Annons:
Etikettavel-och-genetik
Läst 848 ggr
Henni-Chan
2/25/13, 6:01 PM

Söker hane!

Vet inte riktigt om detta är rätt forum, om inte så vore det toppen om någon Sajtvärd kunde flytta den rätt Ler

Nu är det så att jag söker hjälp till min avel. Det är så att jag och en uppfödarkollega har kommit fram till att vi vill ha in harar i våra linjer. Men jag har inte tillgång till någon därför vänder jag mig till alla er här inne på KIF.

Jag är dessvärre inte längre så aktiv här men har tidigare varit det och kanske finns det några som känner igen mig fortfarande. Men för er som inte vet vem jag är så heter jag Hendrike och är en aktiv medlem i kaninhoppningsförbundet och har sedan många år avlat på kaniner som lämpar sig till hoppning. Innan dess har jag under ett par år ställt ut och avlat på både dvärghare och belgisk hare.

Jag innehar dessutom Miss Pinky’s Hoppkaniner som är en registrerad gård inom SKHRF.

I nuläget har jag inga belgare kvar och heller inte kontakt med någon av mina tidigare avkommor, vilket gör att jag måste låna in en eller två hanar. Jag har försökt få kontakt med ett fåtal uppfödare men utan att lyckas.

Finns det någon här inne som har en eller fler hanar som de vill låna ut? Du behöver inte vara uppfödare utan jag söker en hane helt enkelt. Utställd eller färg spelar ingen roll det enda kravet är att hanen är renrasig. ALLT ÄR AV INTRESSE!

Man kan läsa mer om mig och mina djur på min hemsida, http://www.pinkys.kaniner.se

Har du någon hane som du skulle tänka dig att låna ut? Eller vill du veta mer om mig, min kollega eller våra djur? Tveka inte att höra av dig!

Du kan även PM:a eller mejla hendrikepalm@hotmail.com om du inte vill skriva i tråden.

Kan också tillägga att jag och mina kaniner bor i Stockholm, så skulle uppskatta om hanen finns i Stockholm/Uppsala/Nyköping området.

Hendrike "Pinkku" Palm 

Miss Pinky's Hoppkaniner ~

Reg. gårdsnamn i SKHRF

Annons:
Henni-Chan
2/26/13, 1:31 PM
#1

Finns det ingen som har en hane? :)

Hendrike "Pinkku" Palm 

Miss Pinky's Hoppkaniner ~

Reg. gårdsnamn i SKHRF

[Guldvingens]
2/26/13, 1:58 PM
#2

Är nog bara Martina, som tävlar i Sörmlands Kaf som har en belgisk hare hane här av oss som är aktiva.

Henni-Chan
2/26/13, 2:06 PM
#3

#2 - Åh, vad heter hon här inne?

Hendrike "Pinkku" Palm 

Miss Pinky's Hoppkaniner ~

Reg. gårdsnamn i SKHRF

[Guldvingens]
2/26/13, 2:10 PM
#4

marty94

Puttade upp hennes bildtråd precis med bilderna på hennes hane.

http://harkaniner.ifokus.se/discussions/51004b5788f4725a5f0019b5-bildtrad?discussions-1

Henni-Chan
2/26/13, 5:37 PM
#5

Tack :)

Hendrike "Pinkku" Palm 

Miss Pinky's Hoppkaniner ~

Reg. gårdsnamn i SKHRF

Saaara
2/27/13, 12:09 PM
#6

Jag har en vit rögögd Dvärghare hane som jag kan tänka mej att låna ut :)

Sara

Nattglimskaniner.webbnode.se

Annons:
Henni-Chan
2/27/13, 5:42 PM
#7

#6 - Han är ju jättefin, men tyvärr söker jag i nuläget enbart de stora hararna :) Men ska absolut ha lille Sid i åtanke till framtiden 🙂

Hendrike "Pinkku" Palm 

Miss Pinky's Hoppkaniner ~

Reg. gårdsnamn i SKHRF

Upp till toppen
Annons: