Annons:
Etikettallmänt
Läst 1649 ggr
[MiniPim]
5/1/13, 8:45 AM

Molly är borta

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Snälla hjälp mig att hitta lilla Molly. Troligen ar någon släppt Ut henne igår morgon, då hennes mat inte var uppäten (jag matar dom på morgonen). Ni som bor först och främst utanför Göteborg, snälla håll utkik. Jag har letat över allt, hela våran "by" men ingen Molly. Har satt upp lappar överallt och hoppas på någon som ser henne. Har kollat vid varje väg ifall hon skulle vara påkörd också. Om jag inte hittar Molly kommer jag sluta med kaninhoppning. För det kommer bara påminna mig om henne. Det ör en viltgul vädurskorsning, högrest, slank och jättesnäll. Hon kan vara rädd, men hon är jättesnäll. Om någon ser henne eller så, snälla skriv till mig här elle på Kik: aynazb SNÄLLA HJÄLP

Annons:
[YukiOni]
5/1/13, 12:39 PM
#1

Har alltid mobilen med, hittar jag henne så kontaktar jag dig med en gång!

[_hsleiufhbtv]
5/1/13, 4:59 PM
#2

Lilla mirakelhjärtat. ♥ Hon kommer nog snart till rätta igen!

Juliaskaniner
5/5/13, 10:40 PM
#3

åh, hur går det?

www.shadrins.weebly.com ~ uppfödning av hoppkaniner
-Medarbetare på Social Fobi Ifokus, Välkomna in! -

[_hsleiufhbtv]
5/6/13, 6:37 PM
#4

#3 Kan uppdatera: Det har inte setts spår efter Molly förrän idag när Aynaz skulle till skolan. Då såg hon en brun liten kanin på ängen, så dom är där just nu och letar och håller utkik efter den. För övrigt letar många efter nån som vill hjälpa till med en spårhund och se om det kan ge något resultat!

Snälla alla håll tummar och tassar för att det är lilla mirakel. ♥

Juliaskaniner
5/6/13, 6:43 PM
#5

Ååh, hoppas!

www.shadrins.weebly.com ~ uppfödning av hoppkaniner
-Medarbetare på Social Fobi Ifokus, Välkomna in! -

Alone
5/9/13, 1:34 PM
#6

Hittat henne? 😕

Mvh Järnskogens kaniner

Efter Regn Kommer Solsken

Annons:
[_hsleiufhbtv]
5/10/13, 3:00 PM
#7

#6 svarar för aynaz igen, nej hon är inte hittad. Eventuellt har hon setts till nån mil hemifrån, så förhoppningsvis hittas hon snart. Hon är med största säkerhet i livet iaf!

Alone
5/11/13, 1:01 AM
#8

#7 okej, håller tummar och tassar här för att ni hittar henne!

Mvh Järnskogens kaniner

Efter Regn Kommer Solsken

[MiniPim]
5/11/13, 10:25 AM
#9

Jag har inte sett något spår, men nu år jag säker på att jag vet vem som ar släppt ut henne. Jag är fruktansvärt besviken och kommer skrämma iväg dessa ungar så dom aldrig mer kommer och rör vid mina djur. Och dom släpper inte ut för att vara elaka, utan för att gosa.. Sen springer kaninen iväg. Fattar inte hur föräldrarna uppfostrart sina barn. Dagen innan Molly försvanm hopptränade jqg med henne, och då hörde jag ljud från massa barn. Dom kom ner och när dom såg mig sprang do upp. Jag matade kaninerna, och gick in. Jag tror att ungarna släppte ut henne den dagen fast senare mot kvällen, för molly var borta på morgonen när mamma kollade och hon hade inte ätit av sin mat. Detta är vidrigt och sen molly försvann har mamman till dom glott på mig hela tiden, när man frågar ungen kommer han inte på något så han virar runt och sen säger att jag kan köpa en ny kanin. Han visste nämlgen att molly var borta innan ens jag visste det, bara mamma. Men iallfall, molly har inte kommit tillbaka och jag har letat överallt. Nu är frågan om hon befinner sig här eller längre bort. Snälla kom hem..

[_hsleiufhbtv]
5/11/13, 12:06 PM
#10

#9 tusen kramar åter igen.

[MiniPim]
5/15/13, 12:35 PM
#11

#10 ❤❤ Inte ett spår från Molly. Jag tror antingen att hon är stulen eller att hon ä långt bort, annars borde folk ändå sett henne.. Usch jag orkar inte, och har drömt om henne typ hela tiden, att hon sitter på min mage och allt.

Frosstis
6/3/13, 6:42 PM
#12

Förresten, har du vart och kollat hos grannarna? De som släppte ut henne? Du kan ju gå runt på deras tomt och titta och kanske gå in om du får..

[MiniPim]
6/3/13, 7:39 PM
#13

#12 gjort det med..  redan första dagen

Annons:
Frosstis
6/3/13, 9:49 PM
#14

#13 Så jäkla dumt! Asså.. förlåt men.. hur jävla dumma i huvudet kan man vara?! Vad har man fått in i skallen egentligen? "Ja nu ska jag leka lite med kaninen, vi testar släppa ut den. Oj, den sprang iväg. Dags att gå hem"… Hoppas VERKLIGEN dom fick en rejäl utskällning av deras föräldrar, om jag var deras förälder skulle jag vara rasande arg! 😡

[MiniPim]
6/4/13, 8:16 AM
#15

#15 jadå.. Föräldrarna bryr sig inte dessvärre. :(

djurtok
6/6/13, 12:28 PM
#16

Hoppas du hittar henne snart!😕

Men du har åtminstone folk som stöttar dig,

när min kanin hade försvunnit och jag va ledsen sa alla att det va lika bra, hon skulle ändå dö snart sa de (eftersom hon var lite äldre)

det va inte jätte lätt att hålla humöret uppe alls,

förstår hur du har det,

Hoppas ni hittar henne snart!!!🌺

För evigt med Gaia

Azlan_Lilo_Honey
7/4/13, 4:51 PM
#17

Har ni hittat henne än? 😕

Juliaskaniner
7/4/13, 4:52 PM
#18

Svarar åt Aynaz, nej tyvärr har de inte hittat henne än :(

www.shadrins.weebly.com ~ uppfödning av hoppkaniner
-Medarbetare på Social Fobi Ifokus, Välkomna in! -

[Gloriosa]
7/11/13, 7:50 PM
#19

Kolla med upphittadedjur.se , dock så uppdaterar de bättre på facebook,hört de har många kaniner..

Azlan_Lilo_Honey
7/18/13, 10:27 PM
#20

Har ni hittat kaninen?

Om inte, sätt upp lappar. Fråga runt. Sprid på internet…

Jag skulle kunna göra vadsomhelst om någon av mina 2 kaniner sprang bort…

Annons:
[MiniPim]
7/18/13, 11:14 PM
#21

#20 nej. Och SÅKLART har vi redan gjort allt det,.

[Ebidda98]
7/26/13, 10:00 AM
#22

Har ni kontaktat polisen?

Är inte precis deras typ av ärenden men om det skulle vara så att någon hittar Molly kanske de ändå kontaktar polisen…🤔

[MiniPim]
7/26/13, 12:47 PM
#23

#22 ja :( Jag tror dom som släppte ut henne har henne gömd i deras hus, får gå dit och snacka med dom. För 10977e gången.. För är det ens möjligt att en kanin försvinner såhär spårlöst? En kanin som var tam och världens socialaste. Varför har ingen sett henne? Vi satte upp lappar första dagen, jag tog min sparkcykel och letade igenom typ ALLA skogar vi har här. Som tur är det en liten by, men ah Sen har jag meddelat alla om det! MEN INGEN HAR SETT HENNE! Och runt hennes hasp till buren hade jag snurrat runt hårt lite smalare rep och det var inte uppklippt eller gnagat utan någon hade öppnat det så det låg helt på marken. Och dom som släppt ut henne gör mig mer och mer förbannad Varje dag som går.

[Ebidda98]
7/26/13, 1:16 PM
#24

#23 Usch vad jobbigt! Lider verkligen med dig! ❤️

Hoppas på det bästa, kaniner kan ju gömma sig på små platser, som vi kanske inte ens tänk på finns…

Min kompis katt försvann och var borta i ca 1,5 år. Alla gav upp hoppet men sedan kom han tillbaka :) Mirakulöst nog!

Din Molly har kanske blivit hittad av någon som ger henne mat och vatten? Den kan ju faktiskt va så att hon hittats i någons trädgård, insett att det finns mat och stannat där lite? 

Vet inte riktigt hur kaniner "på rymmen" beter sig…

[Ebidda98]
7/26/13, 1:17 PM
#25

Har du bett grannarna kolla under sina altaner/högar av annar som kaniner kan tänkas trivas i?

Juliaskaniner
7/26/13, 4:21 PM
#26

En dam hade en katt som var helt spårlöst borta i 7 år. Så lite hopp finns det nog för Molly lilla. Hon heter ju inte Livets Lilla Mirakel för inget. Håller fortfsrande tummar o tassar :)

www.shadrins.weebly.com ~ uppfödning av hoppkaniner
-Medarbetare på Social Fobi Ifokus, Välkomna in! -

Upp till toppen
Annons: