Annons:
Etikettallmänt
Läst 1292 ggr
[Guldvingens]
4/1/13, 12:08 AM

Första kaninen

Inspirerad av ett inlägg på allt om kaniner på fb.

När fick ni eran första kanin (som ni tog hand om, inte era föräldrar)? Syftar alltså på er ålder samt vilket år.

Vad var det för någon kanin? Hur länge levde den, eller lever den än?

Visa gärna bild om ni har :)

Tillägg: det behöver inte vara en hare 😉

Annons:
Jessicahagstrom94
4/1/13, 12:12 AM
#1

måste det vara en hare? (a)

[Guldvingens]
4/1/13, 12:13 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Jag kan börja 🙂

Det var i slutet av augusti 1997, jag var 7 år gammal. Då kom en kollega till min mamma helt plötsligt över med 2 stycken kaninungar, 7 veckor gamla. Jag och min syster fick veta att vi skulle få en utav dem, den andra skulle till en av mammas bekanta.

Vi valde den lille hanen:
Pelle var en viltgul "bondkanin" som det sades. Född 12 juli 1997. Han var den perfekta första-kaninen. Oerhört snäll, pigg och kelgo - perfekt storlek (1,8kg). Han avlivades den 1 februari 2005 pga artros.

hjartelyckanskaniner
4/1/13, 10:40 AM
#3

Jag var 11 år gammal, sommaren 2003. Hade tjatat om ett eget djur. Skulle egentligen ha en hamster ihop med en kompis men hon ljög om att hon fick köpa så jag var väldigt ledsen. Pappa tyckte synd om mig så tillät att jag fick skaffa en kanin eller en chinchilla. Valet var svårt för jag ville ha ett djur inne men pga allergi så kunde vi inte ha kaniner inomhus. Samtidigt ville jag ändå ha en liten ninis, så det blev en svart lejon/hermelinkorsad hona som fick namnet Mandii. 2mån efter att vi köpt lilla Mandii så rymde hon från vår bur då vi hade hönsnät som galler. Lyckan varade inte speciellt länge. Vi letade i 1-2 månader efter henne men gav upp då vi inte såg skymten av henne.

Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

 

Qepta
4/1/13, 3:48 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Min första kanin var en vit brunögd liten blandras hane från djuraffären.

Tyvärr utveckade min pappa allergi (det är vad dem sa iallafall) så vi var tvugna att omplacera honom. Han fick flytta till Furuviksparken (ett nöjesfält/djurpark)

Jag var ca 5-6 år då.

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

[YukiOni]
4/1/13, 10:58 PM
#5

Mina föräldrar lovade mig att jag skulle få en kanin om jag lärde mig simma (var alergisk mot pälsdjur då och kunde inte ha djur inomhus😕) 
Sagt och gjort, när jag var 5 år gammal så tog vi hem en kaninunge, blandras har jag för mig(Gottlandskanin/rex) 
Mitt eget ansvar, självklart hjälpte pappa mig när jag behövde hjälp men men😃

marty94
4/2/13, 4:21 PM
#6

Jag fick min första egna kanin när jag var 5år,
Tog hand om den näääästan helt själv.
År 1999 🙂

Det var en dvärgvädur hona,
madagaskar om jag inte minns helt fel.
Blev bara 3år då hon rymde och ej sågs mer 😕

Kaninen efter det blev 9år ^^

Annons:
PrinzeZz
4/4/13, 2:08 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

år 2000, jag var 7 år gammal

Bibbi är en av stamfäderna till min avel idag

Och ja, han är fruktansvärt saknad.

Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010 Måne 
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |

louise1993
4/4/13, 9:29 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Fick min första år 2000, nästan 7 år gammal. Kaninen var en madagaskarbrokad vädur som fick heta Lilleskutt. Han var en riktigt fin barnkanin. Han blev 8,5 år gammal och dog av en tumör i läppen.

/Louise Andersson
Hasselöns Kaningård

Jessicahagstrom94
4/4/13, 12:20 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

min första egna kanin hette Sonic och var en zobelsiames brun dvärgvädur :) år 2006, jag är född 94.. räkna ut själv, jag orkar inte ;)

mamma köpte även sin första kanin det året, Sonics bror Gizmo som var madagaskar :)

[MiniPim]
4/6/13, 1:50 AM
#10

Jag fick min när jag var 8 :) har fortfarande kvar honom! En viltgul dvv från djuraffär. Han är verkligen något av det bästa jag har!

[vigge_]
4/13/13, 10:21 PM
#11

Jag fick min första kanin -06 var 7 år då och har fortfarande kvar honom. Han heter "Foppa" och vi omplacerade honom från en tjej som hade tröttnat. Han är otroligt speciell för mig och är min ädelsten

[Guldvingens]
4/23/13, 3:50 PM
#12

Kul att få se vilka kaniner ni hade som första kaniner :) Blandad skara!

Upp till toppen
Annons: