Annons:
Etikettbilder
Läst 6487 ggr
[MiniPim]
2013-02-17 16:19

Livets Lilla Mirakel ''Molly''

Hej! 

Idag så hämtade jag min första kanin som har hare i sig efter ca 2 månaders längtan. Hon heter Livets Lilla Mirakel och kallas för Molly! :) 

Så jag tänkte göra en liten tråd om henne, lägga upp bilder och skriva hur det går med henne. 

Iallfall, Molly är en vädurskorsning med 8.55 % hare i sig. Fast än hon kom hit vid 1 tiden idag så har vi redan börjat lära känna varandra en del. Hon har en bur som är 110x50x48 på mitt rum, men hon ska vara frigående och ja.. hon verkar inte spendera sin tid i buren direkt om man säger så. xD 

Idag när vi kom hem så la jag in henne i buren, har tänkt att hon ska vara i buren några dagar tills hon känner sig trygg osv innan hon blir frigående.. Men det tyckte inte Molly, jag gick på toa och glömde stänga buren. Sen när jag kom tillbaka hittade jag henne på min säng och hon hade sniffat upp några morotsbitar som jag hade lagt där.. x) Sen började hon undersöka mitt rum, jag lät henne göra det för hon verkade inte vara rädd eller något. Så ja, hon har skuttat runt hela idag och först NU så hoppa hon in i buren för att vila! 

Hon är verkligen jättemysig. ❤️ 

Tog några dåliga mobilbilder på henne, men ja det är väll inte hela världen? Vill inte störa henne genom att ta bilder hela tiden heller! ^^  

Jag tror att Molly kommer lära mig en hel del inom hoppningen, för hon är ju avlad för hoppning.. Hoppas hon står ut med mig som inte kan så mycket om hoppning, men ja hoppa kommer vi nog allt göra! :D 

Bild: Hon är så otroligt söt och social, redan! Jag ligger ner på golvet och vips så sitter hon på min mage och nosar mig i ansiktet! <3

Försöker uppdatera här så ofta jag kan! :) 
Och ännu ett tack till världens bästa Linnéa som sålde denna underbara kaninen till mig. ❤️

Annons:
[_hsleiufhbtv]
2013-02-17 21:37
#1

Lilla fina mollykotten ♥

Tack för att du ger henne världens finaste hem.

[Guldvingens]
2013-02-17 23:20
#2

Så låååånga öron <3

[MiniPim]
2013-02-18 07:04
#3

#1 Jaa! ❤ Hon hälsar :D Jag ska absolut försöka ge henne ett superbra hem och hoppas hon trivas, tack!! #2 Hahaha jaa! Ibland när familjen tex kollar på tv så hör vi från mitt rum och hon lyfter öronen så det blir flygplans öron! xD __ Alltså blä vad svårt det är att lämna huset nu, när man vet att det finns en liten krabat där! :( Hon får sitta i buren idag medansvar jag är i skolan, för jag har lite småfarliga grejer framme som jag inte hinner fixa nu.. Så det känns säkrare att hon får vara i buren! Hon har även druckit massor och ätit, sen har hon blivit vän med katten som står och glor på henne.. haaha

[MiniPim]
2013-02-18 18:58
#4

Kom hem runt 4 idag och det första jag gjorde var att gå till Molly (och sen till dom andra kaninerna, absolut xD). Hon höll på att äta lite mat som jag hällde till henne på morgonen, men så fort jag öppnade hennes bur så hoppade hon ut. 

Blev hur många glädjeskutt som helst! Ska lägga upp filmen på youtube nu så jag kan visa här sen! 

Hon gjorde även en sak som jag faktiskt inte sett en kanin göra någongång, hon la sig ner och sen började rulla sig.. :') så sött! 

[_hsleiufhbtv]
2013-02-18 19:03
#5

#4 Hahah jag har kollat på den filmen 4 gånger nu, såå söt ♥

[MiniPim]
2013-02-18 19:09
#6

#5 Hihi! jaa! ❤️

Jag lägger till en till video nu när jag ska lägga upp på youtube också! :3

Annons:
[Guldvingens]
2013-02-18 23:18
#8

#7

Finns inte mycket som slår en riktigt glad kanin… så mysigt att titta på glädjeskutt!

[MiniPim]
2013-02-19 15:55
#9

#8 Ja precis! :D 

Jag är så glad att hon verkar trivas här! 

__

Idag så fick hon heller inte vara lös medan jag var i skolan. Hon har inte riktigt lärt sig att använda toaletten ordentligt så ja, hon kissade nämligen i min säng 2 ggr igår.. och ja, det blev ingen glad mamma direkt! xD Jag ska försöka hitta något skydd åt min säng så hon får skutta fritt nu, för att hennes bur är ganska liten.. bara 110 

Men det är ju mitt fel, kan inte Molly rå för! ❤️

Nu kom jag hem, och jag öppnade hennes bur och fyllde på med hö och vatten. Sen så skulle hon ut ur buren och uppför sängen, så blev det massor med glädjeskutt igen! Det är så underbart att bara sitta där och kolla på. 

Jag är så glad över att jag har fått en sån underbar kanin! 

[MiniPim]
2013-02-27 12:24
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Har varit väldigt seg med uppdateringen, men nuså! 

Molly bor i mitt rum, men eftersom mitt rum är så litet och fullproppat med saker så ska Molly få flytta till ett större rum. Det rummet ska mer vara hennes eget, inte proppat med mina kläder och saker. Så finns det mer ''luft'' där! 🙂

Men annars mår hon jättebra, fortsätter med sina små glädjeskutt. Sen har hon blivit kompis med pappa haha. 

Jag har haft någon influensa nu så jag har suttit med Molly hela tiden, nu tog jag upp kameran för att fota henne lite och vad får jag om inte världens sötaste bild på världens sötaste kanin?

[vigge_]
2013-02-27 14:45
#11

Åhh vad fin hon är. Jättefin!!! Hur stor kommer hon att bli???

[MiniPim]
2013-02-27 15:37
#12

#11 Tack, visst är hon! :) Jag vt inte riktigt, har inte det i huvudet men ska kolla upp.

[_hsleiufhbtv]
2013-02-27 16:18
#13

#11&12 ca 2,5kg kommer hon väga som fullvuxen :)

Annons:
[vigge_]
2013-02-27 18:00
#14

Åhh. Nu blir man lite avis ;) Kommer nog att bli en jättebra hopp kanin. Jättekul med alla glädjeskutt på filmen

[MiniPim]
2013-03-02 17:07
#15

#13 Ja juste! :) tack! 

#14 Haha! Det hoppas jag, ellerhur! :D 

___

Ja… Molly molly molly! 

Molly gjorde ett glädjeskutt och landade i Kimbas korg, där Kimba låg helt oskyldig och kollade på. Så hoppar Kimba ut med ett lika högt skutt som Molly gjorde! 
HAHAHAHAHA.. ♥ Inte lätt med kaniner som ska hoppa på en!

[MiniPim]
2013-03-24 13:53
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

Segt med uppdateringen här.. haha! :( 

Molly har fått komma ut lite nu i solen. Och hon är jättenyfiken, undersöker överallt!  ^^ 

Hon har fått hoppa ett hinder, och jisses vad hon hoppar! Så fort hon känner sig säkrare i selen ska vi träna en mini-bana för att sedan debutera den 13 april. <3

iWontBite
2013-03-24 14:10
#17

Åh vad kul det ska bli att se henne hoppa, och se hur mycket hon har växt såklart! Ska ni debutera i mini eller lätt?

//Päpple Holstwiik
Hoppípollas Hoppkaniner
Registrerad i SKHRF sedan 2015

[MiniPim]
2013-03-24 14:12
#18

#17 Hihi, ja hon har växt en hel del! 
Jag tror det blir mini, men jag ska se lite hur det går för henne med träningen först. :)

Upp till toppen
Annons: