Annons:
Etikettbilder
Läst 2297 ggr
[Guldvingens]
12/21/12, 6:17 PM

Hemmabyggda burar

Vore kul att se på bilder på burar ni har byggt, eller ja, som era föräldrar kanske byggt ;) Alltså, inget inköpt och färdigt. 

Kan börja med "fyrfackaren"

Jag skulle börja mer aktivt med hoppkaniner och i 17 års present så byggde pappa en ny bur till mig. För att göra den lättflyttad så gjorde han "fyra delar". Så varje del skulle gå att plocka isär. Så egentligen var det väl mer två stycken tvåfackare. Måtten skulle vara 120*60*60 per fack men vet att de blev något större då vi kapade skivorna rakt av istället för att mäta och greja. En bur jag verkligen var supernöjd med. Numer ägs ena halvan av en kompis till mig och den andra halvan av en annan.

Annons:
[Guldvingens]
12/21/12, 6:21 PM
#1

Och "lyxburen"

Från början var det bara den "trekantiga" delen, som pappa byggde 1997 när vi fick våran första kanin. Mattan som är över nätdelen var för att skydda från regn & snö, huset var isolerat och huset höll torrt i alla lägen. Även nätdelen var torr så länge mattan låg där den skulle.

2004 tror jag det var, så byggde pappa till en utegård, och en rejäl trappa. För att våran kanin Pelle skulle få det lite lyxigare. När han dog fick Ziri buren där hon även hade ett par kullar, och kaninungarna ÄLSKADE den buren.


En bild på när 3 av 4 ungar hade mysstund mitt på trappan ;)

[_hsleiufhbtv]
12/21/12, 7:22 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Detta är den bästa bilden jag har.. Men den får duga Flört Såhär ser det dock inte ut längre, får se om jag orkar ta nya bilder imorgon istället Glad

Papaya
12/21/12, 10:31 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Vårt kaninhus är inrett med 14 fack, 6 burar på ena sidan (+ skötbord vid fönstret) och 8 burar på den andra. Bygget var färdigt i början av 2010 och bilderna är därifrån, så det ser lite "naket" ut utan vattenflaskor osv. :) Har tyvärr inga nyare bilder på burarna.

//Emma
Hartassens Kaniner - uppfödning av hartypade hoppkaniner

marty94
12/22/12, 11:14 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Denna bur byggde jag helt själv ;) Tog drygt en vecka :P

[Guldvingens]
3/20/13, 10:01 PM
#5

Puttar!

louise1993
3/21/13, 8:30 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Denna buren byggde jag och pappa i somras innan jag skulle flytta hemifrån så att kaninerna skulle få bli innekaniner och ändå bo i en "riktig" bur. Vi borde ha gjort den i sektioner så att den lättare kunde flyttas, nu fick vi nämligen skruva isär den för att få den på plats.. Men den är trevlig! Det ser dock lite annorlunda ut än på bilden. Kaninerna har bytt fack, jag har inrett facken helt annorlunda och jag håller på att försöka göra något annat uppe på :)

/Louise Andersson
Hasselöns Kaningård

Annons:
Upp till toppen
Annons: