Annons:
Etikettallmänt
Läst 970 ggr
[Ebidda98]
7/26/13, 9:56 AM

Få harkaniner tama

Hej!

Kan det vara svårare att få harkaniner tama?

Berätta gärna om dem.

Lägg gärna till en liten bild också! :)) Eller fler…😃

Annons:
[Guldvingens]
7/26/13, 11:16 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Harkaniner (belgiska harar, dvärgharar och korsningar med dessa) är lika lätta att få tama som andra kaninraser. Däremot så är de ofta mer energiska och därför inte lika gosiga som exempelvis en dvärgvädur.

Ska man köpa en belgisk hare eller dvärghare får man vara viktig med föräldradjuren, att det är snälla och trevliga föräldrar, för det finns en del individer med sämre temperament.

Belgiska haren upplever jag som mer envis, dvärgharen är mera följsam. Men båda är kaniner med rätt stor integritet och man bör därför som ägare vara hyfsat duktig på kaninspråk. 

Men hanterar man dem rätt, så är det jättetrevliga kaniner! Jag är såld på dem iallafall :)

[Guldvingens]
7/26/13, 11:18 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Såhär ser det ut hemma med oss, en supergo harkorsning (50% hare 50% engelsk scheck) hona. 

Hon älskar barnen och att vara med, men sitter inte gärna stilla och gosar en längre stund.

[Ebidda98]
7/26/13, 11:50 AM
#3

#1 #2 Ser så härlig ut!

dermot
8/1/13, 12:05 PM
#4

Nu har jag bara en men han är precis som vilken annan kanin som helst! Bara väldigt mycket nyfiknare och vågar mer. 🙂

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 




hjartelyckanskaniner
8/2/13, 10:36 AM
#5

Har ingen renrasig hare/sverigehare utan en flicka vars morfar är sverigehare. Hon är lite.. Speciell om man säger som så :P leker att hon är extremt rädd för allt. Öppnar man buren så springer hon in och gömmer sig i huset. Men skulle man råka putta till burken med solrosfrön (godis) eller häller upp vatten, flyttar höhäcken eller matskålen så är hon snabbare än en vessla med att komma ut och tigga ;) Det är väldigt mycket energi i henne så hon uppfattas som skygg och inte alla kelen. Men när man väl har henne i famnen så nästan somnar hon när man klappar på henne.

Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

 

hjartelyckanskaniner
8/2/13, 12:03 PM
#6

Och Annika kan intyga att mina 2 små fjantar absolut inte gillar solrosfrön *host* ;) Trolla har bara gått upp 2kg efter att hon var här på besök ;) skämt å sido.

Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

 

Annons:
dermot
8/3/13, 7:54 PM
#7

#6 Hahaha förlåt 😇

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 




hjartelyckanskaniner
8/3/13, 8:02 PM
#8

#7 Sven fick ett av äpplena från äppelträdet, så nu är det jämnvikt på kaninerna 😁haha

Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

 

Upp till toppen
Annons: