Annons:
Etikettallmänt
Läst 1466 ggr
siaames
8/22/13, 8:10 AM

Hittade en ensam hare

Hej! Jag och min syster hittade en harunge igår kväll. Den var helt ensam och gick på en väg och när vi gick ditt såg vi inte va det var och harungen kom skuttandes till oss och satte sig brevid min fot! Vi har harungen hemma just nu och vet inte hur vi ska ge den mat/vatten. Vad ska man ge haren för mjölk? Tacksam för många tips!

Annons:
[Guldvingens]
8/22/13, 9:19 AM
#1

Ring viltjouren!

Zakarias
8/23/13, 1:01 AM
#2

Hur stor är den? Ring viltjouren, man får max ha en vild hare hemma hos sig i 24-48h

/Zakarias

siaames
8/23/13, 11:14 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Hej allihopa!

Jag har inte kollat på iFokus på ett tag eftersom jag har varit väldigt upptagen.

Jag har harungen kvar men ska ringa viltvårdare.

Harungen är jätte lugn och super söt!

Har ni några tips på vad harungen kan äta? Läste någonstans att man kan ge den morotspure. Behöver många tips!! Kan man göra egen mjölkersättning? Skulle gärna vilja ha ett recept!

En bild på den underbara harungen

Zakarias
8/23/13, 11:17 PM
#4

#3 Den måsta nog till viltvårdare väldigt snabbt! Kan inget recept på mjölkersättning, men säkert någon annan som kan :/

/Zakarias

hjartelyckanskaniner
8/24/13, 7:44 AM
#5

#3 du bryter mot lagen och riskerar livet på den lille, istället för att hjälpa henne/honom, tyvärr. Harmamman skickar ut ungarna när de är stora nog att hitta egen mat, därav ser man en massa små kaniner/harar på åkrarna eller på gräsplättar. Viltvårdare har kunskap om detta och de måste få in ungen nu! Vilda harar och kaniner bär oftast på en massa sjukdommar och gör våra tamkaniner sjuka.

Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

 

Upp till toppen
Annons: