Annons:
Etikettköpes-säljes-och-transport
Läst 2461 ggr
Ellen Thomé
2013-04-26 19:42

Uppfödare av Belgisk hare?

Hej! Jag funderar på att skaffa en renrasig belgisk hare, jag har inte bestämt mig men jag är såå sugen! Jag har googlat väldigt mycket på belgisk hare uppfödare men jag har bara hittat en uppfödare som har aktuella kullar (Goldens Kaniner). Men de ungarna skulle bli viltröda, jag tycker viltröd är jättefint men jag har redan en viltröd kanin och skulle gärna vilja ha en tan svart, vet inte om det bara heter tan eller tan svart men jag tror ni förstår vad jag menar;)

Jag undrar alltså om det är någon som vet om en uppfödare eller är uppfödare och ska få en kull med tanfärgade belgiska harar nu i vår/tidig sommar?

Tacksam för svar!:D

Annons:
Ellen Thomé
2013-04-26 21:34
#2

Åh, tack så mycket! jag har hört av mig till PippiAdolf´s , nu är det bara att vänta på svar :)

Är det någon som vet om någon annan duktig uppfödare av rasen? :)

[YukiOni]
2013-04-29 18:41
#3

#3 Tove Corneliussen har fin-fina Belgiska Harar😃

Ellen Thomé
2013-04-29 19:21
#4

Okej, tack för tipset! :D Nu har jag kontaktat henne och det är bara att vänta på svar. Är det någon som vet om PippiAsolf´s har något nummer dit man kan ringa? :)

[YukiOni]
2013-04-29 20:55
#5

#4 dem ger inte ut nr vad jag vet, melj är nog enklaste sättet :)

Ellen Thomé
2013-04-29 22:22
#6

Okej, haha man blir ju lite otålig men det är bara att vänta på svar då ;)

Annons:
Ellen Thomé
2013-05-01 18:23
#7

Vad jag har förstått så har Tove Corneliussen en kaningård som heter Blaxtorps Kaningård. Men när jag söker på google och går in på hennes hemsida blir hela skärmen svart och så står det Blaxtorps kaningård som rubrik längst upp. Men sen är det bara svart, händer det er också eller är det min dator det är fel på? :)

[YukiOni]
2013-05-01 20:14
#8

#7 Inget fel på din dator, hennes hemsida funkar inte just nu vad jag vet. 
Prövat att mejla henne via facebook?

Papaya
2013-05-01 21:59
#9

Man klickar på "Blaxtorps Kaningård" (som är en länk), så kommer man till hemsidan. (Jag tror dock inte den har blivit uppdaterad på ett tag)

//Emma
Hartassens Kaniner - uppfödning av hartypade hoppkaniner

Ellen Thomé
2013-05-02 16:56
#10

Ja, jag mejlade henne på facebook men hon har inte svarat så jag tänkte att hennes mejladress eller telefonnummer kanske står på hennes hemsida.

Nu känner jag mig lite efter här…men menar du att länken finns på Blaxtorps kaningårds facebook sida? Om du menar at länken finns på facebook så hittar jag den inte ;):)

Fick nyss reda på att det bara är hanar till salu i Pippi Adlof´s belgiska harkull som föddes för några veckor sedan , såå synd då jag letar efter en hona…

[Guldvingens]
2013-05-02 17:15
#11

Blaxtorps har bara viltröda.
Busebos har också viltröda.

Båda har mycket fina djur. 

Vill du ändå komma i kontakt med Tove så skicka ett meddelande till hennes facebook, hon brukar svara omgående :)

Ellen Thomé
2013-05-02 19:35
#12

Ja, det verkar inte finnas så många som föder upp belgiska harar med färgen svart tan tyvärr. Men för mig är personligheten det viktigaste så jag kan tänka mig en viltröding också ;)

Jag har skickat ett medelande till Tove på facebook men hon har inte svarat… :)

Papaya
2013-05-02 21:40
#13

#10
Du går alltså in på www.blaxtorpskaniner.com och klickar på "Blaxtorps Kaningård". :P

//Emma
Hartassens Kaniner - uppfödning av hartypade hoppkaniner

Annons:
marty94
2013-05-03 14:40
#14

Pippiadolfs svarar segt på mail, så skriv på fb om du inte gjort det 🙂
Jag ringde honom förut när jag skaffa hare men har tappat bort nummret

Ellen Thomé
2013-05-03 21:59
#15

#13 Jahaa, alltså ibland undrar jag vad jag tänker med, haha!;) Tack så mycket!

#14 Jo, jag har kontakt med PippiAdolf´s på facebook och han/hon skulle få nästa kull om en månad, det är väl bara det att det är lite sent, kommer då få hem ungen i augusti.

Men jag har fått kontakt med en kille som heter Andreas (tror han heter Oaklund i efternamn) som hade en kull nu, är det någon som känner till honom?

Började nästan fundera på om det är han som har PippiAdolf´s kaningård men jag har ingen aning…:)

marty94
2013-05-04 00:10
#16

Jo det är han som har Pippiadolfs till 50% han står för hararna och sambon för lejonen 😉

Ellen Thomé
2013-05-04 13:12
#17

Okej, då vet jag :) Då blir det att vänta tills nästa harkull föds hos PippiAdolf´s då, jag funderar på att åka och titta på viltröda ungar som är leveransklara lite tidigare i sommar :)

Upp till toppen
Annons: