Annons:
Etikettsjukdomar-och-hälsa
Läst 720 ggr
[Guldvingens]
12/5/12, 2:54 PM

Kritiskt dygn för lilla Nova

Efter att min 3 åring tagit en stol, klättrat upp och fått ner kökssprayen och sen duschat hela Nova med den så är läget just nu rätt kritiskt.

Var ej hemma när det hände utan kom hem en halvtimma senare, då jag fick detta berättat för mig. Skyndade mig att tvätta av Nova med vatten och lite såpa, men märkte att hon redan försökt tvätta av sig rengöringsmedlet.

Städade hela buren på nytt, fyllde upp med färskt vatten och massa nytt hö och satte in en torkad Nova. Man märker att hon är påverkad av det, hängig och bajsar löst. Har ännu inte ätit något men tvättar sig regelbundet. 

Förhoppningsvis klarar hon sig utan att magen sabbas på henne.

(Har självklart pratat med vet som sa att de inget kan göra utan att det bara är att avvakta och se)

Annons:
Papaya
12/5/12, 4:48 PM
#1

Oj, vilket ovanligt scenario. Hoppas verkligen att allt går väl med kaninen!

//Emma
Hartassens Kaniner - uppfödning av hartypade hoppkaniner

[Guldvingens]
12/5/12, 5:14 PM
#2

#1

Ja, inte det man förväntar sig.

Men nu äter Nova igen så det känns som att det värsta är över iallafall, kaninmagar är tåligare än man tror. Men hon hade fått rätt rejält med rengöringsmedel på sig så det var ju svårt att veta hur mycket hon fått i magen.

Papaya
12/5/12, 5:26 PM
#3

#2 Förghoppningsvis passerar det fort. :) Borde vara bra för henne att dricka mycket för att få rengöringsmedlet "ur systemet" så fort som möjligt. Skönt att hon äter som hon ska.

//Emma
Hartassens Kaniner - uppfödning av hartypade hoppkaniner

[_hsleiufhbtv]
12/5/12, 7:07 PM
#4

Säger som #1, ovanligt scenario. Men hoppas din lilla blir bra igen!

[Guldvingens]
12/7/12, 11:05 PM
#5

Nova mår bra, även om pälsen inte är det vackraste i nuläget (underbara rexpälsar). Men det reder sig nog med tiden :) Viktigaste är att hon klarade sig, trots att hon fick i sig en del mindre nyttiga kemikalier.

Upp till toppen
Annons: