Annons:
Etikettsjukdomar-och-hälsa
Läst 1237 ggr
EbbaG
7/29/12, 9:11 PM

Min hare mår inte bra...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har Nisse (min belgiska hare) nästan gett upp hoppet känns det nästan som… Han är 8 år nu och det märks verkligen att han har tappat orken. Han äter väldigt lite, dricker nästan inget och han ligger bara inne i buren hela tiden. När jag var med honom till veterinären för nån månad sen för sin "förkylning" så hittade vi massa knölar på honom, mest vid magen, så trodde veterinären att det kanske var nå tumörer eller liknande. Det är bara det att veterinären här inte kan nått om kaniner…

Vet inte riktigt vad jag ska göra nu när han går ner så mkt i viktigt och nästan är uttorkad. Är extra orolig nu eftersom vädret har varit ganska varmt.

Någon som vet vad man kan göra?? Han va så otroligt pigg för en månad sen, det kom väldigt plötsligt:(

Annons:
[_hsleiufhbtv]
7/29/12, 9:47 PM
#1

Usch va trist.. Och ja, det låter som tumörer. För att få i honom vätska kan du spruta in med en spruta i munnen på honom, så får han i sig vare sig han vill eller inte. Om han äter jättesnällt kan du ju ge critical care. Hoppas det löser sig så han får leva ett tag till!

Vincent...
7/30/12, 7:56 PM
#2

han kanske vill ha en kanin-tjej att leva tillsammans resten av sin tid…? :)

HAHAHAHAHAHA…..

EbbaG
7/30/12, 10:05 PM
#3

Haha, ja jag har ju en frasse!
Men jag hade inte tänkt skaffa ungar förän nästa år med henne(a)

Stiinisen
7/31/12, 2:22 PM
#4

#2 kan vara en stor risk att kastrera en 8årig hane. :/

// Stina och Kaninerna

Min blogg ; http://zetterberg.webblogg.se/

 

[Guldvingens]
7/31/12, 2:42 PM
#5

Jag skulle tagit bort honom.

Låter som han blivit gammal och skruttig.

Vincent...
7/31/12, 5:56 PM
#6

#4 trodde att han var kastrerad, :)

HAHAHAHAHAHA…..

Annons:
[hejhejnaffy]
7/31/12, 11:08 PM
#7

Styrke kramar till Nisse och Ebba! Hoppas han klarar sig!

EbbaG
8/4/12, 8:09 PM
#8

Han måste ha varit inne i en svacka eller nått! För nu äter och dricker han mycket bättre!:D

Han har fortfarande lite problem med balansen och utslagen på magen är kvar. Men han är mycket piggare! Hoppas bara det håller i sig:)

dermot
8/7/12, 6:29 AM
#9

#8 Hur menar du med balansen? Kan han skutta normalt?

Jag hade nog också tagit bort honom om han blir dålig igen, han har säkert haft ett underbart långt liv och då är det inte mer än rätt att han ska få avsluta det rätt också, inte "dras ut". Hoppas du förstår hur jag tänker, menar inget illa alls, bara tänker på kaninens bästa. :)

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 




EbbaG
8/11/12, 7:52 PM
#10

#9

Njaa, han skuttar som normalt, men ibland när han sitter han han som snubbla till.. (iof så hoppar han inte så mke längre). Det tar som ett tag för honom att sätta sig till ordning om du fattar?:$

EbbaG
8/11/12, 7:53 PM
#11

han är inte skruttig………….

Upp till toppen
Annons: