Annons:
Etikettköpes-säljes-och-transport
Läst 599 ggr
[Karinso]1
4/26/13, 1:59 PM

(S) Två kaniner i Stockholm

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har beslutat mig för att mina två kaniner Oskar och Esmeralda ska få komma till ett nytt hem där de kan gnaga och gräva fritt samt springa relativt obegränsat. Jag upplever inte att min lägenhet på 26 kvadrat är tillräckligt stor för dem båda eller tillräckligt naturlig miljö som i förlängningen kan ge dom absolut bästa livsstandard. Helst ser jag att de kommer ut på landet, får bo i ett stall, inhägnad eller liknande, men alla förslag kommer definitivt att beaktas! Viktigast är att de säljs tillsammans till någon som har tid och plats att ta hand om dem resten av deras liv. Oskar: Född 3/9-12. Kastrerad och rumsren, gör sina behov på låda. Tam som en hund, kommer när man ropar etc. Mycket snäll och lojal vän. Muskulös kropp på omkring 5 kg, men är Belgisk Jätte till rasen och kommer med största sannolikhet att växa ytterligare. Viltgul i färgen. Esmeralda: Född 19/12-12. Ej kastrerad. Osäker på om det behövs. Ej heller rumsren, men har definitivt potential att bli. Kanske den snällaste kanin jag nånsin mött. Lite försiktig av sig, men har gjort otroliga framsteg det sista och kommer numera fram på sina egna villkor. Är väldigt förtjust i Oskar och söker sig ofta till honom. Esmeralda är blandning mellan hermelin och - jag tror - dvärghare. Hon är bland de vackraste kaniner jag någonsin har sett. Det var lite kort om dom båda. Jag har haft uppe annonsen om Oskar tidigare men plockade bort den då jag hade flertalet intressenter. Dock hörde jag sedan inget mer från dessa så nu lägger jag alltså upp en annons på nytt. Jag vill ha 1500 kronor för Oskar och Esmeralda. Ingår gör nyinköpta hundbäddar från Alba Zoo, två toalådor, en stor säck hö, toapellets, ätpellets, klosax, transportbur till Oskar, klosax, sele till Esmeralda, matskålar m.m. Priset kan diskuteras, hemmet viktigare. Vi finns i södra Stockholm. Mer bilder finns här: http://kanin.ifokus.se/discussions/517a49ecce12c44aa20003f3-s-tva-kaniner-i-stockholm?discussions-1

Annons:
[Karinso]1
4/28/13, 3:38 PM
#1

Putt

Upp till toppen
Annons: