Annons:
Etikettallmänt
Läst 1255 ggr
[_hsleiufhbtv]
5/17/12, 1:56 PM

Foder

Vad ger ni för foder till era kaniner? :) Själv ger jag såklart hö då, men rabbit royal blandat med svenska foders djur och natur. Utöver detta så ges även färska grönsaker och ibland någon bit frukt :)

Annons:
Qepta
5/17/12, 2:13 PM
#1

Kalvpellets kör jag på. Sedan får de örter några gånger i veckan och frukt då och då.

De får ca en 0,25 dl på kvällen. Hö fyller jag på 1-2 gånger om dagen (påshållare från Ikea) till hararna, korsningarna äter inte lika mycket hö då för dem behöver jag endast fylla på med hö en gång om dagen, de får ca en halv dl pellets på kvällen.

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

Vincent...
5/17/12, 2:26 PM
#2

på morgonen får dom grönsaker eller frukt.

på kvällen får dom pellets.

när höet är slut fyller jag på nytt!

vatten fyller jag också på när det är slut.

gräs får dom i rast hagen för i buren är det nästan slut .

ibland får dom en kaningodis !Skrattande

HAHAHAHAHAHA…..

Gillestugan
5/17/12, 7:06 PM
#3

Blandar också Rabbit Royal o Kanin/Marsvinspellets.

hjartelyckanskaniner
5/17/12, 11:00 PM
#4

100% svenska foder och hö:) grönsaker är väldigt sällan. Alla trivs, bra päls och bra hull. Okej, vissa har väll lite för mycket vaddering;) men hellre lite för mycket än för lite enligt mig. Allt beror på hur mycket de rör på sig.

Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

 

sotlynx
5/23/12, 7:41 AM
#5

Bas: Svenska foders pellets och grovt hö.  Blandar ofta i Krafts blå myssli eller råg/ kornkross. (Får tag på Rabbit Royal ibland och då blir det iblandat.) Olika beroende på vilken kanin det gäller.  Har kaniner i alla storlekar och det är det enda fodret jag fått att fungera.

Ger i princip aldrig odlade grönsaker, undantaget morötter vintertid.  Blir massor av grenar, olika gräs och andra växter och ogräs  jag har i trädgården. ( Kirskål  och gråbo är stora favoriter. ) Odlar också  en hel del läkeväxter som är bra för kaniner.

Upp till toppen
Annons: