Annons:
Etikettdvärghare
Läst 1439 ggr
[Sara-]1
7/7/13, 11:22 AM

min första hare!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

igår fick jag hem min första hare! hon är en liten dvärghare på 6,5v vit rödögd och så söt! nog aldrig sett en sån liten kanin.. :) bilresan hem gick jättebra hon låg mest på sidan i transportburen och slappnade av! väl hemma så undersökte hon hela buren och verkade ta allt lungt! :)

Annons:
diamantsorg
7/7/13, 11:24 AM
#1

Naw, vilken gullig liten hare. Har hon något namn? :)

[Sara-]1
7/7/13, 11:25 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

i bilen påväg hem :)

[Sara-]1
7/7/13, 11:26 AM
#3

nej bilden blev åt fel håll! :(

[Guldvingens]
7/7/13, 1:58 PM
#4

Hon är så himla söt! Fick gosa lite med henne i fredags! :D

diamantsorg
7/7/13, 3:51 PM
#5

Du verkade inte se min fråga :) Har hon något namn?

RebeccaG
7/7/13, 6:58 PM
#6

Åååååh, va inte alls nära att sno med mig henne hem❤️

#5 Hon heter Beautiful's Pebbles🙂
(Om jag inte e ute & cyklar😛)

Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning 
| Youtube

Annons:
[Sara-]1
7/7/13, 7:24 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

tack alla! ja hon är så söt så man dör! precis hon heter pebbles! :) tar allt väldigt coolt och verkar inte bry sig så mycket utan chillar på livet haha vilket är jätteskönt! min lille plutt :) på bilden sitter hon brevid en akitskål, så där ser man hur liten hon är! :)

[Sara-]1
7/7/13, 7:43 PM
#8

har henne i sängen nu så hon får springa runt lite, uppskattar hon hoppar runt som en tok så himla söt

Zakarias
7/7/13, 7:59 PM
#9

Jättesöt! :)

/Zakarias

iWontBite
7/8/13, 12:14 PM
#10

Åh gud vilken liten! Jag minns att jag tänkte precis samma sak när jag fick min dvärghare, att det var nog den minsta kaninungen jag sett! Därför jag döpte henne till Крыса (Råtta, hahaha) eller Criza som jag så coolt stavade det. Alltså bilden bredvid akita skålen, herreguud!

//Päpple Holstwiik
Hoppípollas Hoppkaniner
Registrerad i SKHRF sedan 2015

[Guldvingens]
7/8/13, 12:39 PM
#11

#2
Redigerade så att bilden hamnade åt rätt håll :)

[Sara-]1
7/8/13, 2:01 PM
#12

10# ja eller hur haha! Så himla söta är dem och så små! Som en hamster/råtta typ! :) 11# tack! :)

Papaya
7/8/13, 4:45 PM
#13

Supersöt verkligen! Och så himla liten! 😍

//Emma
Hartassens Kaniner - uppfödning av hartypade hoppkaniner

Annons:
Azlan_Lilo_Honey
7/8/13, 6:04 PM
#14

Hittade ni henne? Men vad är en vit rödögd? Har aldrig fattat det… ☺️Är det inte en Albino?? 😉

Jättesöt!! 😍

Har själv en vildkanin :)

Zakarias
7/8/13, 6:31 PM
#15

#14 På kaniner är vit rödögd rätta benämningen av albino. Sen är hon ingen riktig hare utan en kaninras som heter dvärghare p.g.a. det harlika utseendet :)

/Zakarias

[Sara-]1
7/8/13, 8:01 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

ja hon är så mysig redan helt kär i henne! rädd för hunden är hon inte heller! ursäkta mitt ben mitt i bilden haha men jag låg i sängen och hade henne lös i sängen då skulle du nosa på varandra över mitt ben såklart! :p ja precis som zakarias sa så är hon en kanin med harliknande utseende :) som sagt redan förälskad i henne! så rolig haha hittar på massa knäppa saker och gör glädjeskutt! även fast hon är så liten så ska hon upp över allt och upp på mig, på mitt huvud, fram till hunden, upp ur takluckan på buren osv haha hon är över allt!

louise1993
7/10/13, 10:47 AM
#17

Så söööt! :D

/Louise Andersson
Hasselöns Kaningård

[Sara-]1
7/11/13, 5:59 AM
#18

Tack! På måndag ska jag även till veterinären för hennes öga.. Så får hoppas allt går bra! :)

Saaara
7/11/13, 12:27 PM
#19

Aw vad kul att du gillar henne så mycket! Känner att hon kommer få det jätte bra hos dej :3

Så synd det med ögat bara. Tror hon hade fått ganska bra poäng på utställningar annars :)

Sara

Nattglimskaniner.webbnode.se

[Sara-]1
7/11/13, 3:22 PM
#20

Ja det är riktigt synd med hennes öga Hade varit kul o ställa ut henne :( men men! Förhoppningsvis kommer Hon inte lida av det i framtiden! :)

Annons:
Saaara
4/25/14, 10:43 AM
#21

Naw vet inte hur jag kom in på denna tråden men åh lilla Pebbles.. Tyvärr så blev ju ögat lite sämre i höstas så vi beslutade oss för att avliva henne. Dels för att Sara inte kunde ha kvar henne av olika skäl och dels för att jag skulle åka utomlands i 3 mån och ville inte lämna över ansvaret till någon annan. Hon fick en väldigt bra sista tid iaf och jag känner att det var rätt beslut även fast man saknar lillen väldigt mycket. Hon va en speciell liten vän :)

Sara

Nattglimskaniner.webbnode.se

Upp till toppen
Annons: