Annons:
Etikettallmänt
Läst 351 ggr
[_hsleiufhbtv]
2013-01-15 18:34

Är kluven! - Foderfrågor

Jag har testat en hel del olika foder på min Siri, och det enda hon funkade bra på var Svenska Foders, men när dom bytade receptet sjönk hon i vikt och lystern i pälsen försvann.

Detta är testat på henne (även testat blanda de olika):
* Rabbit Royal: Hon gick ner i vikt ganska rejält.
* Rabbfor: Lystern i pälsen är borta, trots tillskott av vetegroddsolja.
* Selective: Gick ner i vikt rejält.
* Lottie: Ledde till extrem energi, så det var bara jobbigt.
* Edel: Ingen lyster i pälsen och hon la på sig snabbt.
* Stampe: Samma som Edel.
* Carrier: Ingen lyster i pälsen.
* Bello: Hon la på sig direkt, och pälsen blev verkligen matt.

På alla foder ovan har hon inte haft helt bra avföring, alltså hon är inte dålig eller så, men det är inte som det ska vara. Mer mörkt och kompakt. Så av det att avgöra passar ju inget av foderna henne. Den enda gången hon har haft riktigt bra avföring är när hon bantade och bara gick på hö/vatten, då var det bra. Men aldrig annars. Dom andra kaninerna funkar jättebra på Rabbfor/RR, men inte Siri.

Så nu tänkte jag byta helt till henne, till något dyrare eftersom hon faktiskt behöver BRA foder som passar henne. Vad jag förstått är Cuni Pro, JR Farm Grainless, Meister Lampe och Fiba First bra. Jag är som sagt villig att lägga ut lite extra på foder till henne, då hon förtjänar det för allt hon gjort och gör för mig bara genom att finnas där. Hade det funkat att blanda dessa fyra foderna och ge tro? Jag tycker om varierade blandningar, precis som kaninerna, så vill gärna fortsätta med att blanda.

Och isåfall, var kan man köpa de olika foderna billigast? JR Farm Grainless och Meister Lampe är väl billigast på zooplus.dk eller? Sen ang. Cuni, vilken är bäst - Cuni Pro eller Cuni Complete? Fiba first verkar ju vara fruktansvärt dyrt (men Siri är värd alla pengar i världen) men var kan man hitta det billigast?

Tänkte köpa ca 2-3kg Cuni, 2kg Fiba, 3-4kg JR samt 3kg Meister. Hade det blivit en bra blandning tro?

Jättetacksam för svar! Glad

Annons:
Upp till toppen
Annons: