Annons:
Etikettot
Läst 1555 ggr
[_hsleiufhbtv]
12/22/12, 11:19 AM

Klotterplank #5

Snart jul :D Och jag myser med bebisar, har ett långt lov framför mig med mina underbara små hjärtan ❤ tänk att Siri kunde vara mamma ändå..

Annons:
[Guldvingens]
12/22/12, 11:21 AM
#1

#0

Ja, det var tredje gången gillt för henne va? Och det blev ju en lyckad tredje gång. Så fina färger du fick… du kunde ju fått en kull med svart och viltgrått enbart liksom ;) (nu när vi pluggat genetik så vet du förstås varför :P )

[_hsleiufhbtv]
12/22/12, 11:28 AM
#2

#1 haha ja, men det har blivit minst 2-3 lyckade parningar vid alla försök ^^ Färgerna är underbara, speciellt viltzobeln eller hur? ;)

[Guldvingens]
12/22/12, 11:31 AM
#3

#2

Blå viltzoblar är söta i alla varianter <3

hjartelyckanskaniner
12/22/12, 11:35 AM
#4

Fennemannen och jag myser i soffan

Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

 

[_hsleiufhbtv]
12/22/12, 12:48 PM
#5

#3 herregud.. ❤

[Guldvingens]
12/22/12, 6:12 PM
#6

#5

Han var en aningens söt den lille krabaten, tror han var 25 dagar på den bilden. Lille "Don Charly" :)

Annons:
[_hsleiufhbtv]
12/22/12, 6:25 PM
#7

#6 Sjukt söt <3

[_hsleiufhbtv]
12/22/12, 6:58 PM
#8

Myser med bebis i knäet och gör marsipangrisar. Livet flyter på Glad

[Guldvingens]
12/23/12, 7:57 PM
#9

Vill ha vår nu så jag kan ha min awesome Sverigehare-kull :D

[_hsleiufhbtv]
12/23/12, 8:26 PM
#10

#9 Åhhhåh kan du sluta nämna den? :(

[Guldvingens]
12/23/12, 9:10 PM
#11

#10

Meeen :P Inte mitt fel att du vill att den kullen ska födas lika mycket som jag vill ;) (att jag valde hane i samråd med dig för att du skulle vilja ha en unge ur kullen behöver inte nämnas)

[Guldvingens]
12/26/12, 1:22 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Min nya telefon :D

Nu kan jag vara lika modern som alla andra och surfa facebook på mobilen, fast just nu sitter jag vid datorn som vettigt folk ^^

[_hsleiufhbtv]
12/26/12, 6:12 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Hjärtat, bli frisk någon gång.

Annons:
[Guldvingens]
12/26/12, 9:25 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

Bara för att <3 Min sons 2 favoriter… Nova och McQueen!

Dålig bild, första gången jag använde mobilkameran ;)

[_hsleiufhbtv]
12/26/12, 10:10 PM
#15

#14 Gudasöt ^^

[Guldvingens]
12/31/12, 2:21 PM
#16

Känns som om det blir en lugn nyår, ingen repris av nyår 09-10 med andra ord. Skönt, skapade en liten OT-tråd där jag kollade av vad folket ska göra på nyår :)

[Guldvingens]
12/31/12, 3:02 PM
#17

Städar och grejar. Min kaffebryggare sa "godnatt" igår och vägrade starta igen. Så letade upp den som de fd hyresgästerna glömde och har satt igång att göra rent den (koka diskmedel ^^ gottigt!)

[_hsleiufhbtv]
1/1/13, 6:39 PM
#18

Gick upp ur sängen, släppte ut kaninerna i burar igen, tog ett bad, åt, rastade bebisar och nu ligger jag i sängen igen. Känner mig effektiv idag Tyst

hjartelyckanskaniner
1/1/13, 6:47 PM
#19

#18 jag då :O upp ur sängen kl 10.30 efter 5h sömn, kaffe, tv, tv, tv, 2 bullar, tv, klä på sig, sitta på ett tåg hemåt, mata kaninerna, göra en proteindrink med hallon och nu datorn. Håller på att somna -.- så jäääkla trött! Emma är INTE gjord för att festa till kl 5 på morgonen..

Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

 

[_hsleiufhbtv]
1/2/13, 4:37 PM
#20

Skriver inköpslista, måste cykla till ica och handla tårtgrejer. Tredje tårtan på några dagar. Börjar bli tråkigt att göra tårtbotten hela tiden, men resten av grejerna är roligt Tungan ute

Annons:
hjartelyckanskaniner
1/2/13, 5:22 PM
#21

#20 och du äter inte ens tårta.. du tycker att jag slösar mina pengar på kosttillskott som hjälper mig att bli vältränad, men själv lägger du MASSA pengar på bakelser som du inte ens äter :P du smakar säkert inte på det heller :P Underbara Linnea!

Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

 

[_hsleiufhbtv]
1/2/13, 5:27 PM
#22

#21 Men tårtorna är ju inte till mig Oskyldig Mich skulle ha nyårstårtan, sen denna tårtan ska mormor och morfar ha Flört

hjartelyckanskaniner
1/2/13, 5:31 PM
#23

#22 nu ja! men de andra 200 tårtorna som åker ner i soptunnan eller din familj får käka? Flört

Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

 

[_hsleiufhbtv]
1/2/13, 5:43 PM
#24

#23 Tyst.. Tyst

hjartelyckanskaniner
1/2/13, 5:46 PM
#25

#24 *knäpptyst*

Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

 

[Guldvingens]
1/2/13, 7:48 PM
#26

Säger till Isaac att jag inte orkar leka just nu då jag har lite ont. Och Isaac stället sig och blåser för att ta bort det onda. Min lilla prins!

[_hsleiufhbtv]
1/2/13, 8:10 PM
#27

#26 Såå söt!

Annons:
[Guldvingens]
1/2/13, 8:14 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#28

Liten bonusbild från idag, magen i vecka 39+3 :) Jag och min man då såklart!

[_hsleiufhbtv]
1/4/13, 6:14 PM
#29

Marängsmörkrämen blev lyckad för första gången hittills, wiihooo.

[Guldvingens]
1/5/13, 2:32 PM
#30

BF idag, men trots förvärkar sedan i onsdags så vekar bäbis inte ha bråttom - så vi kommer nog få vänta tills nästa vecka innan något mer händer..

Den som väntar på något gott väntar aldrig (alltid) för länge Flört

[Guldvingens]
1/6/13, 2:02 AM
#31

107 unika besökare på min hemsida den 5 januari 2013

Galet!

[Guldvingens]
1/8/13, 11:18 AM
#32

Nu har jag fått min efterlängtade bäbis. 

När jag skrev inlägg #31 i denna OT-tråd så hade jag faktiskt precis vaknat pga värkar. Så det är ett lite roligt minne. Sånt gör jag under värkarbetet, skriver inlägg på harkaniner ;) då är man en engagerad medlem/medarbetare.. haha

Blev en liten tös 07.47 på morgonen, som var MYCKET mindre än väntat. Sisådär 49 cm lång och 3270 gram tung. Hon har fått namnet Freja :) Precis som jag och D bestämde att hon skulle heta om de var en tös för sisådä 1,5 månad sedan :)

louise1993
1/8/13, 11:39 AM
#33

#32 STORT grattis till er! :D

/Louise Andersson
Hasselöns Kaningård

[Guldvingens]
1/13/13, 10:35 AM
#34

Längtar enormt efter att få ta min efterlängtade kull! Kommer bli så himla bra. Nu är jag mest nyfiken på vilka färger jag kommer att få i kullen, hur utslaget blir. Ifall jag har otur och får ett gäng viltgråa, eller ifall hanen bär på spännande anlag (ev blå och otteranlag). Så ruskigt roligt!

I övrigt så knallar livet på här hemma, Freja är fortfarande inställd på att vara vaken nattetid. Eftersom hon var det i magen så kan det ju ta lite tid att ställa om det. Men nu på morgonen var hon vaken 8.30-10.00! Kanon, så länge har hon inte varit vaken i sträck innan dagtid. Så vi får väl ordning på det snart.

Annons:
[Guldvingens]
1/13/13, 10:35 AM
#35

Och glömde ju skriva,

Nova och Dixi mår bra, i fällning just nu, så hela jag är vit efter att ha tagit på dem ;)

[Guldvingens]
1/14/13, 10:38 AM
#36

2000 bilder från min tonårstid! Bilder på kaninerna jag hade innan jag flyttade hemifrån och massa annat grejs. Saker jag trodde jag förlorat, men lyckades återskapa den trasiga skivan, så laddar nu över allt till USB-minne istället (som är bra mycket säkrare än en skiva)!

[_hsleiufhbtv]
1/14/13, 6:02 PM
#37

Är så fruktansvärt taggad på att skaffa hund nu, kommer få hjälp med träning osv av min hundkunskapslärare och allting. Allt är i princip färdigt, det är bara hunden som saknas. Men mamma vägrar. Hopplöst. Varje gång vi har varit nere i hundstallet i skolan (som idag tex) blir mitt hundträningssug ännu större. Det finns ett skäl till att jag får gå promenader och jobba med Arko i skolan.. Åhh ge mig en drent någon Rynkar på näsan

[_hsleiufhbtv]
1/14/13, 7:01 PM
#38

Jag vill tatuera mig nuuuuu! Albins fullständiga namn i skrivstil på vristen, några ord från en låt på hela underarmen samt ett ord på fyra bokstäver på ena handen, en bokstav per finger alltså. Räknar inte med tummen haha.

Blir faktiskt 17 i augusti, sen är det ett år kvar, sen får jag tatuera mig! Den 5e augusti 2014 kommer jag att tatuera mig höhö.

[_hsleiufhbtv]
1/17/13, 4:59 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#39

Woho :D mina grejer har kommit! Spannen med lusernbriketterna var verkligen enorm! 1.8kg så nu hoppas jag kaninerna tycker om den :D Resten av grejerna är till mina små råttor, aka gerbiler.

[Guldvingens]
1/19/13, 10:41 AM
#40

#39 Men det var ju därför vi ansåg den värd att köpas ;) då det var så mycket i den. Vad tycker kaninerna om den då?

Inatt har jag fått sova - så skönt. Jag är ingen nattmänniska egentligen så jag behöver min nattsömn. Inte alltid så enkelt med spädbarn men helt klart värt det ;) så att ingen kommer och säger något som; ja, men det är det man får räkna med när man får barn.

Sen att lillan har 10 gånger mer vilja än Isaac hade i samma ålder, och är bra på att låta när något är mindre bra ;) är en helt annan femma.

[_hsleiufhbtv]
1/19/13, 11:02 AM
#41

#40 jo men sååå stor trodde jag inte den var, den är enorm :O kaninerna älskar det iaf, så när den är slut ska jag köpa en till. Ger jag Siri en bit så tar hon den i munnen och springer iväg med alla sju bebisar som värsta tåget efter henne ^^

Annons:
[Guldvingens]
1/19/13, 12:46 PM
#42

Tur i oturen att jag redan bestämt mig för att inte ta kull på Dixi. Fick idag veta att en kullsyster till hennes pappa lämnat bettfel - alltså uteslutet för min del att avla på Dixi då jag vägrar avla på ev bettfelsbärare.

Så gott som alla vitörade verkar ju bära på skiten ju =(

[Guldvingens]
1/19/13, 7:10 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#43

Min finaste donna <3 Är så jäkla glad över att jag köpte henne. Blev verkligen den perfekta familjekaninen <3

[_hsleiufhbtv]
1/19/13, 7:15 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#44

#43 Vi slår den där tjockheten med hästlängder Flört

[Guldvingens]
1/19/13, 7:24 PM
#45

#44

Man får vara tjock när man ammar - DIAR menar jag ;)

[_hsleiufhbtv]
1/19/13, 7:41 PM
#46

#45 Haha xD Problemet är att den bilden är från i somras, och då var hon varken dräktig eller digivande Skäms

[Guldvingens]
1/19/13, 7:58 PM
#47

#46

Haha, oj xD

[_hsleiufhbtv]
1/19/13, 10:39 PM
#48

Världens bästa låt. Utan tvekan.

Annons:
[Guldvingens]
1/20/13, 10:39 AM
#49

Lördagskvällen var underhållande, jag & Ninne letade upp gamla trådar och garvade gott åt vad vi skrivit ;)

[_hsleiufhbtv]
1/20/13, 10:42 AM
#50

#49 haha pinsamt att läsa vissa inlägg ju.. :$

[Guldvingens]
1/20/13, 12:32 PM
#51

Möblerar om för att få plats med 4 sängar i vårat sovrum (dubbelsäng, spjälsäng & juniorsäng)…

[_hsleiufhbtv]
1/20/13, 3:41 PM
#52

Även fast the botten is nådd. Allting går runt, fast det känns tungt.
Bara stanna en stund och känn hur det fixar sig.
För vissa saker kanske dödar mig,
men det är något som man får leva med.
Sover och dricker och äter för lite,
inte plats för några jävla rutiner.
Ingenting som man lär sig med tiden.
Aldrig varit något gott exmpel.
För så fort jag får chansen har jag gått över gränsen.
Ingenting verkar enkelt nu.
För jag vaknade bakis.
Kostar att ligga på botten också.
Inget är gratis.
Lika trasig som vanligt.

Men men, allting går runt, fast det känns tungt.
Ba stanna en stund och känn hur det fixar sig.
För vissa saker kanske dödar mig,
**allting kan va över imorrn.
**
Samlar på mig problem men jag skakar av dom. Men dom följer mig i backspegeln, kanske hinner dom ifatt mig sen. Men jag ser inget fel, för jag blundar för sanningen. Lever för sånt som gör mig glad,
även om det är sånt man dör utav.
För det håller mig levande.
Tar itu med problemen senare.
Den dåliga vanan har skadat min hälsa,
men ingenting som jag tänker ändra.
Ingen plan på att bättra mig, nej.

För allting går runt,
fast det känns tungt.
Bara stanna en stund och känn hur det fixar sig.
För vissa saker kanske dödar mig,
allting kan va över imorrn.
Men Timbuk sa att allting löser sig,
även fast the botten is nådd.

Ba känn hur det fixar sig.

Ny favoritlåt helt klart! Helt underbar, och så passande.

[_hsleiufhbtv]
1/21/13, 7:20 PM
#53

Jag blir tokig.. Har fått tag på världens finaste häst som vill ha medryttare, och ägaren vill ha dit mig för provridning. Han är en superfin arabvalack, och dessutom står han uppstallad i ett stall som min buss jag åker hem från skolan med passerar. Perfekt.

Åka till skolan, åka en bit, rida/ta hand om hästen, åka vidare hemåt, släppa ut kaniner, plugga, sova. Men nejdå, så kul ska jag visst inte få ha det, jag saknar ju hästarna så det gör ont.

[Guldvingens]
1/23/13, 3:19 PM
#54

Lillan har gått upp 140 gram senaste veckan, hon ligger nu på stadiga 3530 gram =) 10 gram mer än vad Isaac vägde när han föddes,

Går ruskigt bra att ha 2 barn, allt flyter på som de ska göra och livet är rätt okomplicerat i dagsläget.

Har nu fått hem Siri och hon är uuuuunderbar! <3

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: