Annons:
Etikettallmänt
Läst 923 ggr
[_hsleiufhbtv]
1/2/13, 1:53 PM

Hur kom ni på namnen?

Hur kom ni på era kaniners namn? Alltså inte tävlingsnamnet som uppfödaren gett kaninen, utan smeknamnet. Glad

Albin: Han kallades så från början innan jag köte loss honom.
Siri: Jag hade tänkt på ett smeknamn till min kommande hona väldigt länge, och sen fick jag tag på ett begagnat librahinder som jag skulle köpa. Då hette säljaren till det hindret Siri, och det namnet tyckte jag passade min hona också så så blev det ^^
SN: När han var liten hade han inget namn alls, och han hade ett stort ärr på nosen, så då blev hans namn SöndrigNäsa, alltså SN.
Elsa: Det bara blev så för att jag tycker namnet är fint ^^

Annons:
[Guldvingens]
1/2/13, 2:39 PM
#1

Nova: min man som valde namnet, varför vet jag inte. Han tyckte bara det var passande. Jag ville att hon skulle heta Troja men var inte mitt val.

Dixi: Ville ha ett kort namn innehållande ett X då hon heter Xtravaganza hos sin ägare/uppfödare. Funderade ett par dagar och kände att hon såg ut som en Dixi.

hjartelyckanskaniner
1/2/13, 2:50 PM
#2

Sven- Sandra M döpte honom pga hennes ridskolas häst som hette Sven, så han fick fortsätta heta Sven :P Sen heter han ju Kyrkeliden's 7UP så passar in..

Trolla- Sandra E döpte henne.. Sen heter hon Trollbunden så Trolla passar bra in på henne^^ Sen är hon en boll så det blir bra med Trolle-bolla :P

Josse- Hon heter ju Joséphine så Josse är en förkortning =) dessutom tycker jag det är fint på min lilla flicka =)

Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

 

iWontBite
1/2/13, 9:37 PM
#3

jag tar de som inte var uppenbara

Emo blev det för att min vän, när vi var på väg till tävlingen där jag skulle hämta henne, föreslog Nemo och jag hörde fel och trodde hon sa Emo. Det var så lustigt att det fastnade.

Gilbert blev det, om jag minns rätt, för att när (en annan) vän fick flera omhändertagna kaniner så sa jag att jag kunde ta en "men den skulle få heta Gilbert" och så fick jag hem henne och Gilbert blev det

Flodhästen såg ut som en flodhäst när han var si sådär två dagar gammal, dubbelt så stor som de andra och smällfet.

Zlatan trodde vi var en hane (detta var när hon var cirka tre veckor gammal) och hon kallades Zvinto, men det fastnade aldrig riktigt och så kallade min syster henne för Zlatan för hon kunde inte minnas namnet, och det klickade där liksom. Ungefär tio minuter senare kollade vi könen och såg att det var en tös.

Loke

Jag har faktiskt ingen aning vart det uttrycket kommer ifrån men ja han är seriöst döpt efter en referens från ett meme

//Päpple Holstwiik
Hoppípollas Hoppkaniner
Registrerad i SKHRF sedan 2015

MMEB
1/7/13, 8:46 AM
#4

Jag har ingen kanin ännu men en av mina möss heter Marie efter filmen Marie Kröyer som jag tyckte var så himla vacker. Musen är svart och Marie i filmen hade svart hår. :)

louise1993
1/7/13, 9:24 AM
#5

Ayax fick sitt namn efter en resa i Grekland. Han var kanske två veckor när vi åkte iväg en vecka, så jag funderade på namn för fullt. Hotellet vi bodde på hette Naiaz, jag funderade på om jag tyckte om det, men det passade inte. Och då kläckte mamma Ayax, och det kändes rätt.

Otto är en lite roligare historia. Jag drömmde en natt att jag fick en kanin som hette Otto. Det tyckte jag var ett så bra namn att jag bestämde att det skulle min nästa kanin heta. Sedan parades Ayax och Emo och ut kom en liten flicka som fick heta Otto!

/Louise Andersson
Hasselöns Kaningård

Ninjapig
1/22/13, 10:50 AM
#6

Maravillosa: För att Maravillosa betyder Underbar på spanska, och hon är mer än underbar! :') Det bästa jag äger! Det var egentligen meningen att hennes smeknamn skulle vara ninjapig men det blev inte att jag sa det… haha.
(Maravillosa Ninjapig Surviver)

Mumis: För att det låter så sjukt sött bara! Haha, och hade en gerbil som bet i en kabel och dog för några år sedan, hon hette Mimus men vi kallade henne för mumis ibland för att det lät så gulligt.. haha så därför! ;) 
(Mumis Dewolo Estrella)

// www.Ninbebis.weebly.se
Ninbebis, uppfödning med kvalitét

 

Annons:
[YukiOni]
1/23/13, 12:09 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Opal: Hon heter egentligen Snövit, men lät lite kliché.
Hennes ögonfärg påminner om opaler Oskyldig

Upp till toppen
Annons: