Annons:
Etikettallmänt
Läst 599 ggr
[Guldvingens]
1/13/13, 10:32 AM

Om ni hade... (drömmar)

Lite nyfiken på vad ni har för drömmar.

Om ni hade pengar, tid och plats - hur skulle då erat "kaninliv" se ut?

Hur många kaniner skulle ni vilja ha, hur skulle eran kaningård se ut, vilka raser skulle ni föda upp?

Bara ut med era storslagna drömmar, alltid kul att se vad folk hade velat göra om det bara fanns möjlighet till det.

(kommer själv att svara när tråden blivit besvarad)

Annons:
hjartelyckanskaniner
1/13/13, 10:43 AM
#1

Min stora dröm är att bo på en hästgård med lite olika djurarter som man har på landet. Men på andra sidan av stallet så står det en massa burar där jag föder upp någon har-ras =) Vet inte riktigt ännu! Jag vill ju att BHarna ska ha 200x100x100 burar så det blir inte lätt att utväckla rasen då, medan man kan göra det på DHs då de inte behöver lika stora burar.. Så det blir svårt.
Sen har jag velat ha en DH sedan jag såg Emmas Batman i lund för flera år sedan :P Han är så söt!

Antalet djur ligger på max 15st då jag tycker att de ska få sin tid också och få uppmärksamhet. Inte bara en klapp på huvudet, in med mat och stänga luckan.

Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

 

[_hsleiufhbtv]
1/13/13, 10:53 AM
#2

Fortsätter lite i Emmas spår. Jag skulle också bo på gård, och ett av stallen skulle vara precis som ett häststall med boxar och sådär, fast till kaniner. Skulle ha runt 20 boxar isåfall, varav en ska vara stor så hona med kull kan gå i den. Sen på utsidan av själva stallet är utegårdarna, så kaninerna kan själva välja om dom vill vara i boxen inomhus eller i utegården där ute. Och det ska vara tak på utegårdarna också. Jag hade helt klart velat föda upp sverigeharar, som lämpar sig bra för hoppning. Gärna i lite mer ovanliga färger, typ en blå WT VT. Åhh min drömhare ^^ så jag hade ju behövt någon dvärghare, sen gärna lite fler belgiska harar, och någon sverigehare från början så att säga. Och fortsätta med mina hoppkorsningar vill jag också göra, och blanda in mer hare i min avel så hararna också kommer ut på banorna då jag anser att dom är helt underbara. Och eftersom vi inte pratar kostnad här skulle kaninerna haft hampaströ i boxarna, samt ätit oxbowhö, oxbowfoder/cuni ^^ Varför startade du den här tråden Sofie? Haha jag blir tokig, jag vill verkligen ha det såhär ^^

Upp till toppen
Annons: