 84 sidor + 7st PP:s med en massa sidor om det som står i boken. Hoppas på ett bra betyg nu, så mycket tid som man lagt ner på allt detta pluggandet.

Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

 

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
hjartelyckanskaniner
2013-10-19 13:17
#14

Min älskade gammelgubbe beter sig som en kanin i trotsåldern. Ska klättra på allt och kissa på matte. Sen var det superroligt att förstöra mattes kollegieblock med hennes läxa ;)

Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

 

Denna kommentar har tagits bort.
Zabbio
2013-11-07 18:18
#16

Är så himla spänd och förväntansfull :) Ska ju snart få min första hare!

Belgisk hare  var en ras jag lade märke till redan för 14 år sedan, men då var det inte aktuellt med ny kanin, sen hade jag ju uppehåll med kaninandet ett decennium.. och när jag sen skaffade kaniner har det varit andra raser som känts mer lämpliga. Fast det är ju hararna nog också ändå..:P

Men ser fram emot att få hem honom :)

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

[Guldvingens]
2013-11-11 10:03
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

Fick veta att fina Sigrid, Guldvingens Razzle Dazzle bor hos J nu. Känns jättebra! Har undrat var hon tagit vägen!

louise1993
2013-11-11 11:19
#18

#17 så oerhört roligt! :D

/Louise Andersson
Hasselöns Kaningård

[Guldvingens]
2013-11-11 14:21
#19

Siri ställde sin vattenskål i sin matskål, puttade in dem i sitt hus - och har inte spillt en droppe vatten. Det är skills om något!

[Guldvingens]
2013-11-11 16:05
#20

Nejdå, försöker inte alls väcka liv i vår fantastiska sajt om våra fantastiska harar! Finns för få ställen att prata om denna fantastiska typ av kanin på, så vi får vårda den som finns :D

Annons:
Papaya
2013-11-11 17:00
#21

#20
Visst är ställena att snacka harar ganska få.. tyvärr. Rätt mysig del av iFokus detta tycker jag, inte så "ilskna" kaninfolk som på många andra av iFokus kaninsajter, haha. ;)

//Emma
Hartassens Kaniner - uppfödning av hartypade hoppkaniner

hjartelyckanskaniner
2013-11-11 17:48
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#22

Varför är harar så extremt duktiga på att retas? :P

Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

 

Papaya
2013-11-11 20:17
#23

#22
Det har jag också funderat på. :P I kaninstallet kan det bli ett jäkla väsen på vissa av hararna när någon annan hare är lös på utsidan buren och kanske skuttar fram för att doftmarkera.. Vädurarna bryr sig inte ett dugg, de nosar bara glatt tillbaka. ;)

Eller ja. Ska jag vara exakt så är det hartjejerna som för väsen, det kan ju förklara en hel del förstås, haha. ^^

//Emma
Hartassens Kaniner - uppfödning av hartypade hoppkaniner

hjartelyckanskaniner
2013-11-11 22:55
#24

# Ja, trolla för mycket väsen av sig :P. Man matar henne och sen håller man på med Svens mat. Då klagar hon "hallå, jag har inte fått så mycket mat! Orättvist!" Men sen är Sven också snäll för sitt eget bästa :P. Vet inte hur många gånger Trolla bitit honom i nosen när hon anser att han är för på, fastän hon är den som startar hela konflikten :P

Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

 

[Guldvingens]
2013-11-14 16:01
#25

När man redan nu drömmer inför framtiden och inser att det inte finns några hanar som kommer uppfylla alla mina krav på pojkvän till Triss i framtiden..

Suck.. -.-

Får hoppas att någon tar någon kul harkorsningskull 2014, med mantlade/brokade harar.

iWontBite
2013-11-14 17:21
#26

#25 hahaha, tja jag kan inte säga annat än att jag förstår dig…

//Päpple Holstwiik
Hoppípollas Hoppkaniner
Registrerad i SKHRF sedan 2015

[Guldvingens]
2013-11-14 17:23
#27

#26 Är vi onormalt kräsna? 🤓

Annons:
iWontBite
2013-11-14 20:09
#28

#27 Nääää… Precis så kräsna som man ska vara för att avla fram perfekta kaniner ;)

//Päpple Holstwiik
Hoppípollas Hoppkaniner
Registrerad i SKHRF sedan 2015

[Guldvingens]
2013-11-14 22:48
#29

#28 Haha, tack och lov ;) Skönt att ha någon mer som är lika petig i valet av hane som mig. Allt hade varit mycket smidigare om bara Siri gett mig min brokade blå hona som jag bad henne om när jag parade henne med Kaj ;).

hjartelyckanskaniner
2013-11-15 21:35
#30

Ååh, äntligen så har det blivit roligt igen att vara ägare till en hare! Sluta tjafsa med en hare som har nerverna utanpå kroppen och hormoner som är hemska. Inte aggressiv men väldigt "vaktig" och morrar för minsta lilla. Kan pilla i hennes bur, plocka bajs, ställa matskålen utan att hon springer fram på en millisekund. Morrade bara 2ggr + undersökte vad jag gjorde. Annars satt hon lugnt och försiktigt. Börjar lyssna på mig när jag sa att hon skulle ge upp. Och jag slapp ha 2,2kg hare i handen för att hon ska hänga i matskålen.

Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

 

hjartelyckanskaniner
2013-11-30 21:44
#31

Går fortfarande framåt med att träna Trolla till att inte kasta sig över skålen. Vill kunna sätta ner den utan att jag har en kanin över mig. Hon blev nog uttråkad efter att jag hade tagit skålen 500 ggr innan hon satt stilla. Sen MASSA beröm

Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

 

[Guldvingens]
2013-11-30 21:51
#32

Jag kan hålla pellets i en knuten hand, Siri vet att man inte får något förräns man sitter still. Det går inte snabbare för att man flyger framåt mot handen. Väluppfostrad tant <3

hjartelyckanskaniner
2013-11-30 22:04
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#33

#32 min är inte så väluppfostrad :P hon vet att man inte får bitas, inte får riva sönder matte, man får inte rymma från trädgården, inte gräva sönder den (har en speciell gräv-plats). Men tålamod har vi inte tränat :P. Men nu så börjar det gå framåt. Sven kan sitta och tigga uppmärksamhet och strunta totalt i maten :P. Han är kungen av bajspåsen här hemma hahaha. Varje vecka när det är städning så envisas han med att sitta i soppåsen.

Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

 

Saaara
2013-12-01 18:46
#34

18 dagar tills jag kommer hem till Sverige igen. Längtar som sjutton tills jag får tillbaka alla kaniner. Whop whop!!

Sara

Nattglimskaniner.webbnode.se

Annons:
[Guldvingens]
2013-12-10 14:15
#35

Försöker lösa så att jag ska få hem min lilla kanin på foder nu innan jul iallafall. Är galet taggad! En så go liten kanin med så härlig personlighet, kan inte bli annat än bra.

Tror min son kommer jubla med, en kanin han kan få hålla i famnen och klappa på! Siri är ju inte förtjust i det alls.

Ibland sörjer jag att jag inte har någon kelkanin hemma, men sist jag köpte en sån (dvv rex) så blev den aggro mot just barn. Och jag har egentligen ingen användning för en "onödig" vädur. Men visst, jag dregglar myyyycket över Martinas vädurskorsningar med massor av hare i, tänk en sån fining <3

[Guldvingens]
2013-12-13 22:34
#36

Fick precis en bild på min lille fis jag ska få hem snart! Foder förvisso, men vem vet vad framtiden för med sig ;)

Han håller på att vänjas vid att vara inne och blir lite lagom bortskämd…

Nu längtar jag ihjäl mig! Usch :P

Saaara
2013-12-14 03:29
#37

#36 Nar kommer han och hur ser han ut? :3

Nu ar det bara 4 dagar kvar tills jag ska hem! Langtar lite faktiskt.

Sara

Nattglimskaniner.webbnode.se

[Guldvingens]
2013-12-14 08:20
#38

#37 Liten Prick får jag väl hem under nästa vecka :D

[Guldvingens]
2013-12-14 08:25
#39

Är sååå kul att se Siri nu, hon är så fin! Pälsen LYSER, så hon ser nästan blåsvart ut. Ögonen tindrar på henne, buklinjen är fint uppdragen… Hon är verkligen min fina prinsessa <3 Är så glad över att jag fick förfrågan att köpa henne för ett år sen och att jag tackade ja! 

Just nu sitter hon i buröppningen med tassarna på kanten och hoppas på att få en bit morot… men så länge jag är den enda som är vaken så blir det inget sånt ;) räcker med en husse som skämmer bort henne…

[Guldvingens]
2013-12-31 10:28
#40

Siris bur blir idag nyårsfin, har skrubbat med såpa och nu står den och lufttorkar utan något strö i botten medans Siri springer lös. =) Sen står det lite städning på schemat och rasta jyckar :)

Papaya
2014-01-20 11:28
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#41

Få saker älskar Benjamin så mycket som att gräva.. När han får göra det är han riktigt lycklig. ^^

//Emma
Hartassens Kaniner - uppfödning av hartypade hoppkaniner

Annons:
[Guldvingens]
2014-01-20 15:35
#42

Precis beställt sele&koppel till Tok, han kan ju inte gå i Siris gamla slitna röda ;) Nej, grönt ska det vara!

[Guldvingens]
2014-01-25 09:40
#43

Insåg precis varför jag tyckte det var så skönt att jag parat Siri för sista gången i augusti förra året… 

För hon har återigen börjat med dräktighetsfasoner; GRÄVA!

Grävs hela nätterna så jag och mannen håller på att bli smått galna ;) men onekligen positivt. 

Så jag tror nog allt att hon är dräktig, trots att det änsålänge bara gått 5 dagar ;)

[Guldvingens]
2014-01-25 13:28
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#44

Goaste kaninen jag någonsin haft <3 Barnen älskar honom :D

Papaya
2014-01-25 13:31
#45

#44 OJ så stor han ser ut!! :o Men det är bilden som luras väl? Vad väger han? (Tok alltså.. ^^)

//Emma
Hartassens Kaniner - uppfödning av hartypade hoppkaniner

[Guldvingens]
2014-01-25 13:40
#46

#45 Haha, han är stor också… Jag förväntade mig något mindre, men 2.8 kg harkorsning blir rätt mycket kanin ändå. Han är ju halvbror med din Bossa så ja - du har väl ett ungefärligt hum om storleken. 

Men atlas 10 är helt uteslutet så har fått skaffa en atlas 20 :P han kan knappt vända sig i en atlas 10… xD

Papaya
2014-01-25 13:54
#47

I mitt huvud tänkte jag mig honom i storlek med Benjamin, typ 2,5kg. 😮2,8 är väl en alldeles perfekt storlek! 😍

//Emma
Hartassens Kaniner - uppfödning av hartypade hoppkaniner

[Guldvingens]
2014-01-25 13:55
#48

#47 Han är som en enda stor nallebjörn! Så go alltså!

Tränade lite handtarget med honom idag vilket han fattade snabbt, står jag och lagar mat så sätter han sig demonstrativt på mina fötter för att få kel… En riktigt rolig kanin :)

Annons:
[Guldvingens]
2014-01-25 13:56
#49

#47 Jag tycker han är lite för stor, Siri är en bättre storlek i mina ögon :) Men ja, jag tyckte 120 buren var för liten därmed att han nu går lös xD så lite därför jag vill ha dem mindre 😍 Hade jag bott bättre så jag kunnat ha kaniner ute och bygga större burar så skulle jag säga att han var en lagom storlek :P

Papaya
2014-01-25 20:45
#50

#49 Vad kul att han verkar så trevlig! Jo, det är klart. Stort utrymme ger ju plats för större kaniner (och fler.. haha). :)

Benjamin kan numera titulera sig Elit i höjd efter att ha hoppat in sista pinnen på 70cm med Denise! :) Själv satt jag hemma och pluggade, och ingen film finns det så jag kan se.. Men han ska tydligen ha varit på bra humör! Lille goingen. 😍

//Emma
Hartassens Kaniner - uppfödning av hartypade hoppkaniner

[Guldvingens]
2014-01-27 17:41
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#51

Vissa dagar så känner man saknaden, eller framförallt sorgen, över att inte fick se denna lilla pryl växa upp. Jag vet att jag fattade rätt beslut, men vissa dagar när man tittar på gamla bilder så känns det i hjärtat. Han var nog det finaste jag sett i kaninväg, och jag hade så gärna sett honom fullt färdig i kroppen. =( Lille arga Rocky!

[Guldvingens]
2014-01-28 17:41
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#52

Haha ❤️

[Guldvingens]
2014-01-30 18:09
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#53

Haha, lite kul måste man ju ha XD ❤️

louise1993
2014-02-26 16:26
#54

Längtar sååå efter kullen nu.. Det börjar ju närma sig lite! Datum är så gott som spikat nu till och med. Ska bara kolla upp hur jag ska ta mig dit.. Så GALET spännande är det! Vi bara att de ska komma NUNUNUNUNU

/Louise Andersson
Hasselöns Kaningård

[Guldvingens]
2014-02-26 16:30
#55

Så kul! Kommer bli superfina ungar!!

Annons:
[Guldvingens]
2014-04-02 19:53
#56

Jag har verkligen världens bästa kaniner!

Siri med sin integritet, som så tydligt visar vilka hon tycker om, som faktiskt de sista har gett mig en puss då och då. Det tog bara 14 månader för henne att helt lita på mig :D 

Mingla som är allt och lite till, kaninen med DET. Galen som kaninungar är, men ändå så fruktansvärt go. Kommer när man ropar och vill ha kärlek. Ska bli SÅ kul att tävla med henne i framtiden.

Tok - min marodör. Kåtbocken nr1 med mig men barnens favorit. Som aldrig tackar nej till gos. Är tacksam över att jag fått chansen att låna honom medans hans ägare är utomlands.

[Guldvingens]
2014-04-10 14:51
#57

Mycket tankar i huvudet…

Zofie
2014-10-28 06:24
#58

Himla är helt fantastisk. Nu förstår jag det här med att mysa i soffan framför teven. För hon är en sån kanin som uppskattar det!

Skuttar lös på golvet, kommer upp i soffan regelbundet för att pussas & mysa. Åh, jag är helt kär. Fantastiska lilla kanin!

Kosmos Kaniner - Harar för avel, hopp & kel

Sajtvärd på Harkaniner Ifokus 

hjartelyckanskaniner
2014-10-28 11:57
#59

Känns sjukt roligt att vi har simmat ihop över 35.000kr till barncancerfonden! Målet var 50-75.000kr, men det var grymt mycket pengar för att bara ha 8 team! Nu kan vi hjälpa iaf några barn =). Kommer det en till tävling till nästa år så ska jag lätt ställa upp och skänka pengar. En rolig tävling som även gör att det är någon nytta att simma närmre 2000m på tid.

Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

 

Zofie
2014-10-29 06:37
#60

Anmält mig till tävling den 15 november… :D

Kosmos Kaniner - Harar för avel, hopp & kel

Sajtvärd på Harkaniner Ifokus 

louise1993
2014-10-29 08:38
#61

#60 Tjohoooo :D

/Louise Andersson
Hasselöns Kaningård

Zofie
2014-11-05 22:00
#62

Läste gamla artiklar som fanns på sajten.

Vad kul det var att faktiskt vara Medarbetare, sprida information om denna vackra typ av kanin vi har. Lära ut genkoder, och hur det nedärvs. 

Synd att det inte görs några artiklar i nuläget.

Kosmos Kaniner - Harar för avel, hopp & kel

Sajtvärd på Harkaniner Ifokus 

Annons:
RebeccaG
2015-01-07 23:20
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#63

Hade intalat migsjälv om att jag inte skulle köpa in några fler avelsdjur förän kaninstallet var färdigt. 

Det går sådär för övrigtCool

Säg hej till Arcee, 9 veckor gammal😃

Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning 
| Youtube

Zofie
2015-01-10 09:54
#64

#63 Tänk att den lille plutten ska bli en stor belgisk hare :D

Kosmos Kaniner - Harar för avel, hopp & kel

Sajtvärd på Harkaniner Ifokus 

hjartelyckanskaniner
2015-01-17 09:07
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#65

Första gången Trolla är nära på att somna när man klappar henne. Pontus måtte ha magiska krafter 🙈

Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

 

RebeccaG
2015-01-27 20:11
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#66

Bakat småharar idag :3 11 lyckade parningar - nu håller vi tummarna för små belgare om en månad

Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning 
| Youtube

iWontBite
2015-01-27 23:45
#67

fasiken vad svårt det är att hitta en hane som passar in på alla krav man har och man kanske realistisk kan få låna😮😇 Varför är harar så ovanligt i hoppvärlden haha..
 
Två gånger tävlade jag förra året. Så snabbt det går att "halka efter", när kaninerna kanske borde ha klassat upp sig (eller i alla fall tränat haha) nu.

//Päpple Holstwiik
Hoppípollas Hoppkaniner
Registrerad i SKHRF sedan 2015

Zofie
2015-01-28 10:22
#68

#67 Till Mingla antar jag? Jadu, det är skitsvårt… 

Finns ju snyggingen Miss Pinky's Durendal i Stockholm, haha, är väl han jag spontant kan tänka på xD Han är skitcool och jag älskar hans stam så :P

Hmm, hare hare hare. Som inte är släkt med Elisa, Shelle & Paradisarna… det är änna klurigt det där. Pma gärna vad du har för funderingar :D

Kosmos Kaniner - Harar för avel, hopp & kel

Sajtvärd på Harkaniner Ifokus 

[RC1393]
2015-01-28 14:17
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#69

Jag gick och blev med hare under LU! En än så länge namnlös dvärghare-hane från Lyckans kaningård❤️

Annons:
Evelina!
2015-02-03 09:40
#70

# 69 Vilken snygging! Hoppas ni får det trevligt tillsammans.

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

Saaara
2015-02-03 12:13
#71

#69 Åh vad vacker!

Sara

Nattglimskaniner.webbnode.se

Zofie
2015-03-13 11:13
#72

JA! Jag får behålla Humla! Fy f*n vad GLAD jag är <3 Min fina fina tjej får stanna hos mig <3

Kosmos Kaniner - Harar för avel, hopp & kel

Sajtvärd på Harkaniner Ifokus 

iWontBite
2015-03-14 11:18
#73

#72 Ååååh vad kul! :D

//Päpple Holstwiik
Hoppípollas Hoppkaniner
Registrerad i SKHRF sedan 2015

Henni-Chan
2015-06-02 00:31
#74

När man hittar sig själv redigerandes bilder på harpaltar mitt i natten! ❤️

Hendrike "Pinkku" Palm 

Miss Pinky's Hoppkaniner ~

Reg. gårdsnamn i SKHRF

Zofie
2015-08-01 14:32
#75

Stänger tråden och skapar en ny!

Kosmos Kaniner - Harar för avel, hopp & kel

Sajtvärd på Harkaniner Ifokus 

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: