Annons:
Etikettköpes-säljes-och-transport
Läst 1328 ggr
Nirvelli
2012-05-26 12:23

Sverigehare lånas ut för parning/ev. låna hona

Letar efter en fin tjej till min underbara kille. Han fyllde sex i februari och vill att han ska få ha en kull innan det är försent. Därför kan jag både tänka mig att låna ut honom eller att låna in en hona för att ha en kull här hemma.

Namn: Paradisets Nirvelli ur Dimman
Ras: 70% hare, 30% Dvv/Holländare
Färg: Viltröd
Vikt: 2,7kg

Lite bilder på snyggingen

Stam:
u: Gillestugans Alexis
uu: -
ue: Kargaroo
e: Snöflingans red dragon
ee: Roletts Ch Glöd
eu: Virvelvindens Unfaithful av Kastanj

Klassning:
* Svår med pinnar i bangrenarna
* En pinne i längd på 160cm (har kapacitet för längre då det var minst 20cm i marginal) - hoppade det på första tävlingen men har sen aldrig kommit över ingångslängden igen då han går emellan bommarna.
* Elit i höjd på 75cm (har hoppat 85cm hemma), 1 cert i skhrf, 2cert i kaf samt SM-vinnare 2008 i kaf.

Som hoppare:
På banan går han på i jämn fart (något sakta ibland) och hoppar med god marginal och sådan lätthet. Han är också väldigt snäll och lätt att samarbeta med. Hans nackdelar på hoppbanan är hans självförtroende, ibland tror han inte riktigt att han klarar stora kombinationer och vågar inte hoppa riktigt - han har också svårt att våga ta för sig om det är mycket publik.
Nuförtiden tävlar vi inte längre då han blev sjuk och blev borta från tävlingarna ett tag och är numera glad pensionär hemma istället.

Som kompis:
Hemma är han den absolut underbaraste kaninen jag haft. Jag skulle kunna skriva hur mycket som helst om honom. Men han är social, pigg, busig och otroligt vänlig (skulle aldrig vara elak på något sätt). Han kommer när man ropar, ligger bredvid i soffan och myser, gör glädjerace fram och tillbaka i vardagsrummet osv.

Önskemål på honan - absolut inga krav och alla punkter behöver kanske inte stämma så var inte rädd att höra av dig :)
* Gärna ha mycket hare i sig, eller alternativt vara slank och gärna ha uppåtöron
* Inte vara aggressiv (får ha humör och egen vilja, men inte arg)
* Inte vara alltför rädd/nervös av sig
Önskemål inom hoppning:
* Gärna vara svårklassad i bangrenarna
* Inte ha dåligt självförtroende
* Inte vara seg utan hoppa på i lagom tempo, gör inget om hon är väldigt snabb heller
(* Gärna lätthoppad - dvs, inte massa krångell)

Skicka ett mail (ej meddelande här på forumet då jag inte är inloggad så ofta) om du är intresserad av att låna honom/låna ut din hona: hannah.ohrman@gmail.com

Rapportera detta inlägg

Annons:
Upp till toppen
Annons: