Annons:
Etikettallmänt
Läst 998 ggr
[Guldvingens]
2/8/13, 8:54 AM

Erat "gårdsnamn"

Hur valde ni erat gårdsnamn?
Varför blev det just det namnet?

Är lite nyfiken på hur ni medlemmar kom på vad ni skulle kalla era uppfödningar, och ja, en motivering till varför.

Ni som inte fått erat namn godkänt - kommer ni försöka få det godkänt (kaf/skhrf)? Om inte - varför?

Annons:
[_hsleiufhbtv]
2/8/13, 5:29 PM
#1

Hur valde ni ert gårdsnamn?
Jag vet inte riktigt egentligen. Men jag har tyckt att djur symboliserar liv, och sen ville jag ha ett svenskt namn. Men ja, jag minns som sagt inte riktigt hur jag valde mitt gårdsnamn. Det blev iaf Livets Kaniner. Passande, och sen står jag ju för att alla djur ska få en andra chans till livet, så det stämmer ganska bra.

**Varför blev det just det namnet?
**Det symboliserar liv. Kaniner är värdefulla små liv.

**Ni som inte fått ert namn godkänt - kommer ni försöka få det godkänt?
**Ja inom SKHRF när jag fyllt 18. Innan dess reggar jag nog inte. I KAF kommer jag regga så fort jag får möjlighet, förmodligen bara efter några få utställningar

[Guldvingens]
2/8/13, 8:24 PM
#2

**Hur valde ni ert gårdsnamn?
**Ja, vi bodde på Guldvingevägen och när jag tog kelkullarna så blev det snyggare med Guldvingens framför ;)

**Varför blev det just det namnet? 
**Namnet fastnade, det blev en del av mitt kanineri. Det är en fjärilssort (Guldvingen), och då min favoritras på hund är ju phaléne (nattfjäril på franska) så kändes det passande.  

**Ni som inte fått ert namn godkänt - kommer ni försöka få det godkänt?
**Ja, tanken är väl att försöka få det godkänt inom iallafall skhrf så snart jag tagit upp kaninhoppandet igen och fixat nya burar :)

iWontBite
2/9/13, 3:45 PM
#3

Hur valde ni ert gårdsnamn?
Tja jag hade haft en ganska dålig period när det gällde kaninerna 2008 och jag hade bara en kanin kvar i slutet av det året, slutade hopptävla och höll helt enkelt inte på med kanin/erna på samma sätt längre.
När jag i 2010 började hopptävla lite igen, efter att ha fått två nya "omplacerings" kaniner, ville jag dra ett sträck över allt som hade hänt för att fokusera på nuet.
Hoppípolla är namnet på en låt jag hörde då, och det betyder ungefär "Hoppa i pölar".

**Varför blev det just det namnet?
**Jag gillar lekfullheten i ordet, och meningen i texten.
smiling / spinning in circles / holding hands / the world is a blur / except when you're standing / jumping into a puddle / wearing no boots / completely soaked (dripping wet) / wearing no boots / and i get a nosebleed / but i'll always stand up again
Den är vacker, lite bitterljuv och hoppfull och det är väldigt symboliskt för mig.

**Ni som inte fått ert namn godkänt - kommer ni försöka få det godkänt?
**Ja, förmodligen, men jag får nog jobba lite på motiveringen först, haha. Just nu bor jag hos mina föräldrar så jag väntar tills jag har flyttat ;) Sedan vet jag inte hur många kullar jag kommer ta men det känns bättre att ha ett namn färdigt.I SKHRF blir det då. Som sagt så föder jag ju inte upp mycket och har inga raskaniner så det duger för mig :)

//Päpple Holstwiik
Hoppípollas Hoppkaniner
Registrerad i SKHRF sedan 2015

Upp till toppen
Annons: