Annons:
Etikettallmänt
Läst 2109 ggr
[_hsleiufhbtv]
2012-08-10 21:24

Har du en favorit bland dina?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Som rubriken lyder, har du någon speciell favorit bland dina kaniner? Någon som sticker ut lite extra?

Själv har jag Albin, kaninen som fick mig börja med kaniner, kaninhoppning, ja allt inom kaninvärlden. Jobbade med honom pga aggressivitet och rädsla och vi kom igenom allt så han är lite extra betydelsefull för mig.

Annons:
hjartelyckanskaniner
2012-08-11 09:38
#1

Är så svårt när man har 7 som man jobbar med på olika sätt. Men i dagsläget-Bäret. Hon har vuxit något otroligt i mina ögon. Från att ha hatat mig i andra änden av kopplet till att göra allt för mig på banan. Förr förra veckan kasta hon sig över en maxad msv pumpa. Min fina flicka

Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

 

hjartelyckanskaniner
2012-08-11 09:39
#2

Varför försvinner hälften av texten ?? Måste vara något fel på sidan..

Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

 

hjartelyckanskaniner
2012-08-11 09:39
#3

Varför försvinner hälften av texten ?? Måste vara något fel på sidan..

Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

 

[_hsleiufhbtv]
2012-08-11 10:50
#4

#2 för att när man skriver från mobilen kan man inte göra hjärtan. Så fort man skriver ett sånt "V" (vill inte skriva det) försvinner allt därefter -.-.-

hjartelyckanskaniner
2012-08-11 13:16
#5

#4 möö! Aja, då vet jag^^

Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

 

Ninjapig
2012-08-11 22:34
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Tjuvparningsresultatet som föddes som ronja rövardotter fast under jord, är min älskade favorit ♥
Älskar henne över allt annat och önskar att hon kunde stanna med mig för evigt..!
Överlevde när syskonen bets ihjäl av modern…

Hon är precis som en hund!
Hon är väldigt mån om sitt revir, därav lite elak och morrar ibland, men det har hon ärvt av vackra mor sin!
Hon är superduktig på att hoppa, dock är hon väldigt liten.

Här är hon iallafall - Maravillosa Ninjapig Surviver!

// www.Ninbebis.weebly.se
Ninbebis, uppfödning med kvalitét

 

Annons:
Stiinisen
2012-08-11 22:55
#7

Nej tror inte det , alla kaniner har olika personligeter , och olika sätt att vara på.
Älskar alla lika mycket.
Går inte att 'välja' en som jag älskar mest , alla är ju olika! ;)
Och har sina egna charmiga sätta att bete sej på! ;)

// Stina och Kaninerna

Min blogg ; http://zetterberg.webblogg.se/

 

Papaya
2012-08-11 23:04
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Av mina kaniner så ligger Benjamin mig allra varmast om hjärtat. Han blev min av en ren slump efter en lite tuffare start i livet. Benne är en underbar kompis som är snäll mot alla. Full i bus är han, och ja, man blir bara så lycklig av att se honom. :)

//Emma
Hartassens Kaniner - uppfödning av hartypade hoppkaniner

Beatrice_Love_Kaniner
2012-08-13 16:35
#9

Gray är min favorit <3

/Hälsningar Bea och kaninerna

 

Uppfödning av rex hermelin

[Sophieeee]
2012-08-13 20:07
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Jag gillar alla väldigt mycket på olika sätt. Men en som är lite speciell är Ville. Min första "riktiga" hoppkanin, han har lärt mig det mesta inom kaninhoppning faktiskt ^^ Världens snällaste kanin är han.<3

Alltid när jag är ledsen är det honom jag går till, fina fina fiiina Ville <3

En gammal bild på mig och Ville!

kyrkeliden
2012-08-14 13:43
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Alla är ju underbara på sitt sätt. Men har väl en som alltid finns där som man liksom gråter ut hos och som känns som h*n alltid finns där.

Min sådana speciella vän är Trassel. Han var efter tuva gick bort den enda som kunde få mig att le igen med alla sina konstiga spratt. För det är jag honom evigt tacksam!

//Sandra Magnusson, Kyrkeliden's Hoppkaniner
sajtvärd på kaninhoppning iFokus

Qepta
2012-08-14 19:44
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Jag älskar mina kaniner lika mycket men Yra har en speciell plats i mitt hjärta.

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

PrinzeZz
2012-08-16 23:32
#13

en favorit har jag inte, det skulle aldrig funka för min hjärna att favorisera en speciell kanin.

Men visst har jag de kaninerna som betyder lite extra

Jag har min Isa, som är äldst, som ställer upp på allt, gjorde allting först, blev elitklassad i bana först, tog första certet, blev champion först.
Hon följde med mej över pölen till england och hoppade där också.

Sen har jag min Stella, som utan tvekan är en av mina bästa hoppkaniner, som tvärvägrar att hoppa med någon annan än mej, som nollar stora elitbanor utan att blinka och som inte tvekar att berätta för mej när jag gör fel.
Picture

Och, ja, sen har jag min kängurukorsning Ayla som flummar runt på banorna utan minsta självbevarelsedrift. Den här kaninen kan inte ta något seriöst och är nog ärligt talat lite lätt dum i huvudet, men det gör inget för det är jag också så vi kan varandra utan och innan!

Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010 Måne 
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |

Annons:
Saaara
2012-08-25 12:26
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

Bianca är en speciell kanin för mej. ^^ Orkar inte skriva varför men hon gör mej alltid glad.

Sara

Nattglimskaniner.webbnode.se

[hejhejnaffy]
2012-08-27 16:26
#15

#14 sån stol har jag också! Haha jag vet, jätte intressant, men ändå ^^

Saaara
2012-08-27 18:18
#16

#15 Hahaha ;)

Sara

Nattglimskaniner.webbnode.se

JuliaB
2012-08-28 21:40
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

Älskar alla mina kaniner otroligt mycket, men den som ligger närmast mitt hjärta är Oboy. Han är min första kanin, säger aldrig nej till en mysstund och ställer alltid upp för mig. =)

Pajjen
2012-09-02 18:55
#18

jag har min lilla paj här. han är av egen uppfödning då hans fader gav mig så himla mycket.

hans pappa var min första helt egna kanin, och han var gudomligt snäll, men samtidigt en otroligt duktig hoppare. och jag var helt förälskad i honom!

så frammåt våren för ett par år sedan bestämde jag mig för att ta en kull efter honom. honan hade väll inte precis de bästa temperamentet men det berodde till största del på hennes ägares skötsel/"behandling".

exakt två dagar innan honan fick sina ungar avled pappan; Mr Snuff :/ <3
men ungarna kom och en utav dem var pajen. det blev som så att jag och honans ägare delade på kullen som då bara bestod utav 3 ungar varav en dog efter tre dagar. så vi fick vars en unge.

och pajen är den mest underbaraste lilla herre jag någonsin varit med! han är en kopia av sin far! inte precis i utseendet så mycket men på insidan!

han är lättlärd (lärde sig hoppa tidigt, och han hoppar både högt och långt och lågt och över allt som han ser i princip = efter sin far tror jag där), glad, pigg, kelen, så fort man kommer i närheten av hans bur eller honom när han är ute och springer så kommer han alltid i full karriär fram till en och börjar buffa på en med nosen.

ligger man och läser på golvet när han är ute kommer han fram till en och försöker få uppmärksamhet och får han inte som han vill kan det ibland sluta med att han tar tag i boken med tänderna och rycker den ifrån en.

alltså jag hade kunnat fortsätta i en oändlighet! älskar honom så himla mycket.

och tanken på att han snart är 5 år gammal och ska lämna mig en dag är outhärdlig. :(

http://marslammet.blogg.se (Ett liv med ätstörningen Anorexia Nervosa och lite för mycket energi i en lite för liten kropp)

Upp till toppen
Annons: