Annons:
Etikettot
Läst 1576 ggr
[_hsleiufhbtv]
12/21/12, 8:19 PM

Vem är du?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hade varit kul att veta vilka personerna på sajten är, så skriv lite kort om er själva och lägg gärna in en bild till, så man får ett ansikte på personerna här Glad

Jag heter alltså Linnéa, kallas dock alltid för Ninne. Är 16 år gammal och går första året på gymnasiet med inrikting djurvårdare mot sällskapsdjur och zoo. Här hemma har jag sex stycken små gerbiler, en hund och 11 kaniner som förgyller mina dagar. ♥ Jag är älskar djur över allt annat, mer än något annat på jorden, och skulle inte kunna föreställa mig ett liv utan dem. Jag tävlar aktivt för skånes kaninhoppare, men kommer numera att trappa ner rejält på tävlandet inom SKHRF och satsa mer på SKAF istället.

Det jag brinner för inom kaninerna är självklart aveln, jag tycker det är otroligt kul att planera och sen se ungarna växa upp. Kommer nu till sommaren ta min första riktigt harkorsningskull, som jag ser enormt mycket fram emot!

Jag vet inte vad mer jag ska skriva så slutar här och lägger in bild istället Flört

Annons:
[Guldvingens]
12/21/12, 10:55 PM
#1

Jag heter då Sofie, är 22 år (23 i april 2013) ung och bosatt i Göteborg. Gift sedan 2008 med min man Daniel. Jag är också mamma till Isaac, 3 år, och är sedan 6/1-2013 även mamma till Freja.

Har haft kaniner sedan 1997, med ett "uppehåll" 2008-2009, sen har jag försökt komma tillbaka lite smått men varit förföljd av otur. Först nu så känns det som att jag börjat få rätsida på kanineriet och 2013 kommer bli ett riktigt kaninår.

Jag är en stor harentusiast och brinner för harar/harkorsningar, så det är den typen av kanin jag ägnar mig helhjärtat åt. I dagens dato har jag dock ingen "riktig hare" hemma utan är ägare till lilla dvärgvädurs rexen Nova samt tillfällig fodervärd till dvärgvädur/harmixen Dixi. Men till 2013 kommer jag få hem min harhona samt ta en harkorsningskull :)

Kommer hålla kaninerna nere på ett lågt antal så länge jag bor i lägenhet och har dem inne, så har 3 som maxgräns. Efter det blir det för mycket. Tanken är att börja tävla kaninhoppning igen till sommaren då bäbisen inte är lika beroende av mig längre.

Picture
(Jag och Isaac hösten 2011)

hjartelyckanskaniner
12/30/12, 6:04 PM
#2

Jag heter Emma och är född 1992, alltså 20 år gammal.

Gick handel- och administrationsprogrammet på gymnasiet. Jobbar just nu som siminstruktör på Aq-va-kul och stormtrivs.

Jag har hållt på med kaniner i 8 år. Köpte min renrasiga kanin 1 år senare och -06 började jag tävla hoppning med de små. Kaninerna trivs med det och tycker att det är roligt. Men allra mest tycker de om maten haha.

Min första hare är Trolla som jag köpte för 2 år sedan. Hon är en trevlig prick som säger till när hon inte gillar något men är annars underbar att hålla på med.

Just nu jobbar jag för mycket så har inte tid att hoppa, så hoppningen ligger på is just nu.

Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

 

[YukiOni]
12/30/12, 6:26 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Namnet e Rebecca och e född 9 Januari 1994, blir altså 19 snart :3

Har en udda personlighet, eller något åt det hållet O.o
Bor på en gård med för tillfället 6 kaniner (en Dvärghare, Opal och 5 Lejonkaniner), 2 marsvin & 2 hundar :)

Just nu läser jag andra året djursjukvård i Göteborg och hoppas på en veterinär utbildning senare.
På sommaren kör jag gärna hoj, e med syrran och hoppar med kaninerna, samt går på utställningar året om.

Älskar att rita, fotografera, bodyart (piercing och tatueringar) samt att hålla på med djuren (allt från vardags grejs till tävling) 
Är även syrrans privat taxi och första film-ansvaring vid hopptävlingar.

[Guldvingens]
1/22/13, 3:50 PM
#4

Puttar upp denna tråden lite… :D Då jag vet att det finns flera som är aktiva här och inte skrivit ;)

Anoki
1/22/13, 4:03 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Jag heter Mathilda, född 25 feb 1998 (14 år). Är YukiOni's syrra^^

Har 6 kaniner varav 1 dvärghare, resten lejonhuvade. I mars kommer en till kanin till familjen :), sen så har jag 2 marsvin, 2 hundar, 2 katter, 3 afrikanska jättesnäckor och 5 akvarium x)

Älskar allt som har med kaniner att göra, har hoppat länge hemma med kaninerna med har nyss börjat tävla. Ställer även ut och avlar (:
En hel del tid går även åt att träna innebandy, och på fritiden tar jag gärna med mig kameran ut och fotografera, paddla kajak är även en höjdargrej.

marty94
1/23/13, 9:40 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Heter Martina, Född -94 :)
Går sista året på gymnasiet går djurvårdslinje.
Djurvän till 100%, Driver omplaceringshem för kaniner och håller på med kaninhoppning. 
Har för tillfället 42 kaniner hemma var av över hälften är omplaceringar :P
En renrasig Belgiskhare och en del har korsningar sen är det alla möjliga raser.

Annons:
Saaara
1/23/13, 11:38 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Heter Sara och är född 94. Har haft kaniner i nästan hela mitt liv och kommer börja föda upp rasen Dvärghare i liten skala till främst utställning men även hoppning så småningom.

På vardagarna bor jag på en internatskola (Ett naturbruks gymnasium, inriktning Djurvård) då jag hade rätt långt till skolan förut men nu har vi flyttat och därför planerar jag att flytta hem igen och ägna mej lite mer åt kaninintresset.

Sara

Nattglimskaniner.webbnode.se

dermot
1/25/13, 5:46 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Jag heter Annika och är född 1997, fyller alltså 16 år om några dagar.

Har alltid haft djur i alla former och storlekar, min första kanin fick jag när jag var 4 år gammal, sedan har det rullat på. 2011 började jag med utställning och jag håller fortfarande på, den ras jag föder upp är Sachsengold som jag nyss börjat med. Men jag har flera andras kelisar i andra raser och har haft väldigt många olika genom åren. Jag har även testat på hoppning ett par gånger.

Bland dessa kaniner har det även funnits 3 harkorsningar. Och i maj kommer jag få hem min första renrasiga belgiska hare. Vilket är väldigt spännande!

Här hemma finns också min älskade vovve, 3 katter, fiskar, marsvin, höns, undulater, vaktlar och förhoppningsvis kommer det hit en hund till i sommar eller vår.

I övrigt är jag en glad men blyg tjej som älskar att fotografera och allra helst då mina djur. Jag har en ryggsjukdom som jag ska bli opererad för nu i april, hoppas verkligen det kommer bli bra så jag kan göra mer än vad jag kan nu.

Bjuder på bilden.:P

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 




Qepta
2/1/13, 8:43 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Jag heter Mandana och är född år 1995. Fyller 18 år den 23 feb.

Jag bor i Gävle med min pappa, hans fru, min lillebror, mina långöron och min hund.

Jag går på Realgymnasiet med inriktning hund, vad jag vill bli när jag blir äldre är fortfarande oklart. vill i vilket fall jobba med hund.

Jag har i dagsläget 1 Belgisk hare som är ute på foder samt 2 harkorsningar som bor hemma.

mitt största intresse är Hund. Jag har en Belgisk Vallhund - Tervueren hane som fyller 2 år den 10 feb, vi tränar lite allt möjligt, bla lydnad, sök, uppletande och ska börja med IPO så fort jag fyller 18 år. Vi ska även prova på viltspår till våren.

Mitt liv kretsar i stortsätt kring hundar och hundträning. en Izor (hunden) flyttade hem till mig så har kaninerna fått betydligt mindre tid då han är en extremt krävande hund.

Jag har fött upp harkorsningar i ett par år och senaste kullen togs 2010. Tanken är en min BH hona ska få en kull hos fodervärden innan hon flyttar hem i vår.

Jag älskar att gå på festivaler och att festa. Jag lyssnar mest på psychedelic trance och elektronisk techno. Men även annan musik, är även ett stort fan av bandet Kent.

Det var lite om mig, bloggar även om min och Izors vardag och om våran träning. Länk till bloggen finns vid min signatur.

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

[MiniPim]
2/25/13, 10:19 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Jag kan väll skriva lite om mig själv också då! :) 

Jag heter Aynaz och är född år 2000, alltså är jag 12 år och bor ca 3 mil utanför Göteborg med min mamma, pappa och lillasyster-
Jag har alltid varit intresserad av djur, när jag var 8-9 år så gick jag i ridning och var jätteintresserad av hästar och det som hade med det att göra. Men efter några år så försvann det intresset tyvärr! 
Sen har jag gått i dans och simning men jag är för lat för det just nu så jag slutade. haha.. 🤪

2009 fick jag min första kanin, sen så 2011 så fick vi vår första kull och där kom MiniPim. Det var han som gjorde så jag började med kaninhoppning, så 2012 i Juni så tävlade jag för första gången! 
Sen dess har jag tävlat en del och ska bli ännu mera aktiv inom kaninhoppningen nu 2013. ^^ Sen är jag medlem i västkustens kaninhoppare. 
Just nu har vi 8 kaniner, 1 katt, 1 fågel och en hamster här. Snart 2 katter men säg inget till mamma, det är hemligt ;) höhö

Och bland mina 8 kaniner så har 1 av dom hare i sig! Lilla Molly! ❤️

Jag är även intresserad av fotografering och jag fotar med min SONY A37 för tillfället. Är jättenöjd med den. :) 

Jag kan vara blyg ibland, men oftast inte. Säger aldrig nej till fler vänner! :D

Fridaaaa
2/25/13, 12:24 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Hej på er!

Frida heter jag och är 22 år gammal. Studerar till förskollärare, inne på andra terminen 🙂

Har just nu 5 kaniner: Ella - dvv rex, Albin - BJkorsning, Viola - lejonhuvad dvv/dvv, Flizan - Lejonhuvad kanin/lejonhuvad dvv och Smilla - Lejonhuvad kanin (ev. korsning).

Bor ute på landet med min sambo, alla djuren (1 hund, 2 katter, 5 kaniner, 6 marsvin & Fiskar). Trivs bäst på landet.
På fritiden fotograferar jag en del, är ute med hunden, umgås med djuren sambon & familjen. Sitter en del vid datorn med 🙂
Ska komma igång ordenligt med gymträning också.

Mina kaniner är "bara" till sällskap. Ska försöka hoppa med Viola sen och har testat hoppa de andra men de är inte så intresserade. Ella är lite så ska träna igen till våren.

Har ingen hare, men vill gärna ha en eller harkorsning i framtiden :)

Har bloggar, som finns i min signatur, kika gärna in där 😃

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Dynamics
2/25/13, 1:14 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Hejhej!

Alice heter jag och har levt i 14 underbara somrar! Har varit en bonnatös sedan barnsben och är nu bosatt på en gård uppe på skogrika Hallandsåsen med min mamma och på deltid med min lillasyster :)

Jag har många vardags intressen bl.a ridningen som jag alltid har satsatm till hundra på, just nu har jag en D-ponny vid namn Cilgeriant Bonny, imp. England som jag har haft på tillridning under ett år, själv kan jag inte bara ha ett djur en kort tid så det fick bli ett fint kontrakt på ytterligare ett år! Och även en till tillridningsponny är på ingång..

Såklart finns det även kaninerna och kaninhoppningen som jag brinner för, jag har haft kaniner sedan -06 och hösten 2008 ungs om jag var började jag föda upp Holländare mest för sällskap, -09 började jag även med rexar, men denna gången för utställning som jag sysslade med aktivt under 1 1/2 år framöver! Men vintern -10 fick jag hem en liten omplacering hane vid namn Tick-Tack, jag hade sett kaninhoppning på de stora uställningarna och ville pröva på lite, Tick-Tack visade sig vara en naturbegåvning! Första tävlingen med Tick-Tack var en rak lätt i Skurup, där vi vann klassen med 0+0! Inför andra tävlingen ansåg jag att jag hade haft nybörjartur första gången, men på andra tävlingen knep vi en 4:e plats på Skånemästerskapen i Kvidinge, där började mitt hoppintresse. Efter Tick-Tack köpte jag en riktig hoppkanin ifrån Sandra och Malin i Tollarp som jag är evigt tacksam, hade det inte varit för Vimsa hade jag nog inte fortsatt efter Tick-Tacks bortgång.. Utställningarna slutade jag med och sålde ut de flesta av rexarna och även holländarna och började satsa ppå hoppningen! Just nu tävlar jag aktivt för Skånes Kaninhoppare.

På gården finns nu 3 harkorsningar och alla mina andra kaniner, här finns även hästar, grisar, katter, hundar, höns och mina små möss som jag 2013 vill köpa in ett par fina hanar till mina töser också är planerna att börja ta lite kullar framåt sommaren!

Nu år jag ta och avrunda texten med en kort bit om mig själv. Folk brukar se mig som galen, modig och väldigt oblyg! Klassens clown med mycket killkompisar har alltid gått för mig! Jag lever för djuren och naturen runt om mig, att känna den friska doften av gran, ingen bensin, bara gödsel och gräs i lungorna är vad alla borde få vakna upp till varje dag! 

Jag har alltid haft problem att avrunda texter innan det går för långt..

MVH Alice Bosnjakovic                                  www.dynamicshk.weebly.com

Upp till toppen
Annons: