Annons:
Etikettallmänt
Läst 1259 ggr
[Guldvingens]
12/27/12, 4:24 AM

Min nya hare

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kan inte vara tyst längre… Är så exalterad över detta så jag vill berätta det :)

I januari så kommer jag få hem halvsystern till min första hare och hoppkanin. De har samma mamma, olika pappor. Kaninen ifråga är Paradisets En Sfinx För Osiris "Siri". Är så glad och tacksam över att jag fick frågan om jag ville ha henne! Tack Jenny för att du tänkte på mig när du fattade detta beslutet.

Siri är 50% sverigehare (belgisk hare/dvärghare) och 50% engelsk scheck. Mörkt järngrå, så hon ser nästan svart ut. =)

Bilden nedan är fotad av Jenny Ekman.

Annons:
[Guldvingens]
12/27/12, 4:24 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Och en liten hoppbild. Siri är i dagsläget klassad msv i båda bangrenarna i skhrf :)

[_hsleiufhbtv]
12/27/12, 12:50 PM
#2

Åhh hon är helt underbar ju :')

louise1993
12/27/12, 10:43 PM
#3

Åh, grattis! Hon är ju såå läcker!

/Louise Andersson
Hasselöns Kaningård

louise1993
12/27/12, 10:43 PM
#4

Åh, grattis! Hon är ju såå läcker!

/Louise Andersson
Hasselöns Kaningård

[Guldvingens]
12/27/12, 10:49 PM
#5

Tack Louise! :D 

Ja, jag har alltid ångrat att jag inte tog en Alice/Magic-unge där för 5-6 år sedan. Så trevliga och oerhört snygga kaniner! 

Kommer bli fantastiskt kul att få hem henne.

Papaya
12/28/12, 11:44 AM
#6

Hon är ju något av det finaste man har sett i harväg, stort grattis! :D

//Emma
Hartassens Kaniner - uppfödning av hartypade hoppkaniner

Annons:
marty94
12/30/12, 10:06 PM
#7

Så detta är den efterlängtade plutten ;)
Underbart vacker :3

iWontBite
12/31/12, 10:46 PM
#8

Nämen åh! Fick höra att du fått hem henne, vad kul! Håller med, hon är ju en av de snyggaste :)

//Päpple Holstwiik
Hoppípollas Hoppkaniner
Registrerad i SKHRF sedan 2015

[Guldvingens]
12/31/12, 10:51 PM
#9

#8 Du har ju kullsyrran du, alltid varit lite smått avundsjuk på att du fick en ur den kullen ;)

Inte fått hem Siri än dock, hoppas på att få hem henne i mitten/slutet av januari, då jag vill "föda barn först". Har en som kan ta henne till Kvänum så behöver väl egentligen bara lösa Kvänum - Göteborg :)

iWontBite
12/31/12, 11:07 PM
#10

Åh, ja det var ju en total slump, jag hade ju inte en aning om vad det var för någon kanin jag fick hem då, haha. Ah ja det låter ju vettigt ;) Får hoppas allt går bra med det då. De är ju så vackra allihopa Paradisarna undan Gille-systrarna, det är tråkigt att de börjar bli gamla nu.

//Päpple Holstwiik
Hoppípollas Hoppkaniner
Registrerad i SKHRF sedan 2015

[Guldvingens]
1/1/13, 12:13 AM
#11

#10

Ja, Siri och Gilbert är ju dom yngsta efter Alice&Alexis. Och de blir ju 5 i vår.

[YukiOni]
1/1/13, 3:26 PM
#12

#9 
Såg att du behövde lösa Kvänum - Göteborg biten.
Jag ska ställa ut kaniner i Kvänum den 20e Januari, och jag bor strax utanför Göteborg så skulle kunna lösa frakten för dig?

Vet själv hur svårt det e att hitta frakt för kaniner ._.

[Guldvingens]
1/17/13, 11:50 AM
#13

Får hem henne i helgen! Wihoo!

Annons:
louise1993
1/17/13, 1:35 PM
#14

Så roligt!

/Louise Andersson
Hasselöns Kaningård

Qepta
1/17/13, 7:14 PM
#15

Vilken fantastisk kanin! Riktigt vacker är hon

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

iWontBite
1/19/13, 9:46 PM
#16

Så roligt!

Kan säga att hon kanske är den sista av syskonen dessutom… Gilbert försvann utan ett spår här för ett tag sedan och bara dagar efter så såg vi räven stryka omkring runt huset, vi hoppas ju såklart fortfarande att vi kan hitta henne igen och att hon bara satt sig i någon håla någonstans (solskenshistorier finns ju!) men annars är väll Siri den sista :(

Kul att hon ska få en kull i alla fall, kanske sprida vidare dessa galet vackra gener.

//Päpple Holstwiik
Hoppípollas Hoppkaniner
Registrerad i SKHRF sedan 2015

[Guldvingens]
1/20/13, 9:55 AM
#17

#16

Tråkigt att höra om Gilbert =( , Ja, det känns verkligen viktigt att ta en sista kull så vi för vidare dessa gener. De flesta Paradisare som lever kvar är avkommor efter Talia och de är ju mer vädur. Denna kombon hare/eng. scheck är ju ovanlig.

Alice fick ju 4 kullar. Den med Cinzano, där bara Moa (Stolt&Modig) lever. Sen en kull med Camomill, där Pia togs av räven och Nicke avlivades pga pasturella. Sen två kullar med Magic, där jag inte vet något om kull 1 och ur kull 2 är det nog bara Siri som finns kvar.

[Guldvingens]
1/20/13, 11:43 AM
#18

Fick precis ett meddelande om att Siri nu har lämnats till min kompis! Iiih, nu är det liksom på riktigt.

louise1993
1/20/13, 12:50 PM
#19

#18 så spännande!! Ta en bild och lägg upp när du fått henne! Vill se fler bilder, har ju bara sett de som är i tråden(a)

/Louise Andersson
Hasselöns Kaningård

[Guldvingens]
1/20/13, 12:52 PM
#20

#19

Måste bara lösa leveransen från kompisen först också ;) så hem hit kommer hon inte idag, vi får lösa det i veckan nu =)

Annons:
louise1993
1/20/13, 7:47 PM
#21

#20 Lika spännande för det;) Roligt att hon är påväg i alla fall! :D

/Louise Andersson
Hasselöns Kaningård

Upp till toppen
Annons: