Annons:
Etikettavel-och-genetik
Läst 674 ggr
[_hsleiufhbtv]
2/10/13, 8:43 PM

Avelsplaner

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag är sååå inne på det här med aveln nu så jag måste bara få skriva av mig lite om mina drömmar

Jag vill para Elsa (Mossagårdens Duma) i sommar med en snygg och långbent harkorsning, för jag tror att ungarna kommer bli så underbart snygga isåfall då Elsa är extremt lång, slank och högrest. Jag strävar efter sådana ungar också, och därför tror jag en lite större hare hade lämpat sig bra. Denna kullen kommer att bli starten på min haravel så den är lite speciell!
Syftet med kullen är hoppning.

Sen vill jag köpa hem ett belgisk-hare-avelspar och ett dvärghare-avelspar. Då kommer jag att kunna ställa ut vilket jag förhoppningsvis börjar med så smått i år, och kunna föda upp renrasigt.

Sedan kommer jag ju också kunna para dvärghararna med de belgiska och då får jag ju fram Sverigeharar också. Syftet med de kullarna blir ju isåfall att få fram fler Sv-harar, och få in mer hare inom hoppningen.

Åhh jag blir tokig, förstår inte varför jag skulle ta kull på Siri när jag visste att jag skulle få värsta avelsabstinensen ^^ Planera kullar, skriva härstamningsbevis, faktamappar, känna på tjocka bebismagar, sätta små mirakel till världen, se dom utvecklas och allt ansvar det innebär. Såå kul

Annons:
[Guldvingens]
2/10/13, 9:57 PM
#1

Avundas dig som kommer ha gott om burar och möjlighet att kunna genomföra alla dessa planerna!

Hade också velat föda upp renrasigt och kunna satsa till 110% på sverigehararna, inte bara ta en kull vartannat år ;) typ… haha

Upp till toppen
Annons: