Annons:
Etikettköpes-säljes-och-transport
Läst 1472 ggr
[Guldvingens]
2012-05-04 17:37

(P) Vitörade harkorsningar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I sommar någon gång, så ska min vackra hare Cindy få träffa Gillestugans Ultravox "Ozzy".

Cindy är en hartös som känns rätt liten, men hon är lång och slank, väger närmare 1.8 kg. Hon är svart otter rödförstärkt, och ser ut som en stor dvärghare. Hon är den snällaste kaninen jag någonsin haft, finns inget ont i henne. Cindy är dock ingen kelig kanin, hon föredrar att köra sitt race på golvet istället för att sitta i famnen. När jag funderade på hane till Cindy så ville jag ha en hane med en del vädur i, då jag träffat oerhört trevliga hare/vädurskorsningar.

Jag bestämde mig då för Ozzy, en mindre svart vitörad hane som är snäll & livlig. Han är hälften vädur & hälften dvärgharekorsning. Han kommer debutera i maj och det är med spänning vi kommer se hur det går.

Jag tror på grövre harkorsningar, som gillar att hoppa och som är sociala&snälla. De kommer ligga någonstans mellan 1,5-2 kg i vikt. Förväntade färger är blå och svart, samt det i otter och vitörat. Om Ozzy har brunanlag så kan det även bli egern och brun. 

1-2 ungar stannar här.

Jag och Cindy finns i Göteborg men transport brukar ordna sig.

Annons:
Gillestugan
2012-05-08 16:29
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Ozzy = Gillestugans Ultravox

Han hopptränas hemma men ska inte debutera i Olofstorp i maj.

[Guldvingens]
2012-05-08 18:38
#2

Tack Mirjam för att du la in en bild på grabben :)

Upp till toppen
Annons: