Annons:
Etikettköpes-säljes-och-transport
Läst 894 ggr
[Guldvingens]
7/23/12, 1:58 PM

Harkorsningar planeras

I höst kommer två helt underbara individer att träffas. Båda två ligger mig varmt om hjärtat, fast på olika sätt.

Picture
Linneby's Christian Olsson
Msv 1 pinne/Msv 1 pinne
E. Skärbo's Cinzano (dvärghare) U. Linneby's Hello Hoppsan (dvv)

Christian bodde hos mig i närmare 1 år. En underbart snäll hane som var mer som en hund än som en kanin. Han kom när man ropade och var oerhört tillgiven. Finns inget ont i honom alls. När han kommit lös med en annan hane så satte han sig bara och putsade på honom. Han har aldrig bitits och är nu i år 7 år gammal. Hans pappa blev 10 år gammal innan han dog så det är långlivade gener.

Picture

Paradisets en Sfinx för Osiris
Msv / Msv
E. engelsk scheck  U. Gillestugans Alice (sverigehare)

Siri är halvsyster till min allra första hoppkanin. Hon är en bra hoppkanin, söker efter hinder och sköter sina lopp själv. Siri är trevlig och nyfiken på allt. Hon har tidigare fått två kullar som hon skötte med bravur.

**Jag tror på hariga ungar med mycket bra temperament. De kommer bli ca 2 kg tunga som vuxna. Då båda föräldrarna är väldigt hindersäkra och hindersökande så tror jag att dessa ungar kommer att bli supertrevliga hoppkaniner. Förväntade färger är: blå, blå otter, viltblå, järnblå, svart, svart otter, viltgrå och järngrå. 

**Kullen kommer tas så fort vi lyckats lösa så att Siri kan komma till Göteborg. :)

Annons:
Upp till toppen
Annons: