Annons:
Etikettallmänt
Läst 415 ggr
[_hsleiufhbtv]
2013-01-28 19:06

Pris på kanin?

Vad är det högsta du kunnat tänka dig betala för en kanin?

Själv hade jag kunnat ge hur mycket pengar som helst för att få en så fin vän som är intill mig i runt 10 år. En kanin är värd alla pengar i världen enligt mig, vissa tycker ju att tex 1000:- är för dyrt för en kanin, men det tycker inte jag, en kanin kan kosta vad som helst. Tycker jag om den så kan inget hindra mig Glad

Annons:
Papaya
2013-01-29 10:27
#1

Liksom med allt annat så styrs priserna av utbud och efterfrågan. För mig är det logiskt att betala mer för en kanin med en ovanlig färg, ras, ovanliga/väl valda linjer eller med goda meriter inom utställning/hoppning.

Men att betala vad som helst? Nej, inte alls. Men jag betalar gärna vad som är rimligt i förhållande till den övriga marknaden. :)

Som det är i dagsläget så kostar kaniner förhållandevis lite ställt mot  andra sällskapsdjur. Vi vet att det går att få tag i fina djur för 4-800kr, och då tror jag inte att någon hade nappat på en annons där en kanin kostar 30.000kr t.ex. Och skulle man nu tycka om just den kaninen väldigt mycket, så tror jag (hoppas jag) i alla fall att man tänker sig för både en och två gånger. Oskyldig

//Emma
Hartassens Kaniner - uppfödning av hartypade hoppkaniner

[Guldvingens]
2013-01-29 11:36
#2

#1

Instämmer! Jag har inte hur mycket pengar som helst att lägga på inköp av kaniner, ser hellre en billigare kanin så att man har råd att lägga undan pengar till buffert. Hellre 500 kr för en kanin och 500 kronor till buffert, än 1000 kronor för kaninen och inget undanlagt.

Upp till toppen
Annons: