Avel och genetik

Dräktiga honor

2013-06-01 22:45 #0 av: [Guldvingens]

Solskenshistorier önskas!

Idag, dag 21, så började Siri boa med hö. Först var jag överlycklig, fram tills hon började rycka päls. Och nu är det ett fint bo med hö och en del päls i buren.

Det jag vet är vanligast är att kaninen boar med strö 1-2 veckor innan beräknad födsel, och sedan drar päls när värkarna kommer. Att de boar med päls brukar ofta innebära skendräktighet.

Så, jag vill gärna höra en del historier där honor boat med päls innan - och ändå haft ungar i bo rätt datum. 

Behöver bli på gott humör, har blivit lite pessimist efter honor som gått tomma de senaste åren...

Anmäl
2013-06-03 13:37 #1 av: -Greta

Nu har inte jag harar men sneakar in här ändå Skämtar Min hona har båda gångerna hon varit dräktig boat med päls när hon haft 12 dagar kvar.

/Greta

Medarbetare på rexkanin.ifokus

Anmäl
2013-06-03 17:46 #2 av: [YukiOni]

Hade en Gottlandskanin som ryckte päls ca 1 vecka innan hon skulle ha ungar, sedan ryckte hon mer strax innan ungarna komSkrattar

Anmäl
2013-06-03 17:59 #3 av: [Guldvingens]

Jag såg det röra sig i hennes mage idag så nu är jag inte orolig längre, men alltid bra att ta död på myten om att bobygge med päls = skendräktighet =)

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.