Annons:
Etikettavel-och-genetik
Läst 992 ggr
[_hsleiufhbtv]
2/4/13, 9:11 PM

Kaos

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Igår bestämde jag mig för att det var på tiden att sära på Siri och ungarna, så jag satte upp en stor kompostgallerhage som jag modifierade om till en provosorisk bur åt Siri. Släppte i henne där, men kände mig hemsk mot både henne och ungarna då jag hatar att sära på djur som levt ihop.

Iaf, hon bodde där själv hela dagen och hela kvällen, jag gav mat, vatten och hö till alla kaninerna och släckte ner, sen la jag mig i sängen för att sova. Helt plötsligt känner jag hur det dunsar till vid mina fötter, tittar upp och då sitter Siri där och glor på mig. Hon hade alltså hoppat ur sin kompostgallerbur själv, inte för att det inte hänt förr men ändå. Jag inbillade mig att hon saknade sina bebisar, så jag släppte in henne till bebisarna igen. Där fick hon spendera natten och morgondagen, och det första hon gjorde på kvällen när jag släppt in henne där var att dia ungarna.

Men så när jag kom hem från skolan idag, och efter samråd med bla Sofie, så hade jag bestämt mig för hur jag skulle göra med avvänjningen. Siri skulle få gå med Tjorven och Drutten (de två ungar som ska stanna), och jag bestämde mig för att Bo får gå ihop med dom också eftersom han inte är såld ännu. Så jag fixade ihop en jättemysig bur av kompostgaller åter igen. Fleecefilt, en vattenskål, en hög pellets, två stora lådor med spån, en hörntoa fylld med hö, deras gamla bolåda som sitthylla/hus och en tunnel. Där trivdes dom, fram tills nu.

Bo började gå på Drutten, om han är homosexuell eller en våldtäktsman får ni välja själva Flört Nej men skämt å sido, han har tydligen börjat bli könsmogen. Så han fick flytta in till dom andra fyra ungarna igen, så numera bor Siri, Drutten och Tjorv själva och resten av ungarna i den vanliga buren. Han har inte varit på dom alls så det verkar funka.

När Drutten gjort sig hemmastadd i kompostgallerburen skulle han självklart försöka rymma. Vad han inte tänkte på var hans tjocka rumpa som hindrade honom, så där satt han fast mitt i gallret. Jag var med under hela tiden så inga skador skulle ske, och lossade honom omedelbart.

Men ja.. Nu när jag trodde att allt var frid och fröjd och jag löst allt på ett bra sätt, börjar alla ungarna markera på saker. Drutten markerar just nu i skrivande stund på hela matskålen. Tjorven drar med hakan på pelletsbitarna och det gör alla andra ungarna i den andra buren också. Suck, börjar bli lite trött nu. Tack och lov, men sorligt ändå, så flyttar två av dom nu i helgen, och de andra två nästa helg. Då har jag bara lille snusk-Bo som är till salu kvar. Och nu är ungarna drygt 7v..

Meningslöst inlägg men ville dela med mig av detta underbara kaos SkrattandeEn bild på mitt fina rum, okej zoo, som det ser ut just nu:

Annons:
Upp till toppen
Annons: