OT

Berättelser om kaninerna

2012-04-25 18:03 #0 av: hjartelyckanskaniner

Här får alla berätta om deras kaniner. Man ska skriva som om man själv är kaninen och berättar om dess liv. Inga andra kommentarer är tillåtna. Gillar man någons kanin, PMa ägaren. Man får berätta om alla sina kaniner:) /Emma Lagerbäck

Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

Anmäl
2012-05-01 10:06 #1 av: hjartelyckanskaniner

Tjena alla där ute! Detta är Trolla som talar. Egentligen heter jag Sherlocks Trollbunden men matte kallar mig Trolla.

Jag är en brud sommvet exakt hur man gör för att få vara ifred. Morra lite och sen springer alla iväg.

Jag är en stjärna på banan.. Iaf enligt mig själv höhö. När jag inte tävlar så gräver jag hål. Det var en tjej som grävt innan mig och nu gräver jag ännu längre. Vårat hål ska bli världshistorians längsta hål!

Hejdvejs! Nu ska jag fortsätta och gräva.

Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

Anmäl
2012-05-07 13:44 #2 av: [Wedgiolaf]

Ja jag heter då Siri, eller matte kallar mig för det. Dock är mitt vanligaste smeknamn bebis, eftersom matte fortfarande ser mig som en sån. Mitt riktiga namn är millniums Starry Night, är uppfödd som hoppkanin och är riktigt duktig om jag får säga det själv Flört

jag har två passioner här i livet. Sova och äta! jag somnar överallt, på bilresan är jag helt däckad och sover djupt, hemma i buren sover jag för det mesta, i hagen är tunnlarna mina mysiga sängar. Helt underbart! Eftersom jag är en stor matfantast syns det på min vikt också, är smått överviktigt men matte försöker få ner mig i vikt, utan resultat såklart Oskyldig

Hoppningen har aldrig varit problem för mig. I lätten vann jag 5/6 pinnar, en stjärna har fötts! Jag har dessutom tagit mina första medelpinnar, genom hedrade andra- och tredjeplatser.

Kommer i slutet av sommaren att få en kull med diego.

Vill ni veta något mer om mig, bara kontakta matte!

Anmäl
2012-05-21 20:49 #5 av: Qepta

Jag heter Qepta's Chili Isabella Chan (Min matte har inte registrerat uppfödarnamnet än)och är den äldsta och tjurigaste kaninen här hemma.

Jag är en liten harkorsning som kom till världens 2006. Jag är stolt mamma till flera kullar, bla Kent kullen som jag fick 2010.

Jag har provat på hoppning men det var roligare när jag var yngre. Mina ungar däremot är riktigt duktiga inom hoppning.

Anmäl
2012-05-21 20:50 #6 av: Qepta

Jag är den näst äldsta kaninen här hemma, och den enda kastrerade. Mitt namn är Qepta's Livrädd med stil men jag kallas för Joshi.

Jag är efter Stjärnans Tick Tack och Qepta's Chili Isabella Chan. min pappa är väldigt duktig hoppare och jag har ärvt det mesta från honom.

Jag tycker att hoppning är jätteroligt, däremot har min matte inte tid att hoppträna mig nå vidare ofta så jag och min mamma ska bo hos en fodervärd ett tag och då ska jag både få hoppa och tävla!

MVH Joshi

Anmäl
2012-05-21 20:54 #7 av: Qepta

Jag är PippiAdolfs Rödluvan, kallas för Yra och är min mattes första Belgiska hare. Jag flyttade hem till henne när jag var 4 månader gammal och är mattes röda prinsessa.

Jag är en väldigt stor och snygg tjej. Jag är inte rätt för någonting, min polare här hemma är mattes hund Izor. Vi brukar springa omring (eller ja, han springer efter mig) så brukar vi dela morötter ihop. Egentligen så äter han inte morötter men han blir så avis när jag äter så han ska minsann också ha. Det är så roligt att se han grimasera när han försöker tvinga i sig morötter.

Jag har fått en tjuvparningskull som jag inte tog hand om, matte tyckte att det var tur i oturen.

Just nu bor jag nere i Skåne hos min fodervärd Karin som ska låta mig få träffa en snygg utställningschampion som jag ska få ungar med (Jag ska ha det bästa, det säger matte att jag är värd)

Jag flyttar hem igen efter att jag har fått min kull, eventuellt så ska jag ta med mig en unge hem till matte som en present eftersom hon har fått vara utan mig så länge (Jag är sååå snäll!)

Hej så länge.
Yra

Anmäl
2012-05-21 20:55 #8 av: Qepta

Och jag är Intro, mattes andra Belgiska hare. Jag är kullbror till Yra och är av färgen Black and Tan.

Jag är de flestas favorit eftersom jag är så snäll och snygg. Jag är enligt min uppfödare Nordens slankaste b/t hare.

Jag flyttade hem till matte drygt en månad efter att Yra flyttade hit. Planen var att våran pappa Tony Montana skulle få flytta hit men efterso han började bli skruttig så vela inte min uppfödare det så då fick jag äran att flytta.

Det ångrar matte inte en sekund över!
Matte köpte mig som kelkanin men jag är märkt i båda öronen så jag får ställas ut! Matte pratade med min uppfödare om att hon så gärna vela ha stamtavla på mig då hon vill låna ut mig i avel. Uppfödaren sa okej.

Just nu bor jag hos min uppfödare i Örebro och parar hans honor. Uppfödaren tycker att jag är en riktit gentleman mot hans honor, hittils är det 3 honor som jag ska få bebisar med. Bland annat en vit rödögd skönhet.

Jag ska snart ställas ut och min uppfödare tror att jag har stora chansen att få en bra placering.

Jag flyttar hem till matte igen när jag har gjort mitt i aveln för denna gång och efter att jag har blivit utställd.

Kram från Intro!

Anmäl
2012-05-22 15:54 #9 av: Vincent...

Hej!

det är jag som är Hera och jag är en harkorsning!

jag har nyligen flyttat till en ny Husse, där har jag fått två nya grannar. dem heter Ines och Vincent.

Min nya husse tyckte jag var väldigt STOR i början men han vänjer sig snart vid min storlek!Glad

Jag tävlar också i kaninhoppning under namnet Born To Be A Hero.

det namnet gav min uppfödare mig och så heter jag på hopptävlingarna.

Hemma kallas jag bara för Hera.

Mvh Hera

Anmäl
2012-05-25 01:41 #10 av: [Bolten]

Kan väl skriva lite om mina också då :)

Jag heter Glädjens Blossande men kallas bossa, jag är en stooor tjej som tävlar i hoppning i svår/svår med pinnar. Jag är världens kelgris när jag känner för det, och älskar att hoppa och busa i hagen.
Flyttade till min nuvarande ägare 2009 har jag för mig och när jag flyttade dit hade min matte massa jobb framför sig för att få mig i form så jag skulle kunna tävla. När jag väl kom i form så började pinnarna trilla in.

Sajtvärd för Weightpull.ifokus.se

www.yippoandnico.blogg.se                                                     

Anmäl
2012-05-25 01:44 #11 av: [Bolten]

Jag heter Boltens Glowing Delight, också kallad dexter. 
Jag är en hyfsat stor svart kille på snart ett år som inte ännu börjat träna eller tävla i hoppning då min matte lagt de på hyllan för tillfället.
Jag är världens mysigaste kille som älskar uppmärksamhet och är världens snällaste, gör inte en fluga för nära.
De bästa jag vet är att springa runt och göra glädje skutt i hagen eller i sele, men funkar att mysa med matte också, iallafall en liten stund ;)

Anmäl
2012-05-25 01:47 #12 av: [Bolten]

Mitt namn är Beat it, men blir oftas kallad för bettan. 
Jag är verkligen kaningårdens diva, vill att allt ska handla om mig och tycker jag inte att något är kul så gör jag inte de. Dock är jag väldigt snäll och har aldrig bitit min nuvarande matte. När jag flyttade hit tillsammans med bossa så var jag lite grinig och sur och morrade ofta men med lite träning och kärlek så försvann det och nu är jag världens snällaste.
Tävlar i hoppning men just nu har jag paus då min ägare inte tävlar så mycket, när jag är i form så hoppar jag stort och snyggt, sålänge de inte finns massa gott gräs som är mycket mer intressant ;)

Anmäl
2012-05-25 01:50 #13 av: [Bolten]

Snöflingans Lussekatt heter jag, eller Saffran som matte säger.
Jag är en stor och galet snygg blå tan harkorsning som verkligen har charmat min matte. Är otroligt trevlig att ha och göra med på alla sätt och tycker de mesta är kul. Jag har provat på hoppning lite smått och tycker de var jätte kul! När jag inte hoppar älskar jag att springa i sele eller busa i hagen, uppskattar även att ligga i mattes säng och kolla film.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.