Annons:
Etikettallmänt
Läst 606 ggr
iWontBite
2013-03-02 11:59

Varför hare?

Varför gillar du just harar? När såg du en hare för första gången och vad gjorde att du föll för dem? 😃

//Päpple Holstwiik
Hoppípollas Hoppkaniner
Registrerad i SKHRF sedan 2015

Annons:
Papaya
2013-03-02 13:51
#1

Jag gillar harar för att de är så pigga och alerta, och jämt har en massa hyss för sig när de får chansen. Sedan att de är vackra också givetvis, med sin högresta figur och blanka päls. Bra hoppare (när de vill).

Första hararna jag såg som jag kan minnas var på en utställning 2003-2004 någon gång, det var hopptävling i samband med utställningen och där deltog flera dvärgharar. Det var inte då jag fastnade för dem dock. Det gjorde jag först 2009 när jag plötsligt fick överta flertalet harar och harkorsningar - och då blev jag såld! Efter det är det bara harar som gäller. :)

//Emma
Hartassens Kaniner - uppfödning av hartypade hoppkaniner

[Guldvingens]
2013-03-02 14:13
#2

Ja, det började med att jag la ut bilder på mina lejonhuvade korsningar på bukefalos och Maria&Anna (Paradisets hoppkaniner) hjälpte mig att färgbestämma dem.

Sen när jag skulle börja hoppträna på riktigt, så åkte jag hem till dem och hoppade på deras hinder. Blev förtjust i deras harar, och blev strax därefter erbjuden att ta Paradisets Älskade Copernicus på foder. Han var lite för "liten och hal", så när Maria bestämde sig för att sälja kullsystern Pia så "bytte jag". Och det var det bästa jag har gjort,

Visst var hon fruktansvärd i början, i tonåren, och ungefär 0.5 kg tyngre än mina lugna små lejonhuvade kaniner jag var van vid. Men hon hoppade som en klocka, och utvecklade mig som förare enormt. Spelade ingen roll hur nervös jag var, hon sprang på och hoppade iallafall.

Harar är vackra, personliga och är precis min typ av kanin. Men det är först NU som jag kommer ha ett litet gäng harar! <3

Upp till toppen
Annons: