Annons:
Etikettköpes-säljes-och-transport
Läst 2115 ggr
iWontBite
2012-07-20 18:28

(s) ev. Sverigehare till hoppning

Bronze Rebel

Madagaskar otter hane

Stencool och självständig. Inte så kelig men förstår snabbt hur saker går till.

-------------------------------------------------------
Född 10 maj (Leveransklar!)
Har växt upp "fritt gående" inomhus och går på toalett. Van vid småbarn, hundar och allmänt oljud.

e. Paradisets Indipendent Gemini
u. Pralinens Flirty Apricot
Har hoppstam men oklassade föräldrar pga ovilja och inaktivitet. (Mamman gick spikrakt upp i medelsvår med en fin medeldebut, vilade under vintern och vägrade sedan att hoppa. Pappan har tävlat ungefär en gång om året i fem års tid.) Säljes gärna till någon som vill testa/håller på med hoppning, eller bara vill ha en kelkanin.

Besläktade med Skåningen, Kasper, Hampus, Toppenx2 (0.2% inavel) och William, Även Paradis-ledet (från Paradisets kaniner).

Är 25% "äkta" hare, men ser väldigt harig ut. Kommer förmodligen vara i största laget för en Sverigehare, förväntas ligga på ungefär 2.3 i vuxen vikt (därför "ev. sverigehare")

Finns i Bohuslän men transport kan förmodligen fixas till de största städerna.

Kostar 300:-
Härstamningsbevis+foder följer självklart med

NÄSTA VECKA PÅ ONSDAG (25 JULI) KOMMER JAG KUNNA TA MED DESSA TILL LINKÖPING.

//Päpple Holstwiik
Hoppípollas Hoppkaniner
Registrerad i SKHRF sedan 2015

Annons:
[_hsleiufhbtv]
2012-07-20 18:45
#1

Nej jag skulle INTE kollat in här! Jisses vad snygg! Förvånad

[Guldvingens]
2012-07-21 01:07
#2

Han är ju så FRUKTANSVÄRT fin! Kyss

sotlynx
2012-07-21 11:11
#3

Minsann! Han är en slankare kopia av sin moster, Pralinens Stormy Passionfruit, som bor hos mig! :)

[hejhejnaffy]
2012-07-21 14:25
#4

Jääävlar vilken snygging!! Skulle heller inte kollat in här, nu mååste jag ha han! Gah, jag har inte platts för fler kaniner i år :(

iWontBite
2012-07-21 22:59
#5

haha jo men visst är han fin! :) Jag riktigt längtar till att se honom om cirka ett år när han har växt färdigt!

//Päpple Holstwiik
Hoppípollas Hoppkaniner
Registrerad i SKHRF sedan 2015

iWontBite
2012-07-21 23:06
#6

#3 Vad kul förresten att du har mostern! Mamman är en av de trevligaste kaniner jag vet, även om den här ungen var mer lik pappan med sin slanka kropp + stora uppåtöron.
Jag läste på din sida och väldigt intressant att hon inte hoppar när hon ser hundar, för precis likadan är min! Hon var alltid stensäker annars, men frös upp totalt om hon såg en (mörk) hund.

//Päpple Holstwiik
Hoppípollas Hoppkaniner
Registrerad i SKHRF sedan 2015

Annons:
[hejhejnaffy]
2012-07-21 23:10
#7

Lustigt det dära med hundarna…

Ninjapig
2012-07-25 21:11
#8

Ååh, mycket intresserad!
Men finns i Dalarna… :/

Kram Tilda & Djuren!

// www.Ninbebis.weebly.se
Ninbebis, uppfödning med kvalitét

 

Upp till toppen
Annons: