Annons:
Etikettot
Läst 1626 ggr
hhejlollo
2012-06-23 23:05

Kaninspa hos Kristallens

Kaninspa

Kristallens har nu börjat med kaninspa. Det innebär att du som har en kanin kan lämna honom/henne här i 7 dagar och dessa dagar kallas "spa". Priset är 200:- och i detta paket ingår:

* Kloklippning

* Badning

* Daglig utevistelse

* Daglig hoppning på tomten

* God mat

* Fri tillgång till hö

* Borstning

* Massor av kärlek och mys!

- Vi kan även avmaska kaninen om man vill det och det mot en extra krona. (Axilur Comp. Vet)

Det spelar ingen roll om det är en ute- eller innekanin, vi har plats för bådeoch. Är det något speciellt vi bör veta om kaninen? Berätta gärna det innan! Eksem är inget problem, har hjälpt en kanin med det innan och det är helt borta nu!

Hör gärna av dig vid frågor eller liknande!

www.kristallens.blogspot.com

Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering

www.kristallens.wix.com/kristallens

Sajtvärd på degus.ifokus

Annons:
PrinzeZz
2012-06-23 23:41
#1

bada en kanin ska man inte göra och avmaska är ju en tvåveckorsprocess, så tänk över ditt "paket"

Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010 Måne 
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |

hhejlollo
2012-06-23 23:45
#2

Bada menar jag med att tvätta kaninen för att tex slippa fluglarver osv. Och avmaskningen står som en "extrasak" som KAN göras ifall man vill det och då stannar kaninen till processen är över. Så ja, "paketet" är genomtänkt.

Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering

www.kristallens.wix.com/kristallens

Sajtvärd på degus.ifokus

PrinzeZz
2012-06-23 23:46
#3

bada för att slippa fluglarver? menar du kaniner som då redan är angripna eller?

Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010 Måne 
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |

hhejlollo
2012-06-23 23:47
#4

Nej som är i riskzoonen, tex kladdig i rumpan osv.

Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering

www.kristallens.wix.com/kristallens

Sajtvärd på degus.ifokus

Vincent...
2012-06-24 09:23
#5

Daglig hoppning i tomten?

är det över hinder?

eller lösa på tomten?

:)

HAHAHAHAHAHA…..

[_hsleiufhbtv]
2012-06-24 11:00
#6

"daglig hoppning" Man ska inte hoppa med kaniner dagligen, dem tröttnar då. Hoppning 1-2 gånger i veckan är lagom, och max enligt mig och de flesta andra hoppare.

Annons:
hhejlollo
2012-06-24 18:21
#7

#5 daglig hoppning menar med att dom får vara i den stora kaninhagen på 20x10m:)

Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering

www.kristallens.wix.com/kristallens

Sajtvärd på degus.ifokus

[_hsleiufhbtv]
2012-06-24 18:38
#8

#7 då kanske du borde skriva "hagvistelse" eller något istället. För hoppning tolkas ju som kaninhoppning..

hhejlollo
2012-06-24 19:18
#9

#8 Ja jo de är sant men jag visste inte attde skulle tolkas så som de gjorde och att folk skulle reagera så starkt

Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering

www.kristallens.wix.com/kristallens

Sajtvärd på degus.ifokus

Saaara
2012-06-24 19:23
#10

Du kanske ska läsa på lite mer innan du har ett "kaninspa" ? :)

Sara

Nattglimskaniner.webbnode.se

hhejlollo
2012-06-24 19:45
#11

#10 om?:s

Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering

www.kristallens.wix.com/kristallens

Sajtvärd på degus.ifokus

hjartelyckanskaniner
2012-06-24 20:11
#12

#11 Allt med att sköta kaninen rätt.
För att du ska tex inte bada kaninen, inte hoppa varje dag, avmaska ska man inte göra i onödan och man ska inte ge annat foder än vad kaninen är van vid för då blir den dålig i magen.

Kanske ha Spat över en dag? För jag tror ingen lämnar ifrån sin kanin frivilligt i en vecka, där personen inte vet det mest nödvändiga med kaniner, om de nu inte ska vara på semester.

Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

 

hhejlollo
2012-06-24 20:19
#13

För det första tycker jag man ska ta reda på fakta innan man anklagar nån för att inte kunna. Jag har haft djur sen ja va liten, jag jobbar på djurpark, jag bor granne med veterinärer och jag tycker de är dåligt att man drar slutsatser om en person innan man vet. Man badar inte kaninen, man tvättar om den är kletig i rumpan eller kissig. Man hoppar inte med kaninen dagligen men den ska ha daglig utevistelse och få hoppa fritt i en stor hage. Avmaska gör man när man ser mask eller misstänker att kaninen är drabbad men en person som inte vet, kan behöva hjälp med detta och därför har jag tagit beslutet att hjälpa och därför finns detta som en möjlighet. Tro mig, jag vet allt de där. Skulle aldrig ha "spa" om jag inte kunde och definitivt inte ta ansvaret över nån annans kanin.

Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering

www.kristallens.wix.com/kristallens

Sajtvärd på degus.ifokus

Annons:
hjartelyckanskaniner
2012-06-24 20:25
#14

#13 Varför då skriva ut badning och daglig hoppning? Det är ett sätt att visa att man inte är kunnig.
Står ju redan ''daglig utevistelser'' så varför skriva ut ''daglig hoppning'' om du nu menade utevistelser?

Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

 

hhejlollo
2012-06-24 20:33
#15

#14 eftersom vår tomt är inhägnad får kaninerna hoppa fritt på tomten i omgångar.

Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering

www.kristallens.wix.com/kristallens

Sajtvärd på degus.ifokus

[_hsleiufhbtv]
2012-06-24 20:37
#16

#15 men det är inte hoppning. Det är utevistelse. Hoppning = hinder. Hade varit skillnad om du tex skrivit "skutt" eller nåt ist för hoppning. Du borde nog se över din lista lite..

hjartelyckanskaniner
2012-06-24 20:40
#17

#15 Inte det man uppfattade genom din punkt av vad kaninerna får/får göra hos dig på spa:t.

Tror att du ska uttrycka dig lite bättre sen när du gör nästa annons så att folk inte missuppfattar dig. I denna annons så tror man inte att du är kunnig iom att du uttryckt dig fel.
Vi vill ju inte att någon ska uppfatta dig som dålig, därav reagerer vi på din text. För om du badar andras kaniner så kan de ju bli sjuka. Lika så om du avmaskar utan att ens ha kollat igenom kaninen.

Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

 

hhejlollo
2012-06-24 20:47
#18

#16 Herregud, vi snackar ord, skutt-hopp! Ja använder hopp för ja säger alltid så och då menar ja inte hinder. Ta reda på fakta innan du dömer. #17 Nej man kanske inte riktigt förstog men de ja reagera på va att ja blev anklagad för nåt som inte va sant och de är bra att du reagerar för djurens bästa! Får utrycka mig bättre nästa gång men ja skulle som sagt aldrig ta ansvar över nån annans kanin om ja inte visste att ja kunde!:)

Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering

www.kristallens.wix.com/kristallens

Sajtvärd på degus.ifokus

hjartelyckanskaniner
2012-06-24 20:56
#19

#18
Hoppa är ju i kaninhoppare ögon, just hoppa över hinder eller något i den stilen. Du kanske ska stryka den punkten iom att du redan har punkten ''dagliga utevistelser''? Du menare ju ändå samma sak. Skutta i hage= daglig utevistelse.

Men som du förstått nu av mitt inlägg, du anses som okunnig med dina punker som du inte alls menade på samma sätt som du uttrykt dig.
Har själv haft kaninpensionat i snart 4 år så vet hur man ska uttrycka sig på den biten =)

Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

 

[_hsleiufhbtv]
2012-06-24 21:00
#20

#18 för att förtydliga så det inte blir såhär kanske man kan använda andra ord. För om du menar utevistelse för "daglig hoppning" så har du ju skrivit det två gånger. För för mig, och massvis med andra, betyder hopp - hinder :)

Annons:
Saaara
2012-06-25 00:54
#21

#13 Det spelar ingen roll om du jobbat på djurpark och sysslat med djurvård. Det är just om kaniner i almänhet du bör veta mer om. Vi anklagar dej inte utan tippsar dej om att läsa på lite mer innan Glad

Sara

Nattglimskaniner.webbnode.se

[Bolten]
2012-06-26 14:09
#22

enligt din presentation går du i skola och jobbar inte i djurpark?

hhejlollo
2012-06-26 14:12
#23

#22 Japp ja går i skola och jobbar på djurpark på helger, lov osv. Är de ens viktigt?!

Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering

www.kristallens.wix.com/kristallens

Sajtvärd på degus.ifokus

hjartelyckanskaniner
2012-06-26 14:13
#24

#22 Man kan ju ha helgarbete/arbeta på lov trots att man går i skolan:) Många som gör det för att få extra pengar varje månad:)

Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

 

hhejlollo
2012-06-26 14:15
#25

#24 precis!:)

Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering

www.kristallens.wix.com/kristallens

Sajtvärd på degus.ifokus

[Bolten]
2012-06-26 14:18
#26

#23 Mjo jag tycker de för skriver man att man jobbar i djurpark tolkar iallafall jag de som att man jobbar där på heltid, då det är stor skillnad att jobba extra och att arbeta heltid på en djurpark. Så ska man skriva de i en tråd att man jobbar i djurpark och därför av någon anledning automatiskt vet massor om kaniner så tycker ja att det är viktigt att man iallafall skriver så de tolkas rätt. Ursäkta lulligt inlägg men hjärnan är inte riktigt vaken ännu.

hjartelyckanskaniner
2012-06-26 14:29
#27

#26 Kan hålla med dig till viss del. Man kan ha skrivit "Jag jobbar extra på en djurpark" Men om man läser på profilen så är hon 17 år och det är ytterst sällan man jobbar heltid vid så ung ålder.

Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

 

Annons:
[Bolten]
2012-06-26 14:29
#28

#27 Jo precis, men man vet inte att hon är 17 förens man går in på hennes profil ;)

hjartelyckanskaniner
2012-06-26 14:32
#29

#28 Bara jag som kanske kollar profilen på användare när något känns luddigt i deras texter x)

Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

 

[Bolten]
2012-06-26 14:34
#30

#28 haha nej de gör jag med, uppenbarligen ;p

hjartelyckanskaniner
2012-06-26 14:38
#31

#30 haha *Konstig text* *Måste se om den ljuger på profilen också* ;)

Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

 

hhejlollo
2012-06-26 15:54
#32

Ska ändra de för ja är 18 nu och efter skolan har ja jobb på djurparken så ja tyckte inte de gjorde så mycke att de stog så:)

Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering

www.kristallens.wix.com/kristallens

Sajtvärd på degus.ifokus

Upp till toppen
Annons: